Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@21:17:02 GMT

۱۴ کمیسیون پزشکی برای مدعیان شیمیایی در سردشت برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۷۱۳۵

۱۴ کمیسیون پزشکی برای مدعیان شیمیایی در سردشت برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فعال ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت سالروز گرامیداشت ٢٢ اسفند با اشاره نقش ایثارگران و رزمندگان اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۵۴۰ جانباز شیمیایی در سردشت شناسایی شده و با برگزاری این کمیسیون‌های پزشکی ۲۰ مدعی مصدومیت شیمیایی سردشت نیز با تأیید و تکمیل پرونده به این تعداد طی سال جاری اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سردشت نخستین شهر شیمیایی شده در دنیا است، افزود: هنوز با گذشت بیش از ۳۴ سال از بمباران شیمیایی سردشت مدعیان مصدومیت شیمیایی زیادی در این شهرستان است که با برگزاری کمیسیون‌های پزشکی تلاش برای شناسایی جانبازان شیمیایی همچنان ادامه دارد.

فعال با بیان اینکه کمیسیون‌های پزشکی هر دو ماه تشکیل می‌شود، افزود: تنها کلینیک مصدومان شیمیایی در سردشت فعال‌تر از فعال‌تر از سال‌های گذشته در بخش‌های مختلف از جمله اعصاب و روان، عفونی، چشم، داخلی، عمومی، تزریقات، نوار قلب و اکو، پوست و غیره به مردم این شهر خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی یکی از ۵ استان درگیر با دفاع مقدس بوده و حتی بعد از جنگ هم این روند ادامه داشته و باب شهادت همچنان در این منطقه باز است و با لطف خدای متعال و تلاش رزمندگان یکی از استان‌های امن کشور محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرهای پیرانشهر و سردشت و مناطق جنوبی استان جزو مناطق مهم درگیر با جنگ بوده و هستند و نیازمند توجه بیشتر هستند، افزود: در حال حاضر به بیش از ١٢ هزار خانواده شهید و ١٣٠ ٢٣٩ نفر خانواده ایثارگر ارائه خدمت می‌شود.

فعال بیان کرد: آمار دانش آموزان در قالب طرح شاهد ١۶٩٣ نفر که بیش از ۵٠ درصد در ۵١ مدرسه شاهد تحصیل می‌کنند و دانش آموزان ٢۵ تا ۴۵ درصد که بیش از ٣٠٠٠ نفر می‌باشند ارائه خدمت می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی تصریح کرد: ٢۴٣٩ دانشجو نیز تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی هستند و در قالب طرح شاهد شامل همه خانواده‌های جامعه هدف می‌باشد.

وی یادآور شد: سال گذشته تفاهم نامه واگذاری زمین در حوزه ایثارگران در استان برای ١۵٠٠ نفر امضا شد که خوشبختانه تاکنون بیش از ١٧٠٠ نفر در دستور کار قرار گرفته و تعداد زیادی واگذار شده و بقیه هم در مرحله واگذاری است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی گفت: ۸۴ هزار و ۱۷۲ نفر از ایثارگران در این استان تحت پوشش بیمه درمانی قرار دارند.

وی با اشاره کلینیک‌ها، پارکلنیک‌ها و بیمارستان‌های استان طرف قرارداد با این بیمه‌ها و ارائه خدمات پزشکی به ایثارگران هستند.

فعال ادامه داد: امسال تعداد ۹۰۰ نفر در آزمون استخدامی ثبت نام و از این تعداد ۸۲۰ نفر در این آزمون شرکت کردند ۴۷۰ از این افراد از آزمون قبول شدند که ۲۰۰ نفر آنها برای استخدام در آموزش و پرورش پذیرفته شده‌اند.

کد خبر 5443877

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت بمباران شیمیایی سردشت بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا درختکاری مشهد شیوع کرونا عکس استانها خراسان رضوی ایلام گردشگری جهاد تبیین گرگان لیگ برتر فوتبال ایران بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۷۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،چهارصد و هفتاد و سومین جلسه هیات مدیره شرکت گاز استان با حضور تمامی اعضا روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در اداره گاز مهاباد برگزار شد.

در این نشست مسائلی از جمله انتخاب دو پیمانکار و تصمیم‌گیری در خصوص اعضای کمیسیدن مناقصات شرکت گاز آذربایجان‌غربی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان غربی شرکت کردند
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • آزمون استخدامی جامعه ایثارگران را برگزار می‌کنیم
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • نشست هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • مراسم گرامیداشت هفته معلم و عقیدتی سیاسی در خوی + تصاویر
  • بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی