Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@17:54:43 GMT

حراست از حکومت دینی وظیفه شرعی است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۰۳۱۴

حراست از حکومت دینی وظیفه شرعی است

سومین همایش کتاب حکومت اسلامی صبح امروز در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی آغاز به کار کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی به این همایش به ترسیم راه سعادت دنیا و آخرت در نظام دینی اشاره کرد و گفت : اسلام به عنوان جامع‌ترین شریعت آسمانی، عدالت، امنیت، استقلال و آبادانی را به عنوان اهداف میانی و تربیت انسان کامل و خلیفه الله را به عنوان اهداف اصلی حکومت اسلامی درنظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله احمد جنتی با بیان این که اکنون حکومتی بر مبنای دین در جامعه ایران محقق شده است، حراست و پایداری از این مهم را وظیفه شرعی همه به خصوص نخبگان دانست.

او تبیین و ترویج اصول، مبانی و پایه‌های نظریه مردم سالاری دینی، تحقیق و پژوهش نیاز‌های روز جامعه، طراحی نظام مطلوب مبنی برآموزه‌های دینی همانند عدالت، سبک زندگی اسلامی و استقلال با بهره گیری از ظرفیت‌های قانون اساسی و جهاد تبیین را وظیفه همه پژوهشگران در حوزه حکومت اسلامی برشمرد.

دبیر علمی سومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی هم با بیان این که فراخوان این همایش در سه محور اندیشه سیاسی اسلامی، فقه حکومتی و حقوق عمومی اعلام شد گفت: ۶۸ پایان نامه، ۱۹۸ مقاله و ۲۸۵ کتاب به این همایش ارسال شده است که امروز از صاحبان ۱۱ اثر تقدیر می‌شود.

به گفته حجت الاسلام امین رضا عابدی نژاد از ۱۳ اثر نمایندگان مجلس خبرگان رهبری مرتبط با موضوع حکومت اسلامی نیز در این همایش قدردانی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حکومت اسلامی خبرگان رهبری حکومت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۰۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم گرامیداشت یکصدمین سالگرد فقیه و مجاهد عالیقدر آیت الله العظمی سیدعبدالحسین لاری با حضور پژوهشگران، نخبگان و برخی از مسئولان شهرستان و استان در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان برگزار شد.

مهدی زارع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در این مراسم اظهار کرد: وظیفه این واحد دانشگاهی، بررسی و تحلیل زوایای پیدا و پنهان زندگی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام بوده تا از این طریق از اسطوره سازی‌های جعلی و غیر بومی و همچنین تهاجم فرهنگی ممانعت شود.

وی، آیت‌الله سیدعبد الحسین لاری را شخصیتی تاریخی خواند و افزود: خدمات متقابل این روحانی مبارز به لارستان و حمایت‌های مردم لارستان از وی باعث شد که نام این فقیه مجاهد در طول یکصد سال گذشته همواره در اوج بوده به برکت انقلاب اسلامی این نام پرآوازه‌تر شود و از سوی دیگر نام لار نیز در بین شهر‌های کشور بدرخشد.

حکومت آیت‌الله لاری الگویی برای تشکیل حکومت اسلامی

حجت الاسلام سیدمختار موسوی خرم امام جمعه شهرستان لارستان نیز به ابعاد تاریخی زندگی این مبارز نستوه پرداخت، حکومت وی را نخستین نمونه حکومت اسلامی در منطقه با ویژگی‌های برجسته تاریخ ساز معرفی کرد و گفت:‌ این شخصیت وارسته با تلاش‌های منحصر به فرد خود و ایجاد نخستین حکومت اسلامی، الگویی برای تشکیل حکومت اسلامی فراگیر در کشور شد.

جایگاه آیت‌الله لاری در سیره عملی رهبر معظم انقلاب

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های لار، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: اهتمام و توجه ویژه رهبر حکیم انقلاب به سیدعبدالحسین لاری بسیار خاص و مثال زدنی بوده و نشان دهنده جایگاه این سید بزرگوار در سیره عملی رهبر معظم انقلاب است.

علاء‌الدین بروجردی خواستار برگزاری کنگره بین المللی با حضور بزرگان و اندیشمندان کشور‌های مختلف به منظور شناساندن این شخصیت فراملی شد.

نقش آیت‌الله لاری در ارتقای جایگاه شهرستان لار در سیاسی اجتماعی ایران

رئیس مرکز پژوهش‌های استان مقدس شاهچراغ نیز با بیان ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و فردی شخصیت این فقیه مجاهد مطرح کرد: با آمدن این روحانی از نجف اشرف به لار، جایگاه لار در سپر سیاسی اجتماعی ایران ارتقا یافته و لارستان، مرکز کانون توجهات مردم کشور در یکصد سال اخیر شود.

علیرضا بیابان نورد با اشاره به پیوند آیت الله لاری با توده مردم و همچنین نخبگان جامعه توضیح داد: هوش و ذکاوت بالای این مبارز نستوه و حمایت‌های مردم و تجار لارستان از قیام وی باعث شد که سید در انجام اقدامات خود موفق بوده و آثار تاریخی عملی ماندگاری از خود به‌جا بگذارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • عرضه «روایت تولید» در نمایشگاه کتاب تهران
  • همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • برگزاری همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • کتاب پژوهشی «تبلیغ دینی در مسجد؛ رویکردی آسیب‌شناسانه»
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه