Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم امروز در رزمایش ستادی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران استان قم با بیان این که سازه‌های آبخیزداری اگر درست مدیریت نشود می‌تواند ایجاد خطر کند،گفت: در این مانور ما در مورد سازه‌های آبخیزداری و مخاطرات طبیعی یا انسانی به بررسی مباحث خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این که امسال این رزمایش برای نخستین در استان قم بار درحال برگزاری است،گفت: امیدواریم نقاط ضعف را شناسایی کرده و در رزمایش‌های آینده شاهد رفع آن‌ها باشیم.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان این که وظیفه ذاتی آبخیزداری، کنترل سیل و رسوب است، گفت: وظیفه سازمانی ما پیشگیری از خطر سیل نیست بلکه ما به دنبال اجرای مانوری هستیم تا بتوانیم از خطرات احتمالی پیشگیری کنیم، اما سیل و اتفاقات ناشی از آن بر عهده دیگر دستگاه‌هاست.

او با بیان این که سازه‌های آبخیزداری از دهه ۷۰ در استان قم احداث شده است، گفت: سال‌های نخست با توجه به امکاناتی که بود سازه‌های زیادی احداث نشد، اما اکنون تعداد سازه‌ها افزایش قابل توجهی داشته است و باید به مرحله کنترل و مدیریت این سازه‌ها ورود کنیم.

دهقانی با بیان این که شرح خدمات مشخصی را برای سازه‌ها درنظر گرفته‌ایم، گفت: دو هزار و ۵۰۰ مورد سازه آبخیزداری در استان قم احداث شده و حجم کنترل سیلاب برخی از این سازه‌ها اکنون تکمیل است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری سازه آبخیزداری استان قم سازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۸۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ زیبای بم، نمادی از قدمت ایران زمین+ فیلم

ارگ بم به‌عنوان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های استان کرمان، در جنوب شرقی حاشیه كویر لوت و نزدیک شهر بم قرار گرفته است. این سازه خشتی کم‌نظیر که در فهرست میراث جهانی یونسکو و آثار ملی ایران ثبت شده است، معماری جذابی دارد و نمونه‌ای دیدنی از ساختار دفاعی در ایران را به نمایش می‌گذارد؛ به‌خصوص که در طول تاریخ همچون حصاری مستحكم از مناطق شرقی ایران محافظت كرده است. این سازه تا قبل از زلزله سال ۱۳۸۲ بم، بزرگ‌ترین سازه خشتی دنیا به حساب می‌آمد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ارگ زیبای بم، نمادی از قدمت ایران زمین+ فیلم
  • هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پی تشدید بارش‌ها در کرمانشاه
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • هشدار فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان