Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:31:41 GMT

امام جمعه تبریز: مهدویت از فلسفه‌های بزرگ جهانی است

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۸۱۳۲

امام جمعه تبریز: مهدویت از فلسفه‌های بزرگ جهانی است

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم روز پنجشنبه در همایش انتظار و تمدن نوین اسلامی در تبریز وی با بیان اینکه هدف از انقلاب اسلامی تشکیل نظام اسلامی و به تبع آن شکل گیری دولت اسلامی و تمدن بین المللی و نوین اسلامی است، افزود: تمدن مهدویت می تواند یک جامعه را سامان ببخشد و برکات مهدوی برای آن جامعه حاکم سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز راهبرد اصلی انقلاب اسلامی را ایجاد تمدن نوین اسلامی دانست، گفت: باید تلاش کنیم تا این فرهنگ متعالی در جامعه جا بیفتد.

وی مهدویت و تمدن نوین اسلامی را از ابتکارات رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت : معظم له مهمترین اولویت نظام اسلامی را تحقق اهداف متعالی مهدویت و تمدن نوین اسلامی می داند که این امر باعث عزت و عظمت جوامع اسلامی می شود.

در آستانه سالروز ولادت باسعادت حضرت ولی عصر (عج)، همایش انتظار و تمدن نوین اسلامی در تبریز برگزار شد.

 این همایش در هشت محور اصلی با هدف ترویج فرهنگ انتظار در جامعه اسلامی و فرهنگ سازی هرچه بهتر معنا و مفهوم انتظار در جوامع امروزی برگزار شد.

چالش های آینده پژوهی انتظار، بحران های پیش روی انتظار، فرهنگ آینده سازی و انتظار، خانواده مهدوی و استراتژی راهبردی در دوران غیبت، وظیفه گرایی و مسئولیت در زمان انتظار، رسالت ها و راهبردهای  فرهنگی انتظار، فرصت ها و تهدیدهای انتظار و زمینه سازی انتظار در مجموعه فقهی ولایت فقیه محورهای این همایش بود.

برچسب‌ها تبریز مهدویت سید محمدعلی آل هاشم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبریز مهدویت تبریز مهدویت تمدن نوین اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود

ایسنا/هرمزگان مدیر سابق مرکز اسلامی استان هرمزگان گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید تمام ارکان جامعه اسلامی مشارکت کنند. نه شیعه و نه اهل سنت به تنهایی نمی‌توانند به این مهم دست پیدا کنند؛ بلکه باید با اتحاد برای تحقق این تمدن تلاش کرد.

حجت‌الاسلام احمدرضا باوقار امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع و معارفه خود که در سالن جلسات حوزه علمیه بانوان برگزار شد، با ذکر این نکته که مسلمان باید بلند بیندیشد، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید حامی و پشتیبان یکدیگر باشند؛ اما متاسفانه امروز در مسئله غزه شاهد رفتاری غیر از این هستیم.

مدیر اسبق مرکز اسلامی استان هرمزگان بیان کرد: هموارسازی مسیر برای عینت‌بخشی به وحدت موجود در استان هرمزگان از جمله اصول اساسی برنامه‌هایم در مرکز اسلامی بود.

در استان هرمزگان بیش از ۲۰ حوزه علمیه شیعه و حدود ۵۰ مدرسه دینی اهل سنت داریم که در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و خدماتی فعالیت‌ می‌کنند.

وی، با اشاره به گستردگی فعالیت مرکز اسلامی، عنوان کرد:این مرکز در حوزه مساجد مانند مرکز رسیدکی به امور مساجد و در حوزه مدارس دینی مانند حوزه علمیه و مرکز خدمات فعالیت می‌کند که نشان دهنده حجم فعالیت‌ها است.

حجت‌الاسلام باوقار منشاء اختلاف را جهل دانست و اظهار کرد: اختلاف باعث عدم تحقق اهداف جامعه اسلامی خواهد شد و همین امر باعث شکست جبهه اسلام می‌شود به همین جهت باید وحدت اسلامی را عینیت بخشید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز