Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

کیوسک بین الملل تابناک: توقیف دو نفتکش حامل نفت ایران از سوی آمریکا،  شلیک موشک از هند به خاک پاکستان، درخواست اردوغان برای تغییر ساختار امنیتی جهان، حملات گسترده پهپادی یمن به عمق عربستان سعودی و واکنش تهدیدآمیز چین به احتمال تحریم از سوی آمریکا از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توقیف دو نفتکش حامل نفت ایران از سوی آمریکا

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارشی ادعا کرده که ایالات متحده محموله دو نفتکش مظنون به حمل نفت ایران را در سکوت خبری توقیف کرده است.

در این گزارش ادعا شده که این نفتکش‌ها بخشی از طرح پیچیده مقابله با تحریم‌ها شامل اسناد جعلی و رنگ آمیزی مجدد عرشه کشتی برای پوشاندن محموله‌های غیرقانونی بوده است.

طبق این گزارش، جزئیات توقیف که قبلا گزارش نشده بود در یک پرونده مدنی فدرال وجود داشت که ماه گذشته بعد از آن که کشتی‌های تحت مدیریت شرکت‌های یونانی به دستور نهادهای مجری قانون آمریکا، محموله با ارزش خود را به ارزش بیش از ۳۸ میلیون دلار در هیوستون و باهاما تخلیه کردند، از مهر و موم خارج شد. آسوشیتدپرس با بیان جرئیاتی ادعایی افزود، توقیف این محموله‌ها توسط آمریکا به پاییز ۲۰۲۰ بازمی‌گردد.

این گزارش در حالی است که دولت بایدن مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات وین توافق هسته‌ای ایران را احیا کند که شامل برداشته شدن تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران است، اما تاکنون از انجام اقدامات لازم در این راستا خودداری کرده است.

 شلیک موشک از هند به خاک پاکستان

اسلام آباد روز جمعه به شلیک اتفاقی یک فروند موشک از هند به علت اشکال فنی و در هنگام عملیات تعمیر و نگهداری به سوی خاک پاکستان، اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ اسلام آباد در واکنش هشدار داد که این حادثه ممکن بود به پیامدهای ناگواری منجر شود.

وزارت دفاع هند در بیانیه ای اعلان کرد که در هنگام عملیات تعمیر و نگهداری عادی در روز ۹ مارس ۲۰۲۲ (۱۸ اسفند ماه)، اشکال فنی منجر به شلیک یک موشک شده که ظاهرا در خاک پاکستان فرود آمده است. با وجود تاسف بار بودن این حادثه، به بار نیامدن زیان های جانی، موجب آرامش خاطر است.

اما وزارت امور خارجه پاکستان روز جمعه با احضار کاردار هند در اسلام اباد برای اعتراض به نقض بی پروای حریم هوایی اش، خواستار تحقیق در این باره شده که احتمال به خطر انداختن پروازهای مسافری و زندگی غیرنظامیان را به همراه داشته است.

هند و پاکستان که دارای قدرت هسته ای نظامی هستند، سالیان سال است که روابط تنش آلودی را تجربه می کنند.

سخنگوی ارتش پاکستان نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور، یک شی پرنده پرسرعت که روز گذشته از مبداء هند پرواز و حریم هوایی پاکستان را نقض کرده بود، رهگیری و سرنگون کرده است.

سرلشکر «بابر افتخار» پنجشنبه شب در یک کنفرانس خبری در مقر فرماندهی ارتش واقع در شهر "راولپندی" حادثه روز گذشته در منطقه‌ای واقع در ایالت پنجاب این کشور را تشریح کرد که پیش‌تر گفته شده بود یک هواپیمای کوچک خصوصی در محل مورد نظر سقوط کرده است.

وی اعلام کرد: سامانه دفاعی نیروی هوایی پاکستان در عکس العملی فوری یک شی پرنده با سرعت بالا را پس از نقض حریم هوایی این کشور با ورود از قلمرو هند رهگیری و سرنگون کرد.

سخنگوی ارتش پاکستان اظهار کرد: این یک شی پرنده که سرعتی مافوق صوت داشت، به احتمال زیاد یک موشک، اما مطمئناً غیرمسلح بود.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که مسیر پروازی این شی، مسیر پروازی بسیاری از پروازهای مسافربری بین المللی و داخلی را در حریم هوایی هند و پاکستان دربر می‌گرفت و جان و مال انسان ها را در زمین به خطر می‌انداخت.

سخنگوی ارتش پاکستان گفت: توضیح این حادثه بر عهده هندی هاست، زیرا ممکن بود به یک فاجعه هوایی بزرگ و همچنین تلفات غیرنظامی در زمین منجر شود.

درخواست اردوغان برای تغییر ساختار امنیتی جهان

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه تشکیل ساختار امنیتی جهانی جدید را خواستار شد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان ضمن سخنرانی در دومین روز از نشست آنتالیا گفت: «ایجاد یک ساختار جدید امنیتی در سطح جهانی مورد نیاز است که به‌جای خدمت به منافع پنج کشور، حافظ صلح و در خدمت تمام بشریت باشد».

رئیس جمهور ترکیه بار دیگر تأکید کرد: «ما محاکمه افراد روس‌تبار در غرب یا ترویج روس هراسی را مردود می‌دانیم».

او با این حال گفت: «آیا اگر هنگام اشغال کریمه در سال ۲۰۱۴ صدای اعتراضی از غرب می‌شنیدیم، اکنون شاهد اتفاقات امروز در اوکراین بودیم؟»

اردوغان درباره درگیری‌ها در اوکراین گفت: «امیدواریم که خویشتن‌داری و عقل سلیم بر اوضاع حاکم شوند و سلاح‌ها هرچه زودتر کنار گذاشته شوند».

او با اشاره به «اولین دیدار سطح بالا بین روسیه و اوکراین که دیروز در آنتالیا برگزار شد» گفت: «درباره بحران اوکراین تماس‌های فشرده‌ای با سی رهبر کشورهای جهان برقرار شده است».

حملات گسترده پهپادی یمن به عمق عربستان سعودی

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد که عملیات نخست شکست محاصره، در واکنش به افزایش حملات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی و جلوگیری از ورود فرآورده‌های نفتی به یمن انجام شده است.

شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد، عملیات نخست شکست محاصره، با نُه پهپاد صورت گرفته است از جمله سه پهپاد از نوع صماد-۳ که در جریان آن، شرکت نفتی آرامکو در ریاض هدف قرار گرفت.

وی تصریح کرد، حمله به سازه‌های آرامکو در مناطق جیزان و ابها و سایر مراکز حساس دیگر، با شش پهپاد از نوع صماد-۱، صورت گرفته است.

این فرمانده یمنی با تأکید بر پاسخ مشروع به محاصره ظالمانه سعودی، خاطر نشان کرد، نیروهای مسلح یمن برای انجام عملیات نظامی در پاسخ به ممانعت از ورود فرآورده‌های نفتی به این کشور، در نهایت آمادگی قرار دارد.

این در حالی است که دولت عربستان سعودی بامداد امروز جمعه از حمله پهپادی به پالایشگاه نفت ریاض خبر داده بود. یک منبع رسمی در وزارت انرژی عربستان سعودی گفت: «پالایشگاه نفت ریاض بامداد پنجشنبه مورد حمله پهپاد قرار گرفت که منجر به آتش‌سوزی کوچکی شد ولی تحت کنترل درآمد».

این مقام سعودی ضمن محکوم کردن این حمله، توضیح داد: «این حمله منجر به کشته یا زخمی نشد و عملیات پالایشگاه نیز تحت تأثیر قرار نگرفت».

وزارت انرژی سعودی نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «اقدامات تروریستی علیه تاسیسات حیاتی امنیت و ثبات منابع انرژی جهانی را بی ثبات می‌کند».

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی هفته‌های اخیر در واکنش به ادامه جنگ و محاصره یمن، چندین عملیات پهپادی و موشکی علیه عربستان سعودی و ابوظبی انجام داده‌اند و اعلام کرده‌اند، این عملیات‌ها تا توقف جنگ یمن ادامه خواهد داشت.

واکنش تهدیدآمیز چین به احتمال تحریم از سوی آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد اگر واشنگتن به دلیل اختلاف روسیه و آمریکا بر سر بحران اوکراین، چین را تحریم کند، پکن قصد دارد با "اقدامات سخت‌گیرانه" تلافی کند.

به گزارش خبرگزاری تاس، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری تاکید کرد: آمریکا در روند حل‌وفصل روابط با فدراسیون روسیه، حق اعمال به اصطلاح تحریم‌ها را علیه شرکت‌ها و افراد چینی ندارد. در غیر این صورت، چین پاسخی "قاطع و جدی" خواهد داد.

به گفته این دیپلمات چینی، تحریم‌های واشنگتن علیه روسیه کمکی به حل بحران اوکراین نکرده است.

وی افزود: برعکس، آمریکا به این طریق مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین خاطرنشان کرد که تحریم‌های واشنگتن "تاثیرات منفی" را در روند حل‌وفصل اختلافات داشته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین قانون کار حقوق کارگران جهاد تبیین حمله نظامی روسیه به اوکراین مناجات شعبانیه تحولات اوکراین ایران و آمریکا روسیه چین اروپا خاورمیانه مذاکرات وین قانون کار حقوق کارگران جهاد تبیین حمله نظامی روسیه به اوکراین مناجات شعبانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۴۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه

در جریان سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان، وی با همتای سعودی خود تحولات مربوط به اوضاع غزه و شهر رفح را مورد بررسی قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در سفر به عربستان سعودی دیداری با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود در حاشیه نشست مشترک با وزرای خارجه کشورهای عربی داشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف و همچنین تحولات مربوط به نوار غزه و شهر رفح و اهمیت برقراری آتش‌بس در غزه گفتگو کردند.

«محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر هم در این نشست اعلام کرد که باید تلاش‌هایی در راستای حل مسالمت‌آمیز همه درگیری‌ها انجام شود و منطقه از خطرات جنگ در امان بماند.

وی تأکید کرد: مهمترین چالش برای دستیابی به صلح، شکست جامعه جهانی در حل مسئله فلسطین است.

وزیر خارجه قطر تأکید کرد: خواهان آتش‌بس فوری در غزه و پایان عملیات نظامی (تجاوزات رژیم صهیونیستی) و آزادی اسیران و رساندن کمکها هستیم.

در شرایطی که دولت آمریکا همچنان به حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و مانع توقف جنگ غزه می‌شود، وزیر خارجه این کشور مدعی شد: باید تلاش‌ها را برای رسیدن به ثبات و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در منطقه تقویت کنیم.

روز گذشته نیز ریاض شاهد برگزاری نشست کمیته وزرای تعیین‌شده از سوی اجلاس مشترک عربی ـ اسلامی درباره نوار غزه بود. این نشست در ریاض با حضور نمایندگان قطر، مصر، اردن و ترکیه به‌همراه «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و همچنین «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) برگزار شد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای درباره این نشست اعلام کرد که در نشست کمیته وزرای تعیین‌شده در اجلاس عربی ـ اسلامی از جامعه بین‌المللی خواسته شد در واکنش به نقض قوانین بین‌المللی و قوانین حقوق‌بشری جهانی توسط اسرائیل و جنایت‌های جنگی آن در غزه و کرانه باختری اشغالی، تحریم‌های مؤثری علیه این رژیم از جمله توقف صادرات سلاح برای آن اعمال شود.

حاضران در این نشست همچنین بر لزوم فعال کردن سازوکارهای حقوقی بین‌المللی جهت محاکمه مسئولان اسرائیلی به‌خاطر جنایت‌های آنها علیه مردم فلسطین و همچنین بر ضرورت توقف تروریسم شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها و اتخاذ مواضع جدی و قاطع در برابر این جنایت‌ها تأکید کردند.

درخواست کمیته وزرای کشورهای عربی و اسلامی برای تحریم اسرائیلنشست 6جانبه عربی در ریاض درباره تحولات غزه

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه