Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@04:43:45 GMT

فرهنگسرای شهروند در شیراز باید برای مردم باقی بماند

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۷۰۳۳

فرهنگسرای شهروند در شیراز باید برای مردم باقی بماند

گروه استان‌ها_ عضو هیئت رئیسه شورای شهر با انتقاد از تغییر کاربری تنها فرهنگسرای منطقه ۷ گفت: فرهنگسرای شهروند باید برای مردم باقی بماند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، کلانشهرهایی مانند شیراز با وجود سنگینی اسمی که دارند آن هم اگر با پیشینه فرهنگی و تمدنی همراه باشند، همواره محلی برای مهاجرت هستند و این مهاجرت‌ها در گذر زمان سبب ایجاد محلات حاشیه‌ای و کم‌برخوردار در این کلانشهرها شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال هنر مدیریت شهری است که ضمن فراهم‌ کردن زیرساخت‌های عمرانی در بحث فرهنگ و آموزش فرهنگ شهروندی نیز ورود کنند، وجود فرهنگسراها می‌تواند محمل خوبی برای این منظور باشد.

منطقه 7 شهرداری شیراز نیز یکی از این محلات است که از تجمیع و الحاق چند روستا به وجود آمده و یک فرهنگسرا نیز برای آن ساخته شده اما زمزمه‌هایی از تغییر کاربری این فرهنگسرا سبب گلایه و دغدغه دلسوزان شهر شده است.

براساس مصوبه‌ای که شورای دوم شیراز خطاب به شهردار وقت داشته فرهنگسراها باید در راستای فعالیت‌های فرهنگی شهر استفاده شود.

در این طرح چنین آمده که هرگونه استفاده از فرهنگسراها به عنوان محل استقرار پرسنل اداری زیرمجموعه سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری ممنوع است همچنین در این طرح دو فوریتی آمده که فرهنگسراها باید صرفا برای امور فرهنگی استفاده شود.

افسانه خواست‌خدایی، عضو هیئت رئیسه و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز با اشاره و انتقاد به عملکرد شهرداری برای تغییر کاربرد فرهنگسرا در گفت‌وگو با تسنیم اظهارداشت: در شرایطی که مردم منطقه 7 از وجود زیرساخت‌های فرهنگی محروم و حتی دچار بحران هستند نباید تنها فرهنگسرای منطقه که می‌تواند مرکزی برای فعالیت‌های فرهنگی باشد، تغییر کاربری پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه این فرهنگسرا نباید تبدیل به یکی از ساختمان‌های اداری شهرداری شود، گفت: این موضوع براساس مصوبه شورای دوم خلاف قانون است و در آن زمان به تصریح مشخص شده نباید فرهنگسراها محل استقرار کارکنان شهرداری قرار بگیرد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز با بیان اینکه ما باید زیرساخت‌های فرهنگی ایجاد کنیم، افزود: مردم به نمایندگان خود در شورای شهر برای خدمت‌رسانی رای داده‌اند و نباید به این اعتماد با اقدامات نسنجیده خدشه وارد کرد.

خواست‌خدایی بیان کرد: اگر نیاز به مکانی برای شهرداری داریم باید از قبل فکر می‌کردیم تا یک فضای جدیدی را تولید کنیم نه اینکه فرهنگسرای متعلق به مردم را برای جبران کمبودها تصرف کنیم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز با تاکید غیرقانونی و غیر اخلاقی بودن این امر از مجموعه شهرداری شیراز تقاضا کرد در تصمیم خود برای استفاده از فرهنگسرای منطقه 7 برای کاربرد اداری تجدیدنظر کند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز همچنین با بیان اینکه پیش از این نیز فرهنگسرای رسانه به حوزه هنری واگذار شده است، تاکید کرد: فرهنگسرای شهروند تنها فرهنگسرایی است که به صورت عمومی برای مردم است و باید برای مردم باقی بماند.

براساس این گزارش فرهنگسرای شهروند با مساحت 3500 مترمربع به عنوان نخستین فرهنگسرای بزرگ مقیاس شیراز در سال 96 افتتاح شده است.

رشد 2.5 برابری بودجه شهرداری شیراز در 1401لایحه بودجه شهرداری شیراز برای پروژه‌های کلان راضی‌کننده نیستشهرداری شیراز مکلف به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی برای واکسیناسیون مناطق کم‌برخوردار شد

ساختمان فرهنگسرا در دو طبقه شامل سالن سینما و آمفی تئاتر، نگارخانه، مجموعه ویژه کودک، سالن ورزشی، 5 کارگاه آموزش هنری و مجموعه اداری در بلوار اتحاد به عنوان یکی از محلات کمتر برخوردار و مستعد قرار گرفته است.

انتهای پیام/424/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرهنگسرای شهروند شورای شهر شیراز شهرداری شیراز برای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند

ایسنا/قزوین منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن علیه مردم کشورمان گفت: اشکال نه از مردم بلکه از عدم مسئولیت‌پذیری در جهاد تبیین است.

سالار آبنوش سه‌شنبه شب ۱۱ اردیبهشت به مناسبت گرامیداشت هفته شوراها در صحن شورای شهر قزوین حضور یافت و ضمن تبریک این روز به اعضای شورای شهر قزوین، اظهار کرد: این نشانه عظمت جمهوری اسلامی است که قدرت را از تک‌نظری و تک‌قطبی زمان طاغوت نجات داد و امروز شوراها و پارلمان‌های مردمی تصمیم‌گیر مردم هستند.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اینکه با گرایش، سلایق و اندیشه‌های متفاوت در شوراها برای اقشار مردم تصمیم‌گیری می‌شود از برکات جمهوری اسلامی است که این موهبت باید برای نسل جوان تبیین شود.

وی اراده خداوند را در مسیر رشد جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت مؤثر دانست و ضمن یادآوری تصمیم‌گیری‌های اثرگذار و مهم شورای شهر قزوین در ادوار گذشته ازجمله ساخت سریال شوق پرواز در حوزه فرهنگی و ساخت نخستین پل‌های مهم شهر قزوین با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در گذشته، نتایج کار گروهی، وحدت در بین مدیران و مسئولان را متذکر شد.

وی در حوزه کار فرهنگی با اشاره به نمونه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در سازمان تبلیغات اسلامی که تحت عنوان طرحی به نام «دختران حاج قاسم» برگزار شده است، بیان کرد: امروز مهمترین مسئله، پاسخ به شبهات نسل جوان است و لازم است برای این مهم نیز به تأسی از گذشته همان انسجام و وحدت بین همه دستگاه‌ها و متولیان امر ایجاد شود تا در استان شاهد شکوفایی فرهنگی باشیم.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن علیه مردم کشورمان گفت: افکار عمومی مردم کشور پذیرنده حقیقت است و اگر در بزنگاه‌ها شاهد برخی رفتارهای ناخوشایند هستیم، به این معنی است که تبیین و عملیات فرهنگی مناسبی صورت نگرفته است چراکه اگر این تبیین صورت بگیرد متوجه می‌شویم اشکال نه از مردم بلکه از عدم مسئولیت‌پذیری در جهاد تبیین است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ما میراث‌دار فرهنگی اصیل و غنی هستیم/ وظیفه داریم یگانه بودن جایگاه شیراز را پاس بداریم
  • نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها
  • سیلاب مهمان ناخوانده اهالی شهرک جوادیه شیراز شد
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • خدمات فرهنگی و عمرانی خارگ افزایش یافت
  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است
  • شیراز چکیده تمام افکار بزرگان است
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند