Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیش بینی شده نوروز امسال مشهد پذیرای ۱۰ میلیون زائر خواهد بود، زائرانی که پس از دو سال دوباره برکت حضورشان به مشهد می‌رسد و برنامه ریزی برای پذیرایی از آن‌ها اولویتی مهم است.

یکی از مهم‌ترین سوالات افرادی که قصد سفر به مشهد در ایام نوروز را دارند، موضوع جزئیات دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های سفر به شهر امام رضا (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به همین دلیل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشستی خبری توصیه‌هایی درباره دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های سفر نوروزی به مشهد ارائه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شعار امسال ما برای آمادگی سفر‌های نوروزی این است، زائران هم به زیارت برسند هم به سلامت.

دکتر کیانی به دو نکته اشاره کرد، اول توصیه به استفاده از دو ماسک در فضا‌هایی که ازدحام جمعیت وجود دارد و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود و دوم از اهالی رسانه درخواست کرد در زمینه اطلاع‌رسانی این مهم بیش از پیش تلاش کنند.

او گفت: در ایام نوروز بیشتر از هر زمانی، نیازمند رعایت تمامی نکات بهداشتی از سوی مردم هستیم همچنین کارت واکسن برای تمامی مسافران نوروزی الزامی است.

دکتر حسینی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست گفت: داشتن کارت واکسن کرونا برای تمامی مسافران نوروزی الزامی است و در افراد بالای ۱۸ سال تزریق سه دوز واکسن کرونا و در افراد زیر ۱۸ سال تزریق دو دوز این واکسن امری ضروری محسوب می‌شود.

حسینی گفت: ورود با خودروی شخصی تست ندارد، اما داشتن کارت واکسن کرونا برای تمامی مسافران نوروزی الزامی است همچنین انجام تست‌ها در موارد خاص در فرودگاه خواهد بود و کسانی که مشکوک باشند پنج روز در محل اسکان قرنطینه می‌شوند و در کنار آن اعلام شده که شرط خرید بلیت سفر نوروزی برای افراد بالای ۱۸ سال دریافت سه دوز واکسن کرونا و افراد زیر ۱۸ سال دریافت دو دوز این واکسن بوده است

دکتر حسینی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست گفت: داشتن کارت واکسن کرونا برای تمامی مسافران نوروزی الزامی است و در افراد بالای ۱۸ سال تزریق سه دوز واکسن کرونا و در افراد زیر ۱۸ سال تزریق دو دوز این واکسن امری ضروری محسوب می‌شود. 

 

حسینی گفت: ورود با خودروی شخصی تست ندارد، اما داشتن کارت واکسن کرونا برای تمامی مسافران نوروزی الزامی است همچنین انجام تست‌ها در موارد خاص در فرودگاه خواهد بود و کسانی که مشکوک باشند پنج روز در محل اسکان قرنطینه می‌شوند و در کنار آن اعلام شده که شرط خرید بلیت سفر نوروزی برای افراد بالای ۱۸ سال دریافت سه دوز واکسن کرونا و افراد زیر ۱۸ سال دریافت دو دوز این واکسن بوده است.

او گفت: ۹۷ درصد افراد بالای ۱۸ سال در مشهد دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این رقم ۲ درصد از سطح ملی بالاتر است، همچنین دوز دوم به ۸۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال تزریق شده که این عدد نیز بالاتر از سطح ملی است، اما درخصوص دوز سوم تنها ۳۴ درصد شهروندان بالای ۱۸ سال این تزریق را انجام داده‌اند که بناست با حضور تیم‌های واکسیناسیون سیار در ادارات و مکان‌های پرجمعیت به افزایش این روند افزوده شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴ معضل پیش رو در نوروز امسال است برای مثال کرونا و تصادفات که به سبب دو سال تعطیلی و همچنین مقارن شدن عید نوروز با ماه رمضان باعث افزایش سفر به مشهد می‌شود.

او می‌گوید: چالش بیماری‌های روده‌ای با توجه به پیش بینی حضور ۱۰ میلیون زائر در مشهد و بیماری‌های مزمن یا داخلی، چهار معضلی است که با آن دست به گریبان خواهیم بود.

در نوروز ۱۴۰۱امداد هوایی داریم

دکتر بدیعی گفت: آمبولانس‌ها هم در اورژانس جاده‌ای و هم اورژانس شهری مورد بازبینی قرار گرفته است و امداد هوایی نیز برای خدمت رسانی در نوروز امسال آماده است، همچنین تعداد افرادی که در اورژانس ۱۱۵ پاسخ‌گوی پرسش‌های مردم هستند افزایش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با همکاری تولیت آستان قدس رضوی، آمبولانس‌هایی در اطراف حرم رضوی مستقر می‌شوند.

او گفت: ۱۴۰ درمانگاه خصوصی، عمومی و خیریه موجود نیز خدمات سرپایی ارائه خواهند کرد و ۲۰ درمانگاه هم خدمات تخصصی خواهند داشت، در بحث بیمارستانی همه بیمارستان‌های خصوصی، عمومی و خیریه در حالت آماده باش قرار دارند و آمادگی لازم را دارند و تمهیدات برای نیروی انسانی کافی نیز دیده شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۲ تخت دیگر نیز تا چند روز آینده در بیمارستان دکتر شیخ راه‌اندازی خواهد شد، هزینه هر تخت مراقبت ویژه اطفال یک و نیم میلیارد تومان است.

داروخانه‌های سطح شهر در خدمت زائران و مجاوران

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: ما برای تامین برخی از دارو‌های ضروری و بیمارستانی از قبیل بعضی سرم‌ها که در کشور با کمبود روبه رو بوده است، دچار مشکل هستیم.



وحدتی گفت: ۳۵ داروخانه بیمارستانی فعال در مشهد و ۱۵ داروخانه در شهرستان‌ها ارائه خدمات خواهند داشت همچنین ۷۰۰ داروخانه در مشهد هستند که ۷۰ مورد آن شبانه‌روزی اند.

او گفت: در تمام نقاط مختلف مشهد داروخانه شبانه‌روزی داریم که ۲۴ ساعته در خدمت مردم خواهند بود همچنین مرکز اطلاع‌رسانی دارو و سموم برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های مردم در داروخانه ۲۲ بهمن فعال است و تلفن ۱۹۰ نیز جواب گوی سؤالات مردم خواهد بود.

حسین‌زاده گفت: پنج مرکز بهداشت در مشهد و ۱۷ مرکز در شهرستان‌ها در ایام نوروز فعال خواهند بود، ۴۷ مرکز خدمات جامع سلامت در مشهد و ۸۹ مرکز در شهرستان‌ها در تعطیلات نوروز ارائه خدمات خواهند داشت.

معاون اجرایی مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: مراکز منتخب کووید ۱۹ در مشهد ۲۹ مرکز است و در شهرستان‌ها ۱۹ مرکز در نظر گرفته شده است.

او درباره نظارت ویژه نوروزی که از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین صورت خواهد گرفت نیز گفت: ناظران در روز‌های تعطیل و غیر تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب در خدمت مردم خواهند بود، در طرح سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط در قالب ۱۵۰ تیم و ۲۸۰ نفر در مشهد و ۱۰۰ تیم با ۲۰۸ بازرس، نظارت بر مراکز مختلف از جمله تفرجگاه‌ها، اماکن زیارتی، کنترل کیفی مواد غذایی و آشامیدنی و را در دستور کار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایام نوروز دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت سه دوز واکسن کرونا افراد بالای ۱۸ سال افراد زیر ۱۸ سال دو دوز این واکسن ۱۸ سال دریافت شهرستان ها ۱۸ سال تزریق ۱۸ سال او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۵۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • جامعه دانشگاهی در مقابل جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی