Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام شاهرخی گفت: ترویج فرهنگ شهادت جامعه را به سمت سعادت، هدایت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سفیرافلاک، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد، اظهار داشت: بشر امروزی از علم و دانش و خرد و تجریه برخوردار است ولی نتوانسته مشکلات جامعه بشری را حل کند، گاهی علم و پیشرفت را در خدمت جنگ افروزی قرار می دهند، امروز زورگویان عالم از علم و تکنولوژی در جهت دست درازی به حقوق و سرزمین ملتها و در جهت تخریب و نابودی بشریت استفاده می کنند، در حالی که غربیها که خود را متمدن می دانند که یک دروغ آشکار است، مصادیق متعددی و کتاب هایی در رابطه با این دروغگویان نوشته شده که چگونه علم و فناوری را در جهت تخریب بشریت به کار برده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حمله شیمایی به حلبچه،افزود: : ۲۵ اسفند سال ۱۳۶۴ حمله دیکتاتور عراق به حلبچه است که مواد شیمیایی را که غربیها در اختیار این عنصر پلید قرار دادند مردم زیادی را به کشتن داد، سران کشورهای غربی که در این جنایت شریک هستند تاکنون در هیچ دادگاهی پاسخگو نبوده اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: در فلسطین، یمن، عراق، سوریه و ده ها کشور دیگر می بینیم صاحبان قدرت، ملتها را در فشار و رنج قرار داده اند، در چنین وضعیتی با آن ظهور و عزیزترین انسان روی زمین در عصر حاضر، اسلام آنچنان نفوذ پیدا می کند که ناامنی و جنگ از صفحه روزگار محو می شود و بندگان خدا عبادت خالص را در زمان ظهور حضرت به جا می آورند.

وی تصریح کرد: در سالی که گذشت ویروس کرونا، آزمونی بزرگ برای ملت ایران بود، دانشگاه های علوم پزشکی و کادر درمانی در اوج این افتخار هستند که جان و سلامت خود را در خدمتگزاری به مردم قرار دادند البته مجموعه هایی هم به صورت داوطلبانه به این طیف اضافه شدند و مردم و جوانان به صورت جهادی خدمات با ارزشی را ارائه دادند.

شاهرخی گفت: هم دولت در این روزهای پایانی سال برنامه هایش را در مورد عموم اقشار مردم خصوصا اقشار آسیب پذیر اجرا کند چرا که عده ای هستند که نمی توانند زندگی خود را اداره کنند و هم اینکه افرادی که توانایی دارند فعالیت خود را در کمک به این اقشار نیازمند استمرار دهند و نشانه هایی از یک جامعه مهدوی را به نمایش بگذاریم.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به روز ۲۲ اسفند و روز شهدا گفت: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا هم برای زندگی فردی و اجتماعی ما و هم برای آینده کشور حیاتی است، فرهنگ شهادت یعنی سرمایه گذاری جان و سلامت برای حفظ آرمانها و ارزشهای اسلامی و دینی و انسان های خاصی موفق می شوند این سرمایه گذاری را انجام دهند و این فرهنگ هرگاه در جامعه رواج یابد فرهنگ نگاه مادی را از بین می برند و شهیدان چنین نگاهی داشتند.

وی بیان کرد: همه سازمانها وظیفه دارند در ارتقای فرهنگی و اشتغال خانواده های شهدا و جانبازان نقش خود را ایفا کنند، بنیاد شهید برای خدمت به خانواده های شهدا تشکیل شد ولی به تنهایی قادر به اجرای همه برنامه ها نیست و همه باید پای کار باشند و قوانینی مصوب شوند و اجرایی گردند.

شاهرخی با اشاره به روز جوان گفت: جوانان ایران در ولایتمداری، ادب، وقار، سخاوت و عبادت و ایثار، حضرت علی اکبر(ع) را الگوی خود قرار دادند که این را در دفاع مقدس و دفاع از حرمین دیدیم، جوانان امروز در عصر غیبت باید پیوند معنوی و معرفتی با امام خود داشته باشند و تلاش علمی از دیگر وظایف آنهاست و در گام دوم انقلاب در پنجمین دوره از حیات اسلامی نیازمند جهادی بزرگ هستیم و جوانان در این جهاد بزرگ محور حرکت هستند و مسئولین از این سرمایه ها استفاده نمایند.

وی با اشاره به دیدار رهبری با نمایندگان خبرگان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدارهم بر جهاد تبیین تاکید کردند و هم بر قوی شدن ملت و دولت و هم تاکید داشتند که با فرامین رهبری مسیر برای همه روشن شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم ایران با شهید و شهادت آشنا هستند

 مولی نذیر احمد سلامی در سالگرد شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی بیان کرد: مردم شریف ایران با شهید و شهادت آشنا هستند کسانی که در راه خدا شهید می‌شوند سه جایزه ارزشمند برای آنان در نظر گرفته شده اول مغفرت و رحمت از سمت پروردگار و بعد آنان از هدایت‌یافتگان هستند.

وی ادامه داد: تنها هدف انسان هدایت است افرادی پیروز هستند که خداوند از آنان به‌عنوان هدایت یافته یاد می‌کند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در ۱۷ سال خدمت شهید بزرگوار خصوصت بارزی مانند خطیب بودن داشتن در همه عرصه تا حق مطلب را ادا می‌کردند و به‌روز صحبت می‌کردند.

وی افزود: ایشان فروتن بودند عاجزی و فروتنی از خصوصیات ایشان بود و با همه اقشار جامعه فروتن بودند و تعامل بسیاری داشتند.

سلامی تشریح کرد: ویژگی دیگر ایشان این بود که در دسترس مردم بودند و هیچ‌گاه ارباب‌رجوع را بدون پاسخ نمی‌گذاشتند و مصداق شعر مقام معظم رهبری بودند چو وانمی‌کنی گره خود گره نباش دست‌ودل گشاده چو روی گشاده نیست.

وی ادامه داد: توجه به همراهان خود داشت در همه‌جا آنان را در نزدیکی روستای و داشت و از آنان دور نمی‌شد این خصوصیات بارز ایشان بود که در طی ۱۷ سال همراهی به‌صورت شاخص در ایشان دیدم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • مردم ایران با شهید و شهادت آشنا هستند