Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی شخصیت‌های برگزیده و خدمتگزار زبان و ادبیات فارسی خراسان جنوبی، استادان پیشکسوت گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند در آیین پایانی شانزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی تجلیل شدند.

آیین پایانی شانزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی پنجشنبه شب با حضور رییس انجمن زبان و ادب فارسی ایران در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دبیر اجرایی شانزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در این آیین گفت: در مجموع بیش از ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ارسال و حدود ۲۵۰ مقاله توسط ۹ سرداور و ۶۰ داور علمی از سراسر کشور پذیرش شد.

اکبر شایان سرشت با اشاره به آغاز این گردهمایی از ۱۴ اسفندماه، افزود: در طول برگزاری انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در دانشگاه بیرجند ۲۲ نشست علمی و سه میزگرد برگزار شد.

وی بیان کرد: بیش از ۵۳ نفر سخنران مدعو و ویژه این انجمن در دانشگاه بیرجند بودند که در خصوص مباحث علمی مختلف رشته‌های زبان و ادب فارسی از جمله ادبیات کودک و نوجوان، زبان و ادب فارسی در فرهنگ و گستره بین‌الملل و همچنین ادبیات و زبان فارسی در حوزه نقد، نظریه و روش‌های میان‌رشته‌ای، مطالعات تطبیقی و سایر به ارائه مطلب پرداختند.

دبیر اجرایی شانزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ادامه داد: همچنین نشست‌هایی در حوزه انواع ادبیات حماسی، ادبیات عرفانی، داستان پژوهی و ادبیات روایی، شعر معاصر، ادبیات غنایی، ادبیات عامه و گویش‌ها، ادبیات تطبیقی، ادبیات پایداری و آیینی، ایران‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی و از این قبیل برگزار شد.

وی تصریح کرد: بخشی از نشست‌های انجمن ترویج زبان و ادب فارسی مانند نشست ادبیات کودک و نوجوان و علوم انسانی دیجیتال و ادبیات فارسی و استفاده از فناوری‌های نوین برای آموزش زبان و ادب فارسی تازه و نو بودند و برای نخستین بار برگزار شدند.

شایان سرشت عنوان کرد: توجه به فعالان حوزه آموزش و پرورش از جمله دانش‌آموزان و فرهنگیان و آموزش زبان و ادب فارسی به غیرفارسی زبانان از دیگر موضوعات مهمی بود که در این انجمن مورد توجه ویژه قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اهمیت آموزش زبان و ادب فارسی به غیرفارسی زبانان، مرکز این مهم در وزارت علوم و برخی دانشگاه‌های بزرگ کشور از جمله دانشگاه فردوسی مشهد و قزوین دایر شده است.

دبیر اجرایی شانزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی بیان کرد: مقالات برگزیده و ارائه شده توسط سخنرانان ویژه دریافت و در قالب ویژه‌نامه گردهمایی چاپ و منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه همکاران دانشگاه بیرجند تمام تلاش خود را اعمال کرده تا زبان و ادب فارسی به عنوان میراث ماندگار ایران اسلامی را حفظ کنند گفت: از معاونت فرهنگی و اجتماعی، معاونت پژوهشی و ریاست دانشگاه بیرجند، همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و اصحاب رسانه که در طول برگزاری انجمن دانشگاه را حمایت کردند قدردانی می‌کنیم و امید است در سال‌های آتی نیز با همین رویکرد ترویج زبان و ادب فارسی حرکت کنیم.

در این آیین جایزه استاد دکتر مهدی محقق به یک رساله دکتری برتر و دو رساله شایسته تقدیر و جایزه شادروان زهرا استادزاده به مقاله برگزیده در حوزه آموزش زبان فارسی اهدا شد.

دفتر انجمن ترویج زبان و ادب فارسی شعبه خراسان جنوبی فردا در محل دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند افتتاح می‌شود. شانزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی چهاردهم اسفند در دانشگاه بیرجند گشایش یافت.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زبان وادبیات فارسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند خراسان جنوبی آموزش زبان برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۸۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد

محدثی نژاد مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: پرونده حمل ۲۸ هزار و ۷۰۰ لیتر نفت گاز خارج از ضوابط تعیینی به ارزش ۸۶۰ میلیون تومان در شعبه چهارم بدوی و ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بیرجند رسیدگی شد.

او افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۷۱۶ میلیون تومان محکوم کرد.

محدثی نژاد بیان کرد: شعبه همچنین به دلیل اینکه ارزش وسیله نقلیه بیش از ارزش کالای قاچاق است، حکم به پرداخت ۸۵۸ میلیون تومان معادل ارزش سوخت، صادر و متهم را جمعاً به پرداخت ۲ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی تصریح کرد: این پرونده مربوط به محموله‌ سوختی است که مأموران نیروی انتظامی در محور قاین - بیرجند از یک دستگاه تریلی، کشف کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی