Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، معاون علمی کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» در بخشی از این کنگره، بیان کرد: بیش از یکهزار و ۸۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که در نهایت ۲۷ مقاله به عنوان مقالات برتر برگزیده شدند.

حجت الاسلام محمد امینی طهرانی ادامه داد: این کنگره محل جمع جهاد علمی، جهاد تبیین، مدیریت جهادی و مجاهدت اقتصادی است، بیش از ۷۰ داور و ارزیاب از ابتدای این کنگره از سه سال گذشته بصورت جهادی اقدامات مربوطه به کنگره را برعهده داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی طهرانی خاطرنشان کرد: این کنگره از یک نظر محل ارائه آثاری بود که توسط نوقلمان دانشگاهی و حوزوی نگاشته شده است؛ افزون بر ۱۰۰ مقاله این کنگره نخستین تجربه اندیشمندان در تدوین مقاله بوده است.

وی با اشاره کمیسیون های این کنگره گفت: این کنگره از ۹ کمیته «آینده پژوهی»، «بانوان»، «دانش های قرآنی و حدیثی»، «انقلاب اسلامی از منظر شرق و غرب»، «سبک زندگی»، «تمدن و قرآن و حدیث»، «علوم روز و قرآن و حدیث»، «علوم عقلی» و «بین الملل» تشکیل شده بود که طی نوبت عصر جمع بندی این کمیسیون های انجام گرفت.

معاون علمی کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب صرفا مختص به داخل کشور نیست و به همین منظور یکی از کمیسیون های اصلی این کنگره، بخش بین الملل بود که آثار این کمیسیون در ۴ جلد کتاب منتشر خواهد شد.

طهرانی امینی بیان داشت: افزون بر ۶۰۰ مقاله کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» توسط بانوان دانشگاهی و حوزوی به دبیرخانه ارسال شده است، توجه به نقش بانوان در عرصه گام دوم و نیازهای روز جامعه از ویژگی های مهم مقالاتی است که توسط بانوان تدوین شده است.

وی در پایان بیان کرد: در نهایت ۳۰۰ مقاله برتر این کنگره در ۲۲ جلد کتاب منتشر شده است.

کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» روز پنجشنبه با پیام مقام معظم رهبری و رییس جمهوری اسلامی ایران، رونمایی از آثار کنگره، تجلیل از نویسندگان برتر و سخنرانی شخصیت های علمی به کار خود پایان داد./

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران قم تمدن نوین اسلامی سبک زندگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران قم تمدن نوین اسلامی انقلاب اسلامی ایران قم تمدن نوین اسلامی سبک زندگی کنگره بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۷۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب شنبه در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان سمنان به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان ضمن بیان اینکه مستند سازی، تهیه فیلم و رمان در خصوص کنگره به صورت ویژه در حال انجام است، ابراز داشت: طی پیگیری‌ها با همکاری رسانه‌ها این امر در دستور کار قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه مستندات، آثار و رمان‌ها حول محور زندگی تمامی شهدای والامقام استان انجام می‌شود، افزود: فیلم سینمایی ویژه زندگی شهید محمود اخلاقی و سریال تیم آزادی نیز در دستور کار است.

استاندار سمنان از برپایی نمایشگاه مستندات و آثار تولید شده مرتبط قبل از برگزاری کنگره خبر داد و ابراز داشت: این نمایشگاه برای بازدید ارزشمند رهبر معظم رهبری آماده می‌شود.

هاشمی برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان را از اولویت‌های کاری در استان در سال جاری خواند و تصریح کرد: به همین منظور از سفر دوم رئیس جمهور به استان نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برآورد می‌شود این کنگره در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به عفاف و حجاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی اثرپذیری خوبی داشته باشد.

کد خبر 6090254

دیگر خبرها

  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود