Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@16:25:29 GMT

سد خاکی چرخستانه ازنا به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۹۸۱۴

سد خاکی چرخستانه ازنا به بهره برداری رسید

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: این سد با ارتفاع ۱۵ متر تاج بند از بستر، طول تاج ۱۰۰ متر، عرض تاج شش متر در حوزه آبخیز خسرو میره به بهره برداری رسید.
شیرزاد نجفی گفت: حجم خاکبرداری این پروژه ۶۰ هزار مترمکعب و حجم خاکریزی ۴۵ هزار مترمکعب می‌باشد که میزان اعتبار این پروژه ۴۰میلیارد ریال بوده که در سال ۹۸ شروع و در سال ۱۴۰۰ به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: کنترل سیلاب، تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی، ایجاد تنوع در اکوسیستم منطقه، ایجاد مراکز تفرج و گردشگری، کمک به تغییر و افزایش معیشت مردم منطقه و... از جمله اهداف اصلی احداث بند خاکی چرخستانه می‌باشد.
این مقام مسئول آبخیزداری تصریح نمود: افزایش تولید آب، تامین آب کافی و مورد تقاضای مناطق پایین دست، اصلاح و توسعه جنگل ها، مراتع و چراگاه ها، اصلاح و توسعه اراضی، حفظ و تثبیت کیفیت استاندارد آب حاصل از آبخیزها، کاهش فرسایش و خطرات ناشی از بروز سیلاب‌ها از جمله اهداف آبخیزداری در این منطقه می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری

 محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه بیمارستان سلامت گفت: بهره برداری فاز‌های مختلف بیمارستان نیازمند زیرساخت‌های استاندارد می‌باشد که پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.
 
وی ادامه داد: عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات HIS به پایان رسیده است که در آینده‌ای نزدیک فاز اول افتتاح و بهره برداری خواهد شد.
 
وی افزود:این بیمارستان دارای بخش کلینیک‌های تخصصی، اورژانس، اتاق عمل، LDR و بستری می‌باشد که در فاز اول بخشی از آن به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: بیمارستان سلامت سیب و سوران ۳۲ تخت مصوب شده است که فاز اول بیمارستان سلامت آماده بهره برداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • تصاویر | سیلاب در منطقه دشتیاری
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند