Web Analytics Made Easy - Statcounter

اماراتی ها در جنگ علیه ملت یمن فقط نقش اسپانسر را برای شرکت های چند ملیتی فروش سلاح بازی نمی کنند و سبک جدیدی از غارت را به نمایش گذاشته اند که در نوع خود کم نظیر است.

سرویس جهان مشرق؛ جنگ علیه ملت یمن در آستانه ورود به هشتمین سال متوالی است و رژیم امارات همچنان به نقش تخریبی خود ادامه می دهد و هر روز به میزان غارت ثروت مردم مظلوم این کشور می افزاید تا جایی که ارزش این دزدی  ها حداقل به چند ده میلیارد دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین گزارش ها از دزدی های سازمان یافته و آشکار اماراتی ها حاکیست، سران آل نهیان از طریق فروش میعانات و مشتقات نفتی در یمن، میلیاردها ریال یمنی را بدون هیچ مشکل و مانعی به جیب زده اند و این در حالی است که میلیون ها شهروند یمنی با خطر قحطی و گرسنگی مواجه هستند.  

براساس اطلاعات به دست آمده، رژیم امارات فقط در یک مورد از طریق چندین کانتینر، مبلغی در حدود 4 میلیارد ریال یمنی که سود حاصل از فروش مشتقات نفتی بوده را به جزیره اشغالی سقطری در جنوب یمن انتقال داده است.

به گفته منابع آگاه میدانی، بخشی از این پول های به غارت رفته و دزدیده شده که اموال و ثروت مردم یمن محسوب می شوند در دو پایگاه اماراتی ها در جزیره سقطری (منطقه موری و دقحوقح) انباشته و ذخیره شده اند.  

مجموعه تحقیقات و گزارش های میدانی نشان می دهد اماراتی ها در پوشش یک موسسه خیریه و در قالب کمک های بشر دوستانه و کمک به شهروندان یمنی اقدام به فروش میعانات نفتی به مشتریان خارجی می کنند و از این طریق سود کلان به دست آمده را انتقال می دهند.

تاکنون مشخص نیست خاندان آل نهیان تحت عنوان این موسسه خیریه چه مبلغی را سرقت کرده اما این چپاول سازمان یافته باعث شده سوخت و میعانات کمیاب شود و در صورت موجود بودن با چند برابر قیمت در داخل یمن به فروش برسد.  

از سویی دیگر، اماراتی ها با این دزدی آشکار، ریال های کف بازار را هم جمع کرده اند و نقدینگی مورد نیاز به شدت کاهش یافته و بازار ملتهب شده و انتشار این خبر بدون شک خشم مردم یمن را چند برابر می کند و تصویر واضح تری از چهره تبهکار رژیم آل نهیان نمایان می شود.

همان گونه که در ابتدای گزارش گفته شد جزیره اشغال شده سقطری به مرکز اقدمات ضد یمنی تبدیل شده و اماراتی ها در این منطقه غارت اموال و تخریب زیرساخت های این کشور را سازماندهی و دنبال می کنند.  

نباید فراموش کرد از همان هفته‌های نخست شروع جنگ اماراتی ها به دنبال تصرف بندر عدن و اشغال جزیره سقطری بودند تا بتوانند در منطقه باب‌المندب نفوذ کنند و در ادامه هم بر سواحل دریای سرخ تا بندر بین المللی الحدیده مسلط شوند.  

رژیم امارات برای تثبیت مواضع در جزیره سقطری به تحرکاتش افزوده و در تلاش است فرودگاهی را احداث کند و خبرها حاکیست باندهایی در این منطقه به طول 540 متر و عرض 30 متر در حال ساخت هستند.  

آل نهیان در جریان ماجراجویی های منطقه ای راه را برای حضور مستشاران نظامی رژیم صهیونیستی در این جزیره باز کرده تا آنان بتوانند تحرکات کشتی های تجاری و نظامی ایران را در این منطقه رصد کنند.

رصد تحولات میدانی نشان می دهد رژیم صهیونیستی در نهایت قصد دارد با گسترش نفوذ و حضور در سواحل و جزایر یمن، فعالیت های جاسوسی را افزایش دهد و مهمترین مسیرهای کشتیرانی جهان را در این محور به اشغال درآورد.  

به گزارش مشرق، شواهد به خوبی نشان می دهد اماراتی ها از ابتدای جنگ علیه ملت یمن فقط خریدار چند ده میلیارد دلار سلاح از شرکت های چند ملیتی غرب و شرق نبوده اند و یک طرفه مداخله و هزینه نکرده اند و همزمان اهداف سلطه طلبانه و طمع ورزانه اقتصادی را با انگیزه برجسته کردن نقش منطقه ای ابوظبی دنبال کرده اند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت ابوظبی رژیم امارات جزیره سقطری رژیم صهیونیستی ایران بندر عدن یمن تحولات یمن جنگ یمن ارتش یمن انصارالله یمن تحولات منطقه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت اماراتی ها آل نهیان ملت یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید : اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید

سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید اعلام کرد اسرائیل پذیرفته پیش از حمله به رفح، به نظرات آمریکا در این باره گوش دهد.

به گزارش ایسنا، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید گفت اسرائیل پذیرفته پیش از آغاز حمله به رفح، دغدغه‌ها و نظرات آمریکا را بررسی کند.

کربی به شبکه خبری «ای. بی. سی» گفت: «آن‌ها (اسرائیل) به ما تضمین داده‌اند که تا وقتی درباره چشم‌اندازها و نگرانی‌های خود گفت‌وگو نکرده‌ایم، به رفح حمله نکنند.»

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در سفر آتی خود به منطقه سعی دارد شرایط را برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای تسهیل کند.

او همچنین گفت در صورت موافقت حماس با توافق تبادل اسرا، ممکن است آتش‌بس ۶ هفته‌ای برقرار شده و طرح حمله نظامی به رفح منتفی اعلام شود.

کربی همچنین با طرح این ادعا که تعداد کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه افزایش یافته است، گفت: «اسرائیلی‌ها رفته‌رفته به تعهداتی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از آن‌ها خواسته عمل می‌کنند.»

علاوه بر این، کاخ سفید امروز اعلام کرد کمک‌های بشردوستانه از طریق بندر موقتی که آمریکا در نزدیکی غزه ایجاد کرده، ظرف ۲ یا ۳ هفته آینده به غزه خواهد رسید، اما مقدار این کمک‌ها نسبت به کمک‌های بشردوستانه‌ای که از مسیر زمینی به غزه می‌رسد، کمتر است.

یک مقام حماس به رویترز گفت هیئت نمایندگان حماس قرار است فردا به قاهره بروند تا در مذاکرات آتش‌بس شرکت کنند.

یک مقام صهیونیست هفته گذشته اعلام کرد با وجود نگرانی‌های بین‌المللی گسترده، رژیم صهیونیستی تصمیم خود را برای حمله زمینی به رفح گرفته و این عملیات به‌زودی انجام خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اقدام پسندیده شاگردان حسینی پس از پرسپولیس(عکس)
  • کاخ سفید: اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • کاخ سفید : اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه
  • فیلم| دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت