Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ با اینکه بازار رمزارزها با سایر بازارهای مالی متفاوت بوده و به دلیل ماهیت غیرمتمرکز بودن آن شاید بسیاری از افراد گمان کنند که مسائل تاثیرگذار بر سایر بازارها بر آن تاثیر ندارد، اما تا کنون خلاف آن ثابت شده است.

این روزها یکی از اخباری که به میزان چشمگیری بر بازار رمزارزها تاثیر گذاشته، جنگ میان روسیه و اوکراین و همچنین تشدید تحریم‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از بیت‌کوین به عنوان طلای دیجیتال یاد کرده و آن را مانند فلز زرد، یک دارایی امن تلقی می‌کنند. بحث جنگ تا حدودی باعث ریزش بازار شد، اما در این بین پس از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه و کاهش چشمگیر ارزش روبل، بسیاری از افراد، به منظور حفظ دارایی‌های خود، به خرید ارزهای دیجیتال روی آوردند.

از طرفی، جو بایدن رییس جمهور آمریکا فرمان اجرایی در خصوص بازار رمزارزها را صادر کرد و در آن خواستار نظارت بیشتر بر این حوزه شد. برخی از کارشناسان این موضوع را برای بازار ارزهای دیجیتال مثبت تلقی می‌کنند و بر این باور هستند که باعث روند صعودی رمزارزها در آینده خواهد شد.

به منظور بررسی وضعیت اخیر بازار رمزارزها و پیش‌بینی قیمت‌ها در آینده، مصاحبه‌ای با فرامرز صحرایی، کارشناس بازار رمزارزها انجام شده که در ادامه به آن می‌پردازیم.

صحرایی در مورد کل بازار کریپتو و بلاکچین اظهار کرد: هر چه رو به جلو می‌رویم، افراد بیشتری وارد بازار می‌شوند. هر چه ورود به این بازار افزایش می‌یابد، سرمایه‌های بیشتری وارد بازار شده و از این رو شاهد رشد خواهد بود. از طرفی، این موضوع باعث افزایش مقبولیت اجتماعی نیز می‌شود و بر بازار تاثیر می‌گذارد. همچنین قانون‌پذیرتر شدن این بازار را به دنبال دارد.

وی در خصوص تاثیر قانون‌گذاری بر بازار رمزارزها گفت: اکنون خلاء‌های قانونی در حوزه رمزارزها نه تنها در ایران، بلکه در تمام نقاط جهان داریم. مخصوصا دولت‌ها برخورد صحیحی فعلا با این حوزه ندارند. بسیاری از دولت‌ها نه آن را رد و نه تایید می‌کنند، اما کشوری مثل السالوادور با قطعیت این بازار را پذیرفته است. از طرفی، دولتی مثل چین با وجود اینکه در تمام حوزه‌ها با جدیت فعال است، ممنوعیت‌های شدیدی روی بازار رمزارزها اعمال کرده است.

این کارشناس افزود: بعضا برخی از دولت‌ها نیز قصد کسب سود از این بازار را دارند. به عنوان مثال دولت آمریکا اخیرا دستور اجرایی به منظور قانون‌مندتر کردن این بازار ارائه کرده است. دستور اجرایی آمریکا در کوتاه مدت ممکن است باعث ریزش بازار شود؛ زیرا بخش عمده‌ای از فعالان این حوزه به دنبال پنهان کردن گردش‌های مالی خود هستند. از این رو این احتمال وجود دارد که در کوتاه مدت باعث کاهش قیمت شود. اما این موضوع در بلندمدت به نفع بازار خواهد بود و رشد بیشتر را به دنبال خواهد داشت؛ زیرا سرمایه‌گذاران سنتی و عموم مردم که ریسک‌پذیری کمتری دارند، به دنبال سرمایه‌گذاری با سود کمتر اما امن هستند. از این رو، هر چه این بازار قانون‌مندتر باشد، با اینکه بخشی از سود افراد به مالیات اختصاص داده خواهد شد، اما باعث می‌شود افراد اطمینان بیشتری به بازار داشته باشند.

صحرایی در پاسخ به این سوال که: آیا قانون‌گذاری برای بازار رمزارزها ماهیت غیرمتمرکز این حوزه را زیر سوال نمی‌‌برد، گفت: بحث غیرمتمرکز بودن از اینکه قانونی وجود داشته باشد تا از حقوق خود دفاع کنیم، جدا است. اول از همه باید گفت که شبکه بیت‌کوین را نمی‌توان تحت کنترل داشت، اما می‌توان قوانینی تصویب کرد که افراد در آن چارچوب فعالیت کنند. به عنوان مثال، قوانین ضد پولشویی و همچنین جلوگیری از کلاهبرداری‌های حوزه ارزهای دیجیتال، به نفع افراد سراسر جهان است. همچنین اگر در یک صرافی، حسابی هک شود، قانونی وجود دارد که افراد سرمایه از دست رفته خود را بازگردانند.

