Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۴+۱ وارد روز‌های پایانی و سرنوشت ساز خود شده است و در حالی که برخی منابع خبری، از شکست قریب الوقوع مذاکرات سخن می‌گویند، برخی دیگر معتقدند تلاش‌ها برای احیای برجام ادامه دارد و شانس توافق بیشتر از عدم توافق است.

واکنش ایران به توقف مذاکرات ۱۴۰۰/۱۲/۲۰ - ۱۴:۵۲

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در توئیتی در واکنش به توئیت جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره ضرورت وقفه در مذاکرات وین نوشت: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه ساز حل موضوعات باقیمانده و بازگشت نهایی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دستیابی به موفقیت در گفت‌وگوها را تمرکز اصلی همه طرف‌ها خواند و افزود: هیچ عامل خارجی بر اراده مشترک ما به منظور حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت.

روایت خبرنگار پولیتیکو از سنگ اندازی روسیه در مذاکرات وین ۱۴۰۰/۱۲/۲۰ - ۱۴:۴۷

«استفانی لیشتنشتاین» خبرنگار پولتیکو که در وین حضور دارد در یک توییت نوشت: مذاکرات به دلیل درخواست دقیقه نودی روسیه برای تضمین، به بن بست خورده و به احتمال زیاد روز جمعه موقتا مذاکرات متوقف می شود.

این خبرنگار همچنین در توییت دیگری نوشت: اولیانوف، مذاکره‌کننده ارشد روسیه در گفتگوهای برجام، عصر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در وین گفت: «تمام روابط تجاری و اقتصادی ما با ایران باید از همه تحریم‌های فعلی و آتی اتحادیه اروپا و ایالات متحده مستثنی شود». وی گفت: «هنوز متن نهایی وجود ندارد». (یعنی هنوز متن نهایی وجود ندارد که روسیه عامل به تاخیر افتادن آن باشد)

استفانی لیشتنشتاین همچنین در توییتی مدعی شد یک منبع آگاه به او گفته: «پیش‌نویس توافق نهایی شده است. مشکلات عمده حل شده است. در حال حاضر فقط برخی از «تغییرات ویرایشی» در حال انجام است. ممکن است در 48 تا 72 ساعت آینده متن پیش‌نویس مورد تائید غیررسمی طرف‌ها قرار گیرد». این خبرنگار در پایان سوال کرده: آیا روسیه به مخالفت خود ادامه خواهد داد؟ ایران و چین چه خواهند کرد؟

رویترز نیز مدعی شده متن پیش‌نویس نهایی مورد توافق قرار گرفته است که فقط نیاز به تعدیل‌های جزئی دارد، به استثنای سؤال باز درباره تقاضای روسیه برای تضمین.

این خبرگزاری انگلیسی همچنین مدعی شد: دیپلمات ها گفته‌اند که این متن شامل ضمانت مشابه اما بسیار محدودتر برای پوشش همکاری‌های هسته ای بین روسیه و ایران است که در توافق مشخص شده است.

توقف مذاکرات وین به دلیل عوامل خارجی

جوسپ بورل مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا دقایقی پیش توییت کرد که به دلیل "عوامل خارجی"، مذاکرات وین به یک وقفه نیاز دارد.

بورل در ادامه این توییت نوشت: متن نهایی اساساً آماده و روی میز است.

هماهنگ کننده اروپایی مذاکرات برجام تاکید کرد که به همراه همکارانش در تماس با تمامی اعضای برجام و آمریکا خواهد بود تا "بر وضعیت فعلی فائق آمده و توافق را نهایی کنیم."

رایزنی دوجانبه علی باقری و انریکه مورا در وین

در ادامه رایزنی‌ها در چارچوب دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران، امروز (جمعه) ۲۰ اسفند ماه علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌وگوها در هتل کوبورگ شهر وین در حال مذاکره هستند.

باقری و مورا دیروز پنجشنه نیز در دو نوبت صبح و بعدازظهر دیدار و به گفت‌وگو پرداختند تماس‌ها و رایزنی‌های با سایر هیأت‌ها نیز ادامه داشت.

ندا پرایس: مسائل دشوار کمی در مذاکرات وین باقی مانده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از مشارکت‌کنندگان در مذاکرات وین خواست بر روی حل‌وفصل مشکلات نهایی جهت حصول توافق تمرکز کنند.

به گزارش رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران تاکید کرد که واشنگتن قصد ندارد پیشنهاد جدید یا خاصی در مذاکرات به روسیه بر سر مسئله تحریم‌ها جهت حصول توافق ارائه کند.

وی در ادامه تصریح کرد که مشکلات کم اما برجسته‌ای در مذاکرات وین باقی مانده است.

ند پرایس همچنین از تمامی مشارکت‌کنندگان در مذاکرات وین از جمله روسیه خواست تا تمرکزشان را بر روی حل‌وفصل مشکلات نهایی جهت احیای برجام قرار دهند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین مناجات شعبانیه قانون کار جهاد تبیین مذاکرات هسته ای مذاکرات وین ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین مذاکرات وین اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین مناجات شعبانیه قانون کار جهاد تبیین مذاکرات وین مذاکرات وین اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۲۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در رفح ویرانگر خواهد بود

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: «شرکای اسرائیل و همسایگان می‌گویند رفح نباید مورد حمله قرار گیرد.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد آواره شدن بیش از یک میلیون نفر ویرانگر خواهد بود.

وی ادامه داد: «ما از کابینه اسرائیل می‌خواهیم که به درخواست‌های جامعه بین‌المللی گوش دهد و در یک روند صلح سیاسی مشارکت سازنده داشته باشد.»

جوزپ بورل خواستار آتش‌بس در غزه، صرف نظر از حمله زمینی به رفح، افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه و آزادی بی‌قید و شرط همه اسرا شد.

پیشتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود نابودی بخش نظامی جنبش حماس مشکلات اساسی را حل نمی‌کند و ضروری است که به راه حلی سیاسی دست یافت.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد
  • بورل: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در رفح ویرانگر خواهد بود
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • نقص فنی علت توقف قطار مشهد به تهران اعلام شد
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • جاده دو طرفه ایران و روسیه به روایت رسانه عربی
  • جاده دو طرفه ایران و روسیه به روایت رسانه انگلیسی
  • ارسال سریع تکنولایف در تبریز راه‌اندازی شد