Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: نزدیکی به قرآن و داشتن تقوای الهی گره گشای مشکلات است و اگر از این کتاب انسان ساز فاصله بگیریم آسیب خواهیم دید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ آیت‌ الله عبدالکریم عابدینی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهارداشت: تقوای الهی داروی همه دردهای انسانهاست و موجب بینایی چشم دل می شود و اگر کسی کینه و قساوت دارد و بدون بصیرت است و حق و باطل را نمی‌فهمد، با تقوای الهی می تواند مشکلات را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قزوین بیان کرد: بسیاری از امراض منشا روانی و روحی دارد و به گفته امیرالمومنین(ع) بسیاری از بیماری های جسمی هم با تقوا درمان می‌شوند و روح نیز آرامش پیدا می‌کند.

جوانان از حضرت علی اکبر(ع) الگو بگیرند و با قرآن مأنوس شوند

خطیب نماز جمعه قزوین اضافه کرد: پرده‌هایی که بر اثر گناه و معصیت مقابل چشم انسان کشیده می شود نمی‌گذارد انسان حق و باطل را بفهمد اما اگر انسان تقوا پیشه کند، این پرده‌ها کنار می‌رود و چشم انسان حقیقت ‌بین می‌شود.

عابدینی از فعالیت های قرآنی در استان تجلیل کرد و گفت: خوشبختانه فعالیت‌های قرآنی در استان بسیار گسترده شده و در رشته حفظ و مفاهیم رتبه های کشوری داریم که باید تداوم یابد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اظهارداشت: در آستانه هفته جوان از این گروه سنی انتظار داریم حضرت علی اکبر(ع) را الگوی خود قرار دهند و با ایمان و تقوی در سنین پایین آینده خود را تضمین کنند.

آمریکا ریشه مشکلات است

 آیت الله عابدینی در ادامه خطبه های نماز با اشاره به ضرورت حل مشکلات اقتصادی افزود: برخی گمان می‌کنند با تکیه بر آمریکا مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود در حالی که آمریکا خودش منشأ بحران هاست اما هنوز برخی گمان می‌کنند اگر به استکبار تکیه کنند، چالش ها برطرف می شود. 

وی اظهارداشت: اگر به قرآن مراجعه کنیم متوجه می شویم که خداوند فرموده به ستمگران تکیه نکنید و ما هر کجا به قرآن عمل کردیم سربلند شدیم و هر کجا از قرآن فاصله گرفتیم، آسیب دیدیم.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به سالروز بمباران حلبچه تصریح کرد: فاجعه حلبچه زیر چشمان همین جنایتکاران آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی رخ داد و همه این جنایت را دیدند و حرفی از حقوق بشر نزدند و امروز هم این همه انسان بیگناه در یمن و کشورهای دیگر نابود می‌شوند و مستکبران فقط تماشاچی شده اند و کاری ندارند و ما در این شرایط بایستی مواضع ایمانی خود را تقیوت کرده و با ایستادگی در مسیر آرمانها به اهداف خود برسیم.

آیت‌الله عابدینی با گرامیداشت ایام رحلت حاج احمد خمینی یادگار امام راحل (ره) یادآور شد: حاج احمد آقا خدمات بسیاری داشت و بیت امام راحل را مدیریت کرد و یادش در اذهان زنده است.

مراقب فرزندان در چهارشنه آخر سال باشید

امام جمعه قزوین در خصوص چهارشنبه آخر سال نیز گفت: منطقی نیست به بهانه یک آداب و رسوم به خودمان آسیب بزنیم لذا بایستی فرزندان بیگناه و معصوم را راهنمایی کنیم تا در چهارشنبه آخر سال با بی احتیاطی سلامت خود و دیگران را به خطر نیندازند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اضافه کرد: در این روز توسط مسئولان فرهنگی، شهرداری و نیروهای مسلح برنامه های خوبی پیش بینی شده تا هم نشاط و شادی جوان فراهم شود و هم این شادی ها بی خطر باشد اما همچنان باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنیم و مراقب فرزندان خود باشیم و نگذاریم خودشان را به خطر بیندازند.

امام جمعه قزوین در خصوص سالروز تاسیس بنیاد شهید، روز جوان، حادثه تروریستی در نماز جمعه سال 63 هم مطالبی بیان کرد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا نماز جمعه درمان حضرت علی قرآن ولی فقیه مشکلات استکبار حقوق بشر یمن امام راحل آداب و رسوم سلامت شهرداری نیروهای مسلح شادی فرهنگ سازی امام جمعه قزوین ایت الله عابدینی امام جمعه قزوین آخر سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید

محمدحسین طاهری از ادامه برخورد‌های قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین، خبر داد.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.

طاهری توضیح‌داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T ۶۸۳ باید پیامک GT ۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

بر اساس اعلام اداره‌کل استاندارد استان تهران، طاهری درباره کد‌ها توضیح داد: این کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

دیگر خبرها

  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • استقرار جوی پایدار در البرز تا چهارشنبه/ دمای هوا افزایش می‌یابد
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند