Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بندر دیر با تبریک فرا رسیدن هفته مهدویت و میلاد امام زمان (عج)، اظهار داشت: مسئله انتظار یک اصل مسلم اعتقادی و بر اساس روایات از برترین اعمال و عبادت‌ها و جهادها است.

امام جمعه بندر دیر بیان کرد: انتظاری که در آن فقط به دعا کردن اکتفا شود و انسان نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت باشد موجب عقب ماندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انتظار واقعی به معنای هماهنگی منتظر با امام زمان (عج) است، افزود: منتظران واقعی در راستای اهداف حضرت مهدی (عج) حرکت کرده و برای ظهور زمینه سازی می‌کنند.

حسینی با تاکید بر اینکه ناامیدی در فرهنگ شیعه و انتظار جایی ندارد، عنوان کرد: شیعه و منتظر واقعی تحت تحت فضا و محیط قرار نمی‌گیرد.

وی ابراز کرد: انتظار از جنس عمل است و منتظر مرد میدان است و شخصیتی همچون شهید سلیمانی را می‌توان منتظر واقعی دانست که در راستای اهداف ظهور حرکت می‌کرد.

خطیب جمعه دیر با بیان اینکه در هفته مهدویت محبت خود را با برافراشتن یک پرچم و بیرق نشان دهیم، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر جوانان به صورت خودجوش اعیاد شعبانیه را جشن می‌گیرند اما ادارات و نهادها هم باید در این زمینه همکاری کنند.

وی تاکید کرد: ارتباط خود را با امام زمان (عج) در طول سال تقویت کنیم و نسبت به شبهات فضای مجازی پاسخگو باشیم و ارتباط خود با نائبان حضرت ولی عصر (عج) رهبر فرزانه انقلاب بیشتر کنیم.

لزوم استفاده از ظرفیت جوانان

امام جمعه دیر با بیان اینکه خانواده‌ها برای امام زمان (عح) سرباز تربیت کنند، افزود: با توجه به آغاز پذیرش طلبه در حوزه‌های علمیه، خانواده‌ها فرزندان مستعد خود را در این مسیر هدایت کنند.

وی با تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، گفت: کاشت درخت کاری یک مسئله دینی و کار انقلابی است، در کاشت و حفظ و نگه داری درختان تلاش کنیم.

حسینی با اشاره به روز ملی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، بیان کرد: حضور نسل جوان در مساجد از جهات مختلف اهمیت دارد و بیمه کننده آنها در مقابل هجمه‌های دشمنان است و این جوانان با انجام کارهای فرهنگی باعث رونق مساجد و مصونیت دیگران از آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

وی درباره روز ملی راهیان نور، عنوان کرد: دستاورد حضور مردم در مناطق جنگی، زنده نگه داشتن حماسه دفاع مقدس و یاد شهدا، انتقال فرهنگ شهادت و ایثار به نسل امروز و فردا و مقابله با هرگونه تحریف وقایع جنگ تحمیلی با روایتگری صحیح راویان دفاع مقدس است.

امام جمعه دیر در رابطه با سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهدا، خاطرنشان کرد: خدمت به خانواده‌های شهدا کار ارزشمندی است که عزیزان ما در بنیاد شهید و ایثارگران در این مسیر خدمت می‌کنند؛ زنده نگه داشتن یاد شهید ما را در مقابل خطرها مصونیت می بخشد و این بزرگداشت وظیفه‌ای همگانی است.

وی با تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، گفت: جوانان شخصیت حضرت علی اکبر (ع) را در تمامی ابعاد الگوی خود قرار دهند و مسئولان به نسل جوان توجه بیشتری داشته باشند.

امام جمعه دیر با بزرگداشت یاد حجت الاسلام سید احمد خمینی فرزند امام راحل، تاکید کرد: این شخصیت هم در دوران انقلاب و هم بعد از پیروزی انقلاب نقشی تعیین کننده داشت و در کنار امام هم حافظ این قلب تپنده امت اسلامی و هم مخزن اسرار انقلاب بود و بعد از رحلت امام نیز به عنوان سرباز ولایت انجام وظیفه و بارها بر اطاعت از ولایت و رهبری تاکید می‌کرد.

وی با اشاره به قرار گرفتن ماهواره نور ۲ در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین توسط نیروی هوافضای سپاه، تصریح کرد: این کار از جهات مختلف ارزشمند بود؛ از یک سو این کار صد درصد بومی بود و از سوی دیگر این کار بزرگ در شرایط تحریم انجام شد و ایران اسلامی اولین کشور اسلامی است که ماهواره را در فضا قرار می‌دهد.

حسینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر قوی شدن کشور تاکید می‌کنند، افزود: لازمه قوی شدن کشور در همه عرصه‌ها دستیابی به فضا است.

حرکت کشور در مسیر اقتدار

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با ریاست و اعضای مجلس خبرگان، تاکید کرد: همه نهادها و دستگاه‌ها باید در چهارچوب قانون حرکت کنند.

خطیب جمعه دیر با بیان اینکه اگر کشوری عزت می‌خواهد باید قوی باشد، گفت: عناصر قدرت یک مجموعه بهم پیوسته است، قدرت دفاعی در کنار کار دیپلماسی و کار دیپلماسی در کنار قدرت دفاعی و این دو هم باید در کنار پیشرفت علمی باشند.

وی با تاکید بر حفظ استقلال کشور در مقابل همه قدرت‌ها، یادآور شد: ما هیچ وقت استقلال مان را نه فدای روسیه کرده‌ایم و نه فدای آمریکا خواهیم کرد، ایران همچنان مستقل و از موضع بی طرفی فعال در صحنه حاضر است.

حسینی بیان کرد: یکی از عناصر قدرت کشور حضور مردم در صحنه است و اگر به معیشت و رفاه عمومی آنها و آسان سازی مسائل اجتماعی مرتبط با مردم توجه شود و در اولویت عمل قرار گیرد مردم بیش از گذشته در صحنه خواهند بود.

وی ابراز کرد: مردم وفادار به نظام در آستانه سال نو از مسئولین درخواست دارند به مسائل اقتصادی و معیشتی و گرانی ارزاق توجه بیشتری شود.

امام جمعه دیر عنوان کرد: قانون آزادسازی سواحل قانونی بوده که باید انجام می‌شد اما نظر بنده این است که اولویت آن نبود و اینکه بیش از حد روی این مسئله مانور دهیم و از مسائل اقتصادی و معیشتی مردم غفلت کنیم این کار درستی نیست.

وی افزود: آزادسازی سواحل کار بزرگی بود البته اشکالاتی هم داشت که نمی‌توان نادیده گرفت که قلع و قمع باید بشود اما اینکه چه کسی مجوز داده است نادیده گرفته نشود؛ اگر کسانی مجوز داده‌اند باید یخه آنان هم گرفته شود و خسارتی که به مردم وارد می‌شود از کسانی که مجوز داده‌اند گرفته شود.

امام جمعه دیر یادآور شد: امروز دشمن در سنگین‌ترین جنگ نرم تاریخ به دنبال اغوای توده مردم به ویژه خواص و نخبگان است که باید در برابر این شیوه دشمنی دشمن مقابله کنیم و راه آن جهاد تبیین و جهاد با زبان‌ها است و همه باید در این عرصه ورود و از شیوه‌های نو استفاده کنند.

کد خبر 5444356

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر شهرستان دیر بندر دیر حجت الاسلام سید علی حسینی خطبه های نماز جمعه بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها درختکاری جهاد تبیین گردشگری مشهد خراسان رضوی شیوع کرونا ایلام همدان تبریز امام جمعه دیر جمعه دیر امام زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست

یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته به طوری که دلار به نزدیک ۶۰ هزار تومان رسیده و تا زمانی که آرامش در فضای سیاسی و اقتصادی حاکم باشد نرخ ارز در همین حدود‌ها خواهد ماند و خبری از افزایش قیمت دلار نیست. - اخبار اقتصادی -

مرتضی افقه استاد اقتصاد و کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه اقتصاد کشور به میزان فروش نفت؛ ارتباطات خارجی و مسائل سیاسی وابسته است، اظهارداشت: هر تحول سیاسی که منجر به تغییر در روابط خارجی و تجارت شود بر بازار ارز اثر می‌گذارد.

قدرت نظامی پشتوانه ثبات اقتصاد/ریزش دلار به‌سمت کانال 50هزار



وی افزود: درگیری‌های سیاسی ایران و همچنین تنش‌های منطقه باعث افزایش انتظارات تورمی و در نهایت رشد نرخ ارز شد؛ اما زمانی که مردم و فعالین اقتصادی از کاهش تنش و شوک‌ها سیاسی اطمینان پیدا کردند نرخ ارز روند نزولی خود را آغاز کرد.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: بازار ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته به طوری که دلار به نزدیک 60 هزار تومان رسیده و تا زمانی که آرامش در فضای سیاسی و اقتصادی حاکم باشد نرخ ارز در همین حدود‌ها خواهد ماند و خبری از افزایش قیمت دلار نیست.

وی افزود: افزایش یا کاهش نرخ ارز در بلند مدت به احتمال وقوع یا عدم وقوع شوک‌های سیاسی بستگی دارد، البته خوشبختانه طبق گزارش‌های اعلام شده از سوی مراجع رسمی فروش نفت افزایش یافته؛ بنابراین دست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز باز است.

افقه بیان کرد: بانک مرکزی در سمت عرضه با مشکلی مواجه نیست؛ بنابراین می‌تواند سیاست‌های مناسبی را در بازار ارز اتخاذ کند؛ البته هم‌اکنون نیز با اقدامات خوب بازارساز و کاهش تنش‌های سیاسی شاهد اُفت قیمت دلار هستیم.

این استاد دانشگاه درباره نقش دلالان و سفته بازان در افزایش نرخ ارز در یک ماه گذشته گفت: زمینه فعالیت سفته بازان و سوداگران با رخ دادن تنش و شوک‌های سیاسی بیشتر می‌شود یعنی زمانی که ایران با مسائل سیاسی رو به رو است عده‌ای از این فضا برای دلالی و بالا بردن نرخ ارز به منظور به دست‌آوردن عایدی استفاده می‌کنند؛ بنابراین مردم باید دقت کافی داشته باشند تا گرفتار این بازی‌های مقطعی نشده و متضرر نشوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟ (فیلم)
  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد