Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه زارعی چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رزن، نقش کتاب و کتابخوانی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مهم دانست و گفت: در جامعه کتابخوان، بزهکاری و جرم کمتر مشاهده می‌شود.

وی ضمن انتقاد از عدم پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری رزن برای کتابخانه های عمومی این شهرستان، گفت: شهرداری رزن تنها شهرداری استان است که نیم درصد از درآمد خود را به عنوان حق کتابخانه های عمومی پرداخت نکرده و عدم پرداخت این مبلغ فعالیت نهاد کتابخانه‌های شهرستان را با چالش جدی مواجه ساخته است

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان با بیان اینکه فرهنگ پرداخت نیم درصد حق کتابخانه ها توسط شهرداری‌ها در استان به غیر از رزن وجود دارد، اظهار کرد: تمامی قبوض انشعابات از طریق همدان تأمین می‌شود و عملاً کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن توان اجرای برنامه‌های فرهنگی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارعی خاطرنشان کرد: تمرکز اداره نهاد کتابخانه‌های عمومی بر تکمیل پروژه نیمه تمام بوده و در ایجاد کتابخانه جدید، باید ۵۰ درصد هزینه از سوی خیرین تأمین شود.

وی با بیان اینکه تعداد ۴۰ پروژه کتابخانه در چندسال اخیر در استان همدان ایجاد شده که برای احداث این پروژه از ظرفیت همه بخش‌ها استفاده شده است، افزود: با توجه به اینکه بیشتر روستاها شهرستان رزن از خدمات کتابخانه های عمومی محروم هستند می‌توان با تأمین یک دستگاه خودرو نسبت به راه اندازی کتابخانه سیار در روستاها اقدام شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان از تجهیز ۵۰ درصد کتابخانه‌های استان به اینترنت رایگان خبر داد و گفت: در استان ۲۰ هزار منابع اطلاعاتی گویا وجود دارد و تمامی کتابخانه به سایت‌ها و منابع کتابخانه ای دسترسی دارند.

در ادامه این جلسه، حسن لطفی؛ نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت برنامه ریزی درست در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید و افزود: پیشرفت جوامع در نتیجه توجه به مقوله مطالعه و انس با کتاب محقق می‌شود و بی توجهی به این مهم عواقب جبران ناپذیری را خواهد داشت.

استفاده از ساختمان‌های اداری بدون استفاده در روستاها برای کتابخانه

فرماندار شهرستان رزن نیز با تاکید بر پرداخت مطالبات اداره کتابخانه های عمومی توسط شهرداری‌ها، گفت: در تلاش هستیم تا مشکل پیش آمده در آینده نزدیک حل شود.

علی اصغر غفاری آثار از فعالیت ۷ باب کتابخانه عمومی در شهرستان رزن خبر داد و افزود: در روستاهای بزرگ که ظرفیت لازم برای راه اندازی کتابخانه‌ها وجود دارد می‌توان از ساختمان‌های اداری بدون استفاده در روستاها استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: فضای موجود کتابخانه های عمومی شهرستان رزن ۲ هزارو ۳۲۰ متر مربع و در کتابخانه های این شهرستان ۷۲ هزار جلد کتاب وجود دارد.

کد خبر 5443901

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن لطفی شهرستان رزن بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا درختکاری مشهد شیوع کرونا خراسان رضوی ایلام عکس استانها گرگان گردشگری جهاد تبیین لیگ برتر فوتبال ایران کتابخانه های عمومی شهرستان رزن کتابخانه ها نیم درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در راستای توسعه فضاهای فرهنگی زمین مورد نظر در مناطق فاقد کتابخانه عمومی در اردبیل اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کمال الدین میرجعفریان در نشست با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، اظهار کرد: توسعه متوازن فضای‌های فرهنگی و آموزشی لازمه تحقق عدالت فرهنگی است و در این راستا زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه های عمومی تأمین خواهد شد.

وی افزود: توسعه فضای کتابخانه‌ای در اردبیل و نزدیک شدن به سرانه متوسط کشوری، یکی از مطالبات دانش آموزان و دانشجویان در سال‌های اخیر بوده است.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل اظهار داشت: در راستای رفع نیازمندی‌های حوزه سرانه کتابخانه های عمومی پس از جلسات متعدد کارشناسی پراکندگی کتابخانه‌های عمومی در سطح شهر اردبیل مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و زمین مورد نیاز تأمین خواهد شد.

پروانه رضاقلیزاده مدیرکل کتابخانه عمومی استان اردبیل نیز از گفتگو با خیر کتابخانه ساز برای احداث کتابخانه عمومی خبر داد و افزود: خیرین کتابخانه ساز آماده احداث پروژه احداث کتابخانه عمومی بعد از تحویل زمین هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس برآورد صورت گرفته پیش بینی می‌شود طی یک تا دو سال آینده بتوانیم کتابخانه‌ای شایسته در این نقطه از شهر افتتاح کرده و به بهره برداری برسانیم تا شهروندان ساکن در این مناطق از فضای مطالعاتی و خدمات کتابخانه‌ای آن بهره مند شوند.

رضاقلیزاده یادآور شد: دسترسی آسان به کتابخانه یکی از استانداردهای فدراسیون بین المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری (ایفلا) است و رسیدن به این استانداردها مستلزم افزایش تعداد کتابخانه ها در مناطق مختلف شهری و روستایی است.

گفتنی است، در این جلسه همچنین اداره کل راه و شهرسازی مکلف شد زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع در خیابان دامپزشکی برای احداث کتابخانه در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل قرار دهد و در خصوص تأمین زمین مورد نظر برای احداث کتابخانه عمومی در محلات دروازه مشگین و میدان جهاد که وسعت و تراکم جمعیت قابل توجهی داشته و از کتابخانه های عمومی شهر فاصله چشمگیری دارد، اقدامات لازم توسط دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد.

کد خبر 748498

دیگر خبرها

  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است