Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@10:37:23 GMT

استقرار ۲۴ درصد از صنایع فارس در شهر زرقان

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۹۲۳۰

استقرار ۲۴ درصد از صنایع فارس در شهر زرقان

قاسم جمالی، آگاهی بخشی، توجه به انسجام بومی، محلی و ملی، اشاعه ترویج عمومی و مقابله با یاس و ناامیدی در بدنه اجتماعی را از مهمترین رویکرد‌های شررای ششم شهر زرقان اعلام کرد.

به گفته او، در همین راستا توجه به نارسایی‌ها، کمبود‌ها و ضعف‌ها در حیطه‌های مختلف آموزشی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و عمرانی در دستور کار قرار گرفته و چهار کارگروه مطالعاتی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، جوانان، محیط دیست و امور بانوان به عنوان بازوان مطالعاتی در کنار شورا و شهرداری نیز تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر زرقان گفت: نگاه ما کشف استعداد‌های برتر و بکارگیری جوانان در پست‌های کلیدی است و وظیفه خود می‌دانیم که بستر و زمینه ایجاد عرض اندام را برای مدیریت نیرو‌های جوان، نخبه و متعهد فراهم کنیم.

به گفته جمالی، در حال حاضر در حوزه بکارگیری و ایجاد بستر برای نیرو‌های توانمند، متخصص و متعهد و شایسته دچار ضعف و نقیصه هستیم.

او در بخش دیگری به وضعیت شهر زرقان و استقرار ٢٤ درصد از صنایع استان فارس در حومه این شهر اشاره و گفت: حجم بالای صنایع استقرار یافته، آلایندگی زیادی را در این منطقه ایجاد کرده که این امر نیازمند توجه جدی و ورود به بحث آلایندگی آب و خاک در حومه این شهر است.

رئیس شورای شهر زرقان گفت: مجموعه مدیریت شهری در زرقان تعامل خوبی را با صنایع در قالب کمیسیون بند ٢٠ دارد و قصد هیچ تقابل و برخورد متنج به تعطیلی واحد‌های تولیدی و صنعتی نداریم و نگاهمان تقویت و افزایش راندمان بخش‌های اقتصادی و صنعتی است، اما تاکید داریم که باید استقرار واحد‌های صنعتی در حومه این شهر، با تعامل بیشتری انجام شود.

جمالی گفت: مخالف ترویج و گسترش صنعت نیستیم، اما معتقدیم باید به وضعیت آلایندگی صنایع توجه جدی شود و نگذاریم شهر زرقان بیش از این در معرض آلایندگی قرار گیرد.

او انتقال برخی کارخانه‌ها و صنایع را از مهمترین نیازمندی‌های شهر زرقان دانست و گفت: برخی از این صنایع همخوانی و همسویی و استقرار در کنار جمعیت شهری را ندارند لذا باید در دراز مدت و با ایجاد ظرفیت‌های جدید، زمینه انتقال آن‌ها فراهم شود.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: علی‌رغم استقرار حجم زیادی از صنعت در اطراف این شهر، نیرو‌های بومی این شهر سهم مناسبی از ظرفیت اشتغال این صنایع نداشته و حرکت دو سویه‌ای در این زمینه شکل نگرفته است.

جمالی توجه به جذب بودجه تصفیه خانه فاضلاب شهری، طرح جامع شهری، تعریف راه‌های مناسب ورودی و خروجی به شهر زرقان و استاندارد کردن پل‌ها و تقاطع‌ها در این محور و تامین آب شرب زرقان از سد درودزن را از دیگر نیازمندی‌های این شهر برشمرد و گفت: پس از ارتقای شهر زرقان به شهرستان، نیازمند ارتقای نمایندگی‌های ادارات به اداره شهرستان هستیم که در این خصوص تاکنون اقدام جدی انجام نشده است.

او همچنین بودجه شهرداری زرقان در سال آینده را ٦٤ میلیارد و ١٣٠ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ٦٠ درصد این بودجه عمرانی و مابقی جاری است.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و انضباط مالی بیشتر، عدالت در پرداخت حقوق و مزایا و جلوگیری از تضییع بیت‌المال در برنامه ریزی بودجه مورد تاکید قرار گرفته است.

او به عملکرد پراکنده و مجمع الجزایری دستگاه‌های خدمات رسان در حوزه شهری اشاره و گفت: برای ایجاد زمینه رشد و شکوفایی در عرصه خدمات عمومی، نیازمند مدیریت واحد خدمات شهری هستیم که این مهم با پیگیری نمایندگان محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استقرار صنایع فارس شهر زرقان آلایندگی هوا رئیس شورای شهر شهر زرقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۹۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم دوم استقلال زنده می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، نخستین جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از واگذاری 85 درصد سهام این باشگاه به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، امروز (یکشنبه) برگزار شد.

یکی از محورهای جلسه، تأکید علی عسگری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به تشکیل تیم «ب» استقلال در جهت پشتوانه تیم بزرگسالان و فروش بازیکنان و درآمدزایی بود.

بحث استعدادیابی و مسئولیت اجتماعی و ... دیگر مباحثی بود که از سوی علی عسگری مطرح شد و در هیئت مدیره باشگاه استقلال پیرامون آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

باشگاه استقلال در سالیان دور تیم «ب» داشت که مقرر شد مجددا این اتفاق بیفتد و سهامدار جدید آبی‌ها دستور با راه‌اندازی هرچه سریع‌تر تیم دوم داده است.

دیگر خبرها

  • دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • تیم دوم استقلال زنده می‌شود
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی