Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@07:03:15 GMT

اجمالی| تقوا مجموع تمام اوامر و نواهی الهی است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۱۴۲۷

اجمالی| تقوا مجموع تمام اوامر و نواهی الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید احمد محمودی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: تقوا کلمه‌‌ای پرتکرار و خلاصه بعضی از آموزه‌های دینی است و در سوره حشر خداوند در یک آیه ما را دوبار به آن دعوت می‌کند؛ چون کمتر واژه‌ای همچون تقوا وجود دارد که اینقدر گسترده باشد و بیشتر اوامر و نواهی دینی را در خود جمع کرده باشد؛ این واژه محدود به حدودی نیست و مجموعه تمام آموزه‌های دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حتی بعضی از اسما خداوند که در آیات و روایات و احادیث آمده است، محدود به حدودی است، اما فقط اسم الله است که مجموع تمام اسماء الهی است؛ تقوا هم به همین صورت، مجموع تمام اوامر و نواهی الهی است و پازلی است که اگر حتی یک قطعه آن درست سرجایش خود قرار نگیرد، حق تقوا ادا نشده است، زیرا مفهومی عمیق و دقیق و گسترده است.

محمودی با اشاره به آیه‌ای از سوره بقره بیان کرد: خداوند در این آیه، ۱۸ صفت را نقل می‌کند که نیمی حکمت عملی و نیمی حکمت نظری است که مجموعه آن پازل تقوا است و اگر یکی از آن‌ها نباشد، تقوا وجود ندارد؛ کسانی که این حکمت عملی و نظری را در خود جمع کرده‌اند متقی و پرهیزگار هستند.

خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: تقوا امام جمعه اصفهان امام جمعه موقت محمودی آیت الله طباطبایی نژاد آیت الله مهدوی آیت الله میردامادی نماز جمعه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تبریکی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش، این دهه را فرصت مغتنمی دانست تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، متن پیام تبریک قاسم عموعابدینی به شرح زیر است:

خدمت‌رسانی به جامعه، فرهنگ‌سازی و توسعۀ حرفه‌ای تدریس از جمله اهداف راهبردی دانشگاه‌های موفق دنیاست. جایگاه والای ایران در کسب دستاورد‌های علمی، مرهون تلاش‌های عالمانه و متعهدانه اعضای هیئت علمی و یاوران علمی است که روشنی‌بخش مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی‌اند. بخش اعظم این تلاش‌ها در کلاس‌های درس که سنگر اصلی خدمت‌رسانی اساتید است، در تعامل اثربخش با دانشجویان رقم می‌خورد.

دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی است تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم. توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و همت ستودنی و کوشش خستگی‌ناپذیر بزرگ‌مردان و زنانی که طلایه‌داران علم‌آموزی و معرفت‌افزایی هستند، در تحقق دانشگاه حکمت‌بنیان و تمدن‌آفرین نقشی مهم و غیر قابل انکار دارد.

در دانشگاه ها، اساتید نه تنها از آثار علمِ آموزش، بهره‌مند هستند، بلکه در تولید آن مشارکت دارند و تولید این دانش منحصر به متخصصان آموزش نیست. تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت‌بنیان و تحقق مرجعیت علمی و سرآمدی جهانی آموزش، نیازمند توجه جدی به مقولۀ آموزش است و بر این اساس رویکرد برنامه‌محوری، استادمحوری، شاگردپروری و اخلاق‌مداری در کانون توجه نظام آموزش عالی کشور بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار دارد.

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر نقش مهم اساتید در این مسیر، انتخاب سرآمدان آموزشی را مورد توجه قرار داده است. دهه سرآمدی آموزش در سال ۱۴۰۳ با شعار «سرآمدی آموزشی، هدفمندی و مردمی‌سازی آموزش» از هشتم تا هفدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با هدف تبیین جایگاه والای آموزش و تقدیر و تجلیل از سرآمدان آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار می‌شود.

در پایان، با تبریک دهۀ سرآمدی به همه تلاشگران عرصه آموزش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، بر عهد خود، که حمایت همه‌جانبه از توسعه کیفی، نیازمحوری و مبتنی بر دانایی فرایند آموزشی است، تأکید می‌کنم و از همه دست‌اندرکاران برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم دعوت می‌نمایم.

دیگر خبرها

  • زمین‌های خیابان حکمت اصفهان چه زمانی تحویل داده می‌شود؟ + فیلم
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • ورزش‌های زورخانه‌ای یک سرمایه است
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور
  • آیت الله هاشمی علیا عنوان کرد؛ لطف الهی به مؤمنان جهت دوری از تعصب جاهلی
  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد