Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-05@02:10:36 GMT

روس‌ها به کی یف نزدیک‌تر شدند/ نقشه

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۵۷۵۵

روس‌ها به کی یف نزدیک‌تر شدند/ نقشه

به گزارش خبرآنلاین، درگیری در حومه پایتخت ادامه داشته و مناطق شمال پایتخت از جمله حومه بوچا، ایرپین و هوستومل و ناحیه ویشورود خطرناک‌ترین مناطق محسوب می‌شوند.

درگیری در آن سوی رودخانه دنیپر در شرق شهر نیز تشدید شده است.

نیروهای روس از چند جهت به داخل شهر فشار آورده و هدف این است که شهر را محاصره کرده و شهر را به گرسنگی کشانده، بمباران کرده و در نهایت دولت زلنسکی را وادار به تسلیم کرده و سرنگون کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویتالی کلیچکو شهردار کی یف گفت شهر برای یک تا دو هفته مواد غذایی و تجهیزات پزشکی دارد.

نیروهای اوکراین در جای جای شهر مواضع دفاعی ایجاد کرده و حتی در صورت محاصره، قادر به مقاومت کامل خواهند بود.

وزیر خارجه اوکراین بازداشت شهردارد ملی توپول از سوی روس‌ها را جنایت جنگی نامید.

ایوان فدوروف در ویدئویی منتشر شده دیده شد که توسط مردان مسلح از ساختمان دولتی دور می‌شود.

مدتی بعد دادستان منطقه جدایی طلب لوهانسک مورد حمایت مسکو ادعا کرد فدوروف مرتکب جرایم تروریستی شده و تحت بازجویی است.

زلنسکی نیز بازداشت شهردار را جنایت علیه دموکراسی خواند و آن را نشانه ضعف از سوی مهاجمان دانست.

ایتالیا کشتی لاکچری آندری ملنیچنکو، الیگارش روس را به ارزش 578 میلیون دلار مصادره کرد.

کشتی موسوم به SY A در شمال شهر بندری Trieste توقیف شد.

دیده بان هسته‌ای ملل متحد اعلام کرد تکنسین‌ها برای تعمیر خطوط برق آسیب دیده نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل کار خود را آغاز کرده‌اند.

وزیر انرژی اوکراین گفت خطوط اوایل هفته به طور کامل قطع شد و در نتیجه گلوله باران روس‌ها روز چهارشنبه تخریب شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی IAEA اعلام کرد ژنراتورهای دیزلی از چهارشنبه برق پشتیبان را برای سایت تامین کرده و سوخت اضافی به تاسیسات تحت کنترل روسیه تحویل داده شده است.

با قرارداشتن جنگ روسیه علیه اوکراین در هفته سوم مقامات آمریکایی و اروپایی خوش بینی چندانی نسبت به تلاش‌های دیپلماتیک ندارند.

مذاکرات هیچ پیشرفتی نداشته و مسیرهای تخلیه امن بارها مورد بحث قرار گرفته و تعداد تلفات غیرنظامیان افزایش یافته است.

هر دو طرف پیام‌هایی مبنی بر اتهام به استفاده از تسلیحات شیمیایی به یکدیگر زده‌اند.

5656

کد خبر 1611675

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اوکراین روسیه حمله روسیه به اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پرورش یک تکلیف ملی است

هم‌زمان با سالروز شهادت شهید مطهری و  روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور صبح چهارشنبه (۱۴۰۳/۰۲/۱۲) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

یکی از موضوعاتی که در این دیدار مورد اشاره رهبر انقلاب قرار گرفت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پروش بود: «ما در گذشته، چند سال این سند تحوّل را گذاشتیم در کشور، درش را هم بستیم! هیچ تحرّکی انجام نگرفت،  ضرر کردیم. آن چند سالی که سند تحوّل جدّی گرفته نشد، پیشرفتی پیدا نکرد، ضرر کردیم. خب حالا بحمدالله شنیدم که سند هم مورد بازنگری قرار گرفته که رو به اتمام است و در حال نهایی شدن است، هم «نقشه‌ی راه» برای اجرای آن آماده شده، که اینها همه مهم است. بخصوص این نقشه‌ی راه برای اجرای سند خیلی مهم است؛ بدانیم این سند را چه جوری بایستی عمل کنیم که در تمام سطوح آموزش‌ و پرورش اثر خودش را ببخشد؛ این خبر خوبی است. نگذارید وقفه ایجاد بشود و کار را به طور جدّی پیش ببرید.»

به همین مناسبت رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: این سند، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، نه تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش. یکی از بازیگران این عرصه خود وزارت آموزش و پرورش است. فصل هشتم سند که نگاشت نهادی سند است، در بخشی تأکید دارد که همه‌ی دستگاه‌ها و نهادها بویژه رسانه ملّی در اجرای این سند تکلیف دارند.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش مکلف بوده‌ است که سالی یکبار در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اقدامات سایر دستگاه‌ها درباره سند گزارش بدهد. سال گذشته وقتی به شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش دادم به من گفته شد این نخستین گزارش وزرای آموزش و پرورش از اجرای سند است.

صحرایی ادامه داد: در آن‌جا از نداشتن چهار نگاشت سند بعنوان مشکلات اجرایی گفتم. نگاشت نهادