Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد ملی و استانی، از خودروی برقی ایرانی به نام «اکسیژن» در کارخانجات مخابراتی ایران رونمایی شد. به گفته «سیامک حجت» مدیرعامل شرکت خودروسازان جنوب، این خودرو با یک تیم چهار نفره پس از سه سال تلاش، نخستین خودروی ملی برقی را ساخته و نام آن را اکسیژن گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این خودرو از سامانه کاملا هوشمند برخوردار و دانش طراحی و ساخت آن کاملا بومی‌ است.

طبق اظهارات مدیرعامل شرکت خودروسازان جنوب، ابعاد این خودرو ۲ و نیم در یک و نیم متر است و با داشتن همه استانداردهای طراحی و ساخت روز جهان به عنوان ارزان‌ترین خودروی دو نفره جهان است که در آینده به ۴ نفره افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت خودروسازان جنوب گفت: از هیچ نوع سوختی به عنوان روان کننده استفاده نشده است و با مصرف ۱۵ کیلوات ساعت انرژی در هر بارشارژ، حداقل ۲۲۰ کیلومتر را می‌پیماید.

خودروی اکسیژن هنگام گرفتن ترمز یا حرکت در سراشیبی، خود به خود شارژ می‌شود و با نصب یک باتری بر روی آن، در منزل هم می‌توان شارژش کرد.

مدیرعامل شرکت خودروسازان جنوب قیمت نخستین خودروی برقی ملی را ۲۷۰ میلیون تومان بیان کرد و گفت: ساخت آن در خرداد ۱۴۰۱ در شیراز آغاز می‌شود که ۸۰ درصد قطعات خودرو داخلی است.

به گفته وی، سال آینده هزار دستگاه و سال ۱۴۰۲، ۵ هزار و از سال ۱۴۰۳، سالانه ۱۰ هزار دستگاه از این خودرو ساخته می‌شود.

کد خبر 663205 برچسب‌ها خودروی برقی خبر مهم خودرو - ایرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودروی برقی خبر مهم خودرو ایرانی خودروی برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و دو مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در محور مهاباد به ارومیه

رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی گفت: در حادثه سقوط خودروی ال ۹۰ به داخل کانال آب در محور مهاباد به ارومیه یک سرنشین این خودرو جان باخته و دو نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

فرزین رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی از جان باختن یک نفر بر اثر واژگونی خودرو خبر داد.

وی افزود: این سانحه در محور مهاباد به ارومیه محدوده روستای یوسف‌کندی به وقوع پیوست و بر اثر آن خودروی ال ۹۰ به داخل کانال آب سقوط کرد.

رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی گفت: در این حادثه دو نفر از سرنشینان نیز مصدوم شدند که توسط اورژانس مهاباد به بیمارستان منتقل شدند.

کد خبر 750469

دیگر خبرها

  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • آغاز فروش اولین خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H۶
  • آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر
  • یک کشته و دو مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در محور مهاباد به ارومیه
  • این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده
  • حرف‌‌های طرح ایرانی بی ام و درباره خودروی تازه‌اش
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • روایت طرح ایرانی بی ام و از خودروی برقی تازه‌اش