وی در مور قصد دولت ایالات متحده از قانون‌گذاری بازار رمزارزها اذعان داشت: دولت آمریکا به دنبال راهی است که بتواند بر این بازار کنترل داشته باشد و آن را رصد کند. بحث رصد کردن بیشتر مربوط به موارد ذکر شده یعنی جلوگیری از پولشویی و کلاهبرداری‌ در حوزه رمزارزها است. اما قصد کنترل آن را نیز دارند تا در راستای سیاست‌های خود از آن استفاده کنند. اما بعید به نظر می‌رسد که تا حد زیادی بتوان این بازار را تحت کنترل درآورد؛ زیرا حجم هش ریت شبکه به میزان قابل توجهی بالا رفته و به نظر نمی‌رسد که کسی بتواند این حجم را کنترل کند.

صحرایی در خصوص سختگیرانه‌تر شدن قوانین حوزه رمزارزها و تاثیر آن روی کاربران ایرانی نیز خاطرنشان کرد: این موضوع قطعا تاثیر منفی روی کاربران ایرانی خواهد داشت. اما در این بین، صرافی‌های غیرمتمرکز وجود دارند که قابل کنترل نیستند. صرافی‌های بزرگ، مانند بایننس، از قوانین بین‌المللی پیروی می‌کنند، اما با این حال راه‌هایی نیز وجود دارد که افرادی که در مناطق تحریم شده زندگی می‌کنند بتوانند از خدمات آنها استفاده کنند. به عنوان مثال، بایننس یک صرافی جانبی ایجاد کرده که مستقیما به APIهای خود این صرافی متصل بوده و به صورت غیرمتمرکزتر کار می‌کند. بایننس پیشنهاد می‌کند که اگر فردی می‌خواهد شناسایی نشود، از آن استفاده کند.

این کارشناس در پایان در مورد پیش‌بینی وضعیت بازار رمزارزها در آینده گفت: به نظر من در طول شش ماه آینده و در روند کوتاه مدت ممکن است ما شاهد ریزش‌های بیشتری برای بازار رمزارزها باشیم و احتمال دارد در آینده نزدیک بیت‌کوین ۲۷-۲۸ هزار دلاری را نیز ببینیم، اما در بلندمدت، یعنی شاید بعد از شش ماه آینده، روند رشد مجددا شروع شود. اگر سطح حمایت ۳۲-۳۳ هزار دلار شکسته شود و بیت‌کوین به زیر ۳۰ هزار دلار ریزش داشته باشد، احتمالا روند رشد تا رسیدن به تارگت‌های بالای ۱۰۰ هزار دلار، بین دو تا سه سال طول بکشد. اما اگر در کوتاه مدت این سطح حمایت شکسته نشود، ممکن است روند رشد، سریع‌تر اتفاق بیفتد و بین یک تا یک و نیم سال آینده، شاهد قیمت‌ بالای ۱۰۰ هزار دلار باشیم.

اخبار مرتبط ۱۶:۳۸:۳۶ قانون گذاری حوزه رمزارزها در برزیل انجام می شود؟ ۱۸:۴۱:۵۲ بهبود احساسات سرمایه‌گذاران نشان دهنده احتمال تغییر روند ۱۸:۲۸:۵۵ بیت کوین در سال ۲۰۲۲ هم رکورد می‌ زند؟ ۲۱:۳۱:۴۳ تعلل بانک مرکزی در قانون‌گذاری حوزه رمزارزها ۱۹:۱۷:۵۲ بیت کوین ۲۲۰هزار دلاری می شود؟ ۱۹:۱۷:۱۶ NFT چیست و چگونه آن را بسازیم؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز بازار ارز دیجیتال بازار ارزهای دیجیتال بازار رمزارزها بازار رمزارزها حوزه رمزارزها قانون گذاری کوتاه مدت هزار دلار بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد

قیمت طلا در بازار جهانی ۱.۷ درصد کاهش یافت و در کانال ۲ هزار و ۳۰۰ دلار فرود آمد. بر همین اساس، اونس طلا در بازار جهانی ۲ هزار و ۲۹۴ دلار قیمت دارد که کاهش ۴۲ دلاری را نشان می‌دهد.

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت طلا در طول یک هفته گذشته افت ۲۶ دلاری و به عبارتی ۱.۱ درصدی را تجربه کرده است. اما همچنان عملکرد بازار جهانی طلا در طول یک ماه گذشته، افزایش ۶۲ دلاری قیمت اونس طلا را نشان می‌دهد.

بنا به این گزارش، تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود را در مورد قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ افزایش دادند و انتظار داشتند که مشکلات ژئوپلیتیکی تدریجی برای سرمایه‌گذاران به پناه بردن به دارایی‌های امن و افزایش قیمت‌های رکورددار بیشتر با تقویت ذخایر بانک‌های مرکزی افزایش یابد.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت طلا سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال