Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@17:59:07 GMT

فصل جدید عمران و آبادانی برای خدمت به مردم

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۷۶۳۵

فصل جدید عمران و آبادانی برای خدمت به مردم

۴۴ پروژه عمرانی و خدماتی در مناطق مختلف شهر با هزینه ۲۳۰ میلیارد تومان امروز (پنجشنبه) با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر به صورت نمادین به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در آئین بهره‌برداری از ۴۴ پروژه عمرانی و خدماتی در مناطق مختلف شهر، ضمن قدردانی از زحمات کسانی که در زنجیره خدمت مدیریت شهری تلاش کردند تا این پروژه‌ها اجرا و به نتیجه برسد، اظهار کرد: سه مأموریت و اولویت مهم پیش روی مدیریت شهر در سال جدید قرار دارد که نخستین مورد آن نگه‌داشت شهر است؛ باید شهر را به‌روز نگه‌داری و به‌سمت مکانیزه‌شدن حرکت کنیم تا شاهد کاهش هزینه‌ها و آلاینده‌ها همچنین افزایش بهره‌وری باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارتقای فضای شهری را دیگر مأموریت مدیریت شهر دانست و تصریح کرد: فضاهایی در شهرداری موجود است که قابل استفاده نیست، اما می‌توان با ارتقای آن متناسب با نگاه نسل امروز آن را قابل بهره‌برداری کرد.

شهردار اصفهان توسعه و ایجاد فضاهای جدید را مأموریت سوم عنوان کرد و افزود: برای تحقق این مأموریت نیازمند نگاه عمیق، دقیق و سیاست‌گذاری جهت توسعه شهر هستیم؛ باید افق پنج، ۱۰ و حتی ۵۰ سال شهر را پیش‌بینی کنیم؛ زیرا این اقدام کمک می‌کند تصمیم‌های لحظه‌ای نگیریم که بعدها قضاوت خوبی از ما نشود.‌

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه اگر به افق ۱۰ ساله شهر نرسیم، کار نکردن ما بهتر از این است که تصمیم اشتباه بگیریم، ادامه داد: در این راستا بازنویسی برنامه پنج ساله کلید خورد؛ البته این گام ابتدایی است، اما برای برداشتن گام‌های بعدی نیازمند هم‌فکری همه اقشار ازجمله مدیران، اندیشمندان و شهروندان هستیم، زیرا معتقدیم برنامه واقعی پشت درهای بسته نوشته نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر و معاونت برنامه‌ریزی شهرداری باید برای ترسیم افق اصفهان از همه استعدادهای شهر کمک بگیرند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه حوزه شهرسازی باید آرام‌آرام خیالی آسوده از روند صدور پروانه و پایان ساخت داشته باشد تا بتواند بر سیما و منظر شهری تمرکز کند، گفت: روال موجود صدور پروانه ساختمانی فرسایشی است که با فعال شدن سیستم الکترونیکی و تحقق هوشمندسازی، مدیران فراغت می‌یابند که به مسائل اصلی شهر بیندیشند؛ زیرا به جای دیروز و امروز باید به فردا فکر کنند تا آینده خوبی رقم بزنند.

افتتاح ۴۴ پروژه عمرانی در شهر صوری نیست

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: امروز پروژه‌هایی به بهره‌برداری رسید که از چند هفته قبل آماده بوده است، بنابراین افتتاحیه‌های امروز صوری نیست و از این بابت از شهرداری اصفهان تشکر می‌کنم.

وی با تاکید اینکه امروز ۴۴ پروژه در نقاط مختلف شهر به بهره برداری رسید افزود: بهتر است در آینده پروژه‌های مربوط به یک منطقه با حضور مدیران همان منطقه و مردم محله در مراسمی افتتاح شود و البته شاید فشردگی برنامه‌های آخر سال موجب شده به این شیوه افتتاح‌ها برگزار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: همه پروژه‌های شهری در سال ۱۴۰۱ زمانبندی مشخص و روشن دارد از این رو از مسئولان ستاد افتتاحیه می‌خواهم از اکنون برای برگزاری مراسم افتتاح برنامه‌ریزی کنند و به متولی پروژه‌ها هم زمان افتتاح را اعلام کنند تا جدیت کار مشخص شود، زیرا مطالبه و حق مردم محل است و هر کوتاهی و تأخیر در افتتاحیه قابل بررسی است.

نورصالحی خاطرنشان کرد: این شیوه نشان می‌دهد با برنامه فعالیت می‌کنیم و از سویی در بین مجموعه تحرک و پویایی ایجاد می‌شود.

از میان پروژه‌های آماده بهره‌برداری در شهر اصفهان، سه پروژه شامل خیابان شهید عبدالرسول زرین در منطقه هفت، ایستگاه شماره ۱۹ آتش‌نشانی در منطقه ۱۴ و ورزشگاه روباز بهشت در منطقه ۹ امروز با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر و معتمدان محلی افتتاح شد. -

افتتاح خیابان شهید عبدالرسول زرین در منطقه ۷

علی اصغر شاطوری، مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان در مراسم افتتاح خیابان شهید عبدالرسول زرین با تشکر از مالکانی که مدیریت شهر را در آزادسازی کمک کردند، اظهار کرد: از متولی وقف که بخشی از زمین‌های وقفی این مسیر را برای احداث خیابان در اختیار مدیریت شهر قرار داد، تشکر می‌کنم.

وی افزود: بهره‌برداری از خیابان شهید مسلم خیزاب، بلوار نسیم به مساحت ۱۵ هزار مترمربع، میدان حج، ساماندهی گذر مجموعه بهاران به مساحت ۲۱ هزار مترمربع، دفع آب‌های سطحی، پیاده‌روسازی، ساماندهی کوی بوستان، تعریض کندرو بزرگراه چمران، احداث کانال دفع آب‌های سطحی بخشی از پروژه‌هایی است که امروز در منطقه هفت به بهره برداری می‌رسد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان از احداث نخستین ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه هفت خبر داد و گفت: این ایستگاه یکی از نیازهای واقعی مردم در بحث ایمنی بود که سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

شاطوری ادامه داد: احداث ادامه خیابان احمدی که ۱۰ سال لاینحل باقی مانده بود با کمک مردم و مدیریت شهر در دست آزادسازی است و سه ماه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به احداث ساختمان مدیریت بحران منطقه هفت در ضلع غربی باغ فدک اشاره کرد و گفت: فاز دوم دریاچه فدک در دست احداث است که فاز نخست دریاچه با مساحت پنج هزار مترمربع در گذشته احداث شده بود و مساحت فاز دوم دو برابر فاز یک آن است.

وی خاطرنشان کرد: منطقه هفت در حال توسعه است که همین موضوع رغبت مردم به سرمایه گذاری را بیشتر کرده است.

افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۱۹ در منطقه ۱۴

محمدمهدی کریمی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان در مراسم افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی در این منطقه اظهار کرد: این ایستگاه نیاز مبرم مردم منطقه ۱۴ بود که امروز با مساحت ۱۳۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۷۰۰ متر مربع در سه بخش اداری، آشیانه و سالن همایش مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با تاکید بر این‌که سال آینده در منطقه ۱۴ شهرداری به لحاظ پروژه‌های محرومیت‌زدایی و محرک توسعه شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود، اظهار امیدواری کرد: مردم این منطقه که لایق بهترین‌ها هستند، طعم شیرین خدمت را بچشند.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان از مدیریت شهری و حمایت ویژه شهردار اصفهان برای انجام اتفاقات مثبت در محله‌های محروم شهر به‌ویژه منطقه ۱۴ تشکر کرد.

انجام ۵۰۰ عملیات امداد و نجات در منطقه ۱۴

ابراهیم مطلبی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در آئین افتتاح این ایستگاه، اظهار کرد: بعد از چهار سال که همکاران آتش‌نشان در یک مکان موقت در این منطقه به مردم خدمت می‌کردند، امروز شاهد افتتاح ایستگاه شماره ۱۹ هستیم که امیدوارم در ادامه راه خدمات شایسته به مردم ارائه کنیم.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون این ایستگاه ۵۰۰ عملیات امداد و نجات در منطقه ۱۴ شهرداری انجام داده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ۲۰۶ مأموریت به حوادث و ۲۹۴ مأموریت در بخش حریق انجام شده است و تعداد نجات‌یافتگان از این مأموریت‌ها ۱۰۴ نفر بوده است.

افتتاح ورزشگاه بهشت در منطقه ۹

سیدسلمان قاضی‌عسگر، مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان نیز در مراسم افتتاح ورزشگاه روباز بهشت با تاکید بر این‌که پروژه ورزشگاه بهشت به همت پیمانکاران و بخش اجرا و نظارت تقدیم مردم منطقه می‌شود، اظهار کرد: خدمت‌رسانی این ورزشگاه و مجموعه فرامنطقه‌ای است و مناطق دیگر را نیز پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: منطقه ۹ منسجم‌ترین کمیته ورزشی را در بین سایر محله‌ها و مناطق دارد و امیدواریم سازمان فرهنگی شهرداری و مشارکت‌کننده در احداث، ساعت و سانس مشخصی را برای اهالی منطقه به صورت ویژه در نظر بگیرند.

به گزارش ایمنا، به علت شیوع کرونا، امروز سه پروژه به صورت حضوری و ۴۱ پروژه دیگر در محلات و مناطق شهر اصفهان با حضور مدیران شهری، معتمدین محلی و اصحاب رسانه در سالن یادگاران امام در مجموعه فرهنگی امام خمینی (ره) منطقه ۹، با پخش تصاویری از آن‌ها به بهره‌برداری رسید.

۴۱ پروژه دیگر شامل ساماندهی خیابان عباس آباد در منطقه یک، روشنایی مسیر دوچرخه خیابان صائب در منطقه یک، تهیه و اجرای سایبان ایستگاه اتوبوس طرح جدید در منطقه یک، منبع بتنی آب دهنو به همراه محوطه سازی در منطقه دو، مجموعه فرهنگی رسالت در منطقه دو، ساماندهی و سنگفرش خیابان سپاه در منطقه سه، احداث پاتوق شهری پهلوانان در خیابان سنبلستان در منطقه سه، ساماندهی بازار نوشرقی، رنگرزها و نجارها در منطقه سه، احداث سالن مطالعه سپاهان شهر در منطقه پنج، مبلمان شهری و محوطه‌سازی روی سقف پارکینگ خیابان وحید در منطقه پنج، احداث خیابان شهید عبدالرسول زرین در منطقه هفت، احداث خیابان شهید خیزاب (فاز ۱- باند شمالی) در منطقه هفت، پیاده‌رو سازی خیابان ابوریحان در منطقه هفت، ساماندهی کوی بوستان در منطقه هفت، احداث رفیوژ میانی (فضای سبز) شهرک ولی عصر (عج) در منطقه هفت، تعریض کندرو بزرگراه شهید چمران در منطقه هفت، تعریض خیابان بعثت و دفع آب‌های سطحی (باند غربی) " در منطقه هفت، سالن ورزشی شهدای شمس‌آباد در منطقه هشت، مسیر سلامت پارک بهشت در منطقه هشت، مجموعه ورزشی روباز اصفهان‌ویلا در منطقه هشت، پیاده روسازی خیابان سپاه در منطقه هشت، ورزشگاه روباز خیابان بهشت در منطقه ۹، سالن آمفی تئاتر یادگاران مجتمع امام خمینی (ره) در منطقه ۹، سرپناه ایستگاه‌های اتوبوس شهری در منطقه ۹، پاتوق‌های سطح منطقه ۹، پیرایش شهری در منطقه ۹، احداث کلکتور آب فضای سبز خیابان آتشگاه در منطقه ۹، احداث و پیاده رو سازی محله ناژوان و نصرآباد در منطقه ۹، خیابان شهدا غربی در منطقه ۱۱، پارک حکمت در منطقه ۱۲، خیابان‌سازی ۱۲ بهمن در منطقه ۱۲، کندرو شمالی خیابان استقلال در منطقه ۱۲، خیابان‌سازی خیابان کار و کارگر و قائم مقام در منطقه ۱۲، باند شمالی خیابان امیر کبیر سوم در منطقه ۱۲، ایستگاه پمپاژ و مخزن آب ۱۰۰۰ متر مکعبی شهرک نگین در منطقه ۱۲، خط انتقال آب پساب از شهرک قدس به خیابان شهید مفتح در منطقه ۱۲، نورپردازی درختان خیابان جانبازان در منطقه ۱۳، احداث مسیر دوچرخه (۱۰ کیلومتر از کل مسیر ۲۰ کیلومتری) در منطقه ۱۳، ایمن‌سازی بزرگراه شهید اقارب پرست در منطقه ۱۳، مکانیزه کردن پل عابر پیاده بلوار کشاورز مقابل مسجد امام صادق (ع) در منطقه ۱۳، احداث زمین ورزشی روباز پارک زمزم در منطقه ۱۳، احداث ایستگاه‌های BRT در سطح منطقه ۱۳، آزادسازی و احداث پارک لادن (خیابان قائمیه) در منطقه ۱۳ و ایستگاه آتش نشانی شماره ۱۹ در منطقه ۱۴ است.

کد خبر 560841

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان علی قاسم زاده شهردار اصفهان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افتتاح پروژه های عمرانی مدیریت شهری کلانشهر شهر شهرداری مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان مدیر منطقه 9 شهرداری اصفهان محمد مهدی کریمی شهروند ايستگاه آتش نشاني سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان مشارکت شهروندان پروژه های شهری برنامه ریزی توسعه شهری خدمت به مردم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بهره برداری رسید ایستگاه آتش نشانی منطقه ۱۴ شهرداری شورای اسلامی شهر شهرداری اصفهان شهردار اصفهان بهشت در منطقه مراسم افتتاح منطقه هفت منطقه هشت منطقه ۱۳ منطقه ۱۲ منطقه ۱۴ شهر اصفهان مدیریت شهر مدیر منطقه منطقه ۹ ۴۴ پروژه شماره ۱۹ پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز

آیین بهره برداری از پروژه «تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان» و «تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری» صبح امروز -۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳- در قالب یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار با حضور هادی حق‌بین معاون فنی و عمران شهرداری تهران، مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۲۱ و سید ابوالفضل موسوی‌پور رییس پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد.

در این مراسم مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران تاکید کرد: پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود از نظر وسعت آنچنان ارقام بالایی ندارد، اما واقعیت این است یک معضل بزرگ ترافیکی را حل کرده است.

وی ادامه داد: این گلوگاه باعث پس زدن ترافیک به چند نقطه می‌شد و مضاف بر این موضوع این نقطه نا ایمن بود. این چند موضوع کار را به یک کار مهم و اثرگذار تبدیل کرد.

صداقتی با بیان اینکه تحکیم بستر بزرگراه ازادگان به طول ۱۲ کیلومتر کار اثرگذاری است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این باز شدن محور ترافیکی فتح به ابوسعید که دو کیلومتر طول دارد، ناایمنی که به دلیل تنگ بودن مسیر در گذشته بود را حل کرد. این سه موضوع حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشته است.

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمران شهرداری تهران هم درخصوص جزییات افتتاح این پروژه گفت: ابعاد و بزرگی پروژه‌ها برای ما مهم نیست بلکه نیاز شهروندان و ایمنی شهر برای ما اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه پروژه امروز به لحاظ ابعاد جزو کوچک‌ترین پروژه هاست، اما انجام آن ویژه و پیچیده بود، خاطرنشان کرد: در منطقه ۲۱ تعداد پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۳ تعریف شده بزرگ مقیاس و اثرگذار است و ظرف شش ماه اول سال تکمیل فاز دوم فتح-باغستان را داریم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: این تقاطع تاثیر فوق العاده زیادی بر کاهش ترافیک ورودی به آزادگان خواهد داشت. پروژه دیگری که برنامه ریزی شده و فاز تجهیز و عملیات اجرایی آن آغاز شده پروژه دوگاز است که سال‌ها متوقف مانده بود و فاز اول پروژه تا پایان سال تحویل شهروندان خواهد شد.

دسترسی کرمان خودرو به شهید متوسلیان شرق تکمیل می‌شود

پوریافر هم درباره جزییات این افتتاح گفت: این نقطه یکی از نقاطی بود که به چند دلیل ازجمله باریک بودن تقاطع باعث نارضایتی مردم به ویژه در ترافیک صبحگاهی می‌شد. درخواست پلیس حل و فصل این موضوع بود. نکته دیگر بحث ایمنی این نقطه بود که باعث اهمیت پروژه می‌شد.

شهردار منطقه ۲۱ با بیان اینکه پروژه چند سالی بود که متوقف مانده و باعث نارضایتی مردم شده بود، خاطرنشان کرد: با ورود معاونت فنی و مهندسی و همکاری منطقه و پلیس در کمترین زمان ممکن پروژه تقدیم مردم شد. معارض اصلی این پروژه مسائل ترافیکی بود.

وی ادامه داد: اتمام دسترسی کرمان خودرو به شهید متوسلیان شرق در این محدوده نیز در برنامه ما قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان