Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:43:02 GMT

جاده اسدیه - بیرجند نیازمند توجه و اعتبارات ملی است

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۸۲۷۴

جاده اسدیه - بیرجند نیازمند توجه و اعتبارات ملی است

مهدی فرجامی‌فرد روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان درمیان که در پایان سفر استاندار خراسان جنوبی به این شهرستان مرزی در شهر قهستان برگزار شد، افزود: با حجم پایین اعتبارات شهرستانی نمی‌توانیم در زمینه اجرای پروژه دوبانده‌سازی این محور اقدام کنیم.

وی فرسودگی شبکه‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری را مهمترین مشکل این شهرستان برشمرد و گفت: ساماندهی رودخانه‌‎‌های مرزی نیز ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری درمیان اظهار داشت: بیش از ۹۹ درصد روستاهای درمیان از گاز طبیعی برخوردار هستند اما در این شهرستان جایگاه سی ان جی نداریم.

وی ادامه داد: کتابخانه‌ای در شهر قهستان با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که برای تکمیل آن نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

فرجامی‌فرد با اشاره به ظرفیت‌های معدنی شهرستان درمیان به ویژه خاک‌های صنعتی گفت: این شهرستان با توجه با معادن غنی ظرفیت راه‌اندازی کارخانه کاشی و سرامیک را دارد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد معیشت مردم درمیان از طریق کشاورزی و دامداری تامین می‌شود اضافه کرد: شهرستان درمیان با هشت هزار و ۵۰۰ بهره‌بردار، رتبه دوم تولید زرشک و مرغ خراسان جنوبی را دارد.

سرپرست فرمانداری درمیان با اشاره به ثبت جهانی فرش دستباف منطقه قهستان گفت: با توجه به اینکه جمعیت زیادی در این زمینه فعالیت دارند باید مشکلات رکود فرش دستباف رفع شود.

وی ادامه داد: در سال جاری مجموع اعتبارات شهرستان درمیان ۷۲ میلیارد تومان است که تاکنون متوسط تخصیص آن ۴۹ درصد بوده و این اعتبارات به ۱۳۱ پروژه عمرانی و خدماتی در دست اجرا اختصاص یافته است.

فرجامی‌فرد گفت: همچنین امسال ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی از طریق دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی به شهرستان درمیان اختصاص یافته که نسبت به اعتبارات استانی رشد ۲ برابری دارد.

وی اظهار داشت: بنیاد علوی نیز به عنوان معین محرومیت‌زدایی درمیان سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان اعتبار و ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در راستای توسعه شهرستان هزینه کرده و در سال جاری هم این نهاد تعهد هزینه‌کرد بیش از ۲۳ میلیارد تومان در زمینه اجرای زیرساخت‌های شهرستان را داده است.

سرپرست فرمانداری درمیان از راه‌اندازی شورای هماهنگی بنیاد علوی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این شورا تمامی اعتباراتی که به شهرستان اختصاص می‌یابد، بررسی و با کار کارشناسی هزینه خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در آغاز سفر یک روزه به شهرستان مرزی درمیان و بدو ورود در محل گلزار شهدای روستای منصورآباد مورد استقبال امام جمعه، سرپرست فرمانداری و مسوولان شهرستان قرار گرفت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

قناعت ضمن بازدید از مجتمع گلخانه‌ای شهرستان درمیان، یک واحد گلخانه را افتتاح کرد و در ادامه از کشتارگاه دام و طیور، قلعه و بافت تاریخی روستای فورگ و کارخانه قند قهستان بازدید کرد.

وی از کارخانه یاقوت سرخ قهستان که در حال حاضر به دلیل بدهی بانکی و کمبود نقدینگی غیرفعال است، بازدید کرد و نشست شورای اداری شهرستان درمیان با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهر قهستان برگزار شد.

همچنین استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهرستان درمیان با خانواده شهید محمد صاحبی در شهر قهستان دیدار کرد.

قناعت در این دیدار با حضور نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل استان، ائمه جمعه، سرپرست فرمانداری و مسئولان شهرستان درمیان از صبر و ایثار خانواده شهدا تجلیل کرد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.

برچسب‌ها فرمانداران بهسازی راه ها جلسه شورای اداری درمیان خراسان جنوبی اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرمانداران بهسازی راه ها جلسه شورای اداری فرمانداران بهسازی راه ها جلسه شورای اداری درمیان خراسان جنوبی اعتبارات استاندار خراسان جنوبی سرپرست فرمانداری شهرستان درمیان میلیارد تومان شهر قهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه پیکوه از توابع طبس با ۲۱ میلی متر بیشترین بارش را ثبت کرده است. 

او افزود: بعد از آن ایستگاه ابراهیمی ۱۴ میلی متر، قدمگاه و کهنو ۱۲ میلی متر، چاهداشی ۱۰ میلی متر، النگ ۸ میلی متر، حسین آباد و بغداده ۷ میلی متر، جنوب شهر بیرجند ۶ میلی متر، چاه دراز و حیدرآباد ۵ میلی متر بارش را ثبت کردند.

لطفی بیان کرد: برای امروز و فردا با توجه به تضعیف سامانه بارشی گاهی افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و بارش را به شکل پراکنده در استان می‌توانیم انتظار داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • آمادگی شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب