Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@14:33:28 GMT

جنگ‌افروزی، توطئه مستکبران است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۲۳۲۱

جنگ‌افروزی، توطئه مستکبران است

امام جمعه زرین شهر گفت: تناقض‌گویی رسانه‌های غربی در خصوص جنگ اوکراین رسوایی مدعیان حقوق بشر را رقم زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر، جنگ افروزی در کشورهای مختلف را توطئه مستکبران جهان دانست و اظهار کرد: منفعت طلبی و سودجویی سردمداران آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی امروز شعله‌های جنگ را برافروخته است و نمونه این جنگ افروزی‌ها را در طول تاریخ می‌توان جست و جو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نقش برجسته آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی با زیاده خواهی آنان و همچنین فروش تسلیحات نظامی در جنایت‌های مختلف کاملاً مشهود بوده و نیاز است نسل جوان کشور با ام‌المصائب و ریشه مشکلات منطقه و جهان بیش از پیش آشنا شوند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: نسل امروز باید آگاهانه به تحلیل مسائل بپردازد و بر همین اساس باید بدانند برخی کشورهای ابر قدرت برای حفظ منافع خود در دیگر کشورها و چپاول دارای‌های ارزشمند آن کشور با قلدری جنایت‌های مختلفی را طراحی و در کشورهای مختلف به مرحله اجرا می‌رسانند.

وی با بیان اینکه تناقض‌گویی رسانه‌های غربی در خصوص جنگ اوکراین رسوایی مدعیان حقوق بشر را رقم زد، گفت: گزارشگر غربی - آمریکایی هنگام پخش گزارش از اوکراین با بغض به‌گونه‌ای وانمود کرد که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها تاب دیدن صحنه‌های کشتار مردم را نداشته وقوع جنگ مورد تأیید آنان نبوده و نیست.

باقریان ادامه داد: چگونه می‌توان باور کرد آنان تاب دیدن صحنه‌های جنگ و کشتار را ندارند اما هزاران نفر از مردم مظلوم افغانستان، سوریه، یمن، میانمار، عراق و… زیر گلوله‌ها و اقدامات وحشیانه آنها به خاک و خون کشیده شوند.

وی اضافه کرد: سیاست‌های دوپهلو رسانه‌های اروپایی و آمریکایی در جنگ اوکراین نشان داد که رسانه‌های این کشورها تنها تریبون تبلیغاتی مستکبران جهان هستند و توسط آنان اداره و هدایت می‌شوند.

امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: امروز کشورهای مدعی بیشتر به دنبال مذاکره هستند چرا که ایران اسلامی با مقاومت و ایستادگی ملت همیشه در صحنه و تلاش انقلابی نخبگان و مهندسان داخلی نشان داده‌اند توطئه‌هایی چون جنگ تحمیلی و تحریم‌های مختلف ظالمانه اثر بر پایبندی آنان به نظام و کشور نداشته و سبب ناامیدی مستکبران شده است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای مدعی حقوق بشر امروز بیشترین آسیب‌ها را از تحریم‌های ظالمانه که علیه ایران اسلامی وضع کرده‌اند می‌بیند، قیمت نفت و گاز با توجه به وضعیت حاکم بر منطقه به شکل سرسام‌آور افزایش یافته و کشورهایی که در گذشته مخالف مذاکره بودند امروز به دنبال به ثمر نشستن مذاکرات هستند و این تغییر موضع نمونه دیگری از منفعت طلبی استکبار جهانی است.

باقریان یادآور شد: همه ما مدیون خون شهدا و صبوری خانواده‌های آنان هستیم، از این رو فرهنگ غنی ایثار و شهادت باید در جامعه نهادینه شود تا شاهد تقویت روحیه شجاعت، ایستادگی، مقاومت و ایثار در جامعه باشیم.

وی افزود: شهدا چراغ روشن مسیر حرکت ما هستند بر همین اساس حفظ مسیر حرکت شهدا برای آحاد مردم جامعه یک اصل مهم و حیاتی برای کشور به شمار می‌آید از این رو باید سیره زندگی همه شهدا به شکلی مستند ثبت شود تا در اختیار نسل امروز و آینده قرار گیرد.

امام جمعه زرین شهر اقدامات بنیاد نهج‌البلاغه در شهرستان لنجان را ستودنی دانست و گفت: به همت بنیاد نهج‌البلاغه در بیشتر مساجد شهرستان لنجان جلسات کاربردی نهج‌البلاغه در حال برگزاری است تا آحاد مردم خصوصاً نسل جوان با نهج‌البلاغه و کلام امام علی (ع) آشنا شوند.

وی اظهار کرد: اگر درس‌های کاربردی نهج‌البلاغه در جامعه اسلامی پیاده شود بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی، سیاسی و اقتصادی نیز حل خواهد شد.

کد خبر 561018

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لنجان زرین شهر امام جمعه زرین شهر خطبه نماز جمعه مذاکره شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق امام جمعه زرین شهر نهج البلاغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی

مرد میانسال که به علت سوختگی در بیمارستان بستری بود پس از دو هفته راز آتش زدن همسر و پسر ۱۱ ساله‌اش را فاش کرد.

به گزارش مشرق، اواخر فروردین امسال ، مرگ زن جوانی در بیمارستان سوانح و سوختگی به تیم جنایی اعلام شد. به دنبال این گزارش، تیم تحقیق راهی محل شده و در بررسی‌ها مشخص شد که ساعاتی قبل این زن را به همراه شوهر و پسر ۱۱ ساله‌شان که همگی دچار سوختگی شده بودند به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

زن جوان ساعاتی بعد به علت شدت سوختگی جانش را از دست داد. این در حالی بود که پسر ۱۱ ساله نیز دو روز بعد با وجود تلاش کادر درمان فوت کرد اما مرد میانسال که از ناحیه دو دست دچار سوختگی شده بود، پس از بهبودی تحت بازجویی قرار گرفت و راز قتل همسر و فرزندش را برملا کرد.

او در تحقیقات گفت: نقاش ساختمان هستم و مدت‌هاست که با همسرم اختلاف داشتم. روز حادثه از پسرم خواستم که با من به محل کارم بیاید اما او مخالفت کرد و سر همین مسأله بحث‌مان شد وقتی همسرم وارد دعوا شد با عصبانیت کنترلم را از دست دادم و روی خودم و همسر و فرزندم بنزین ریختم. آن زمان اصلاً متوجه نمی‌شدم که چه کار می‌کنم. ناگهان کبریت را کشیدم و آنها شعله‌ور شدند. خودم نیز دستانم دچار سوختگی شد. به دنبال صدای فریاد و کمک‌خواهی همسر و فرزندم، همسایه‌ها به کمک‌مان آمدند و با حضور امدادگران، آتش خاموش شد و ما به بیمارستان منتقل شدیم.

به دستور بازپرس جنایی، متهم ۴۹ ساله پس از ترخیص از بیمارستان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار خواهد گرفت و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • کارگر یک عنصر با ارزش برای جامعه است
  • تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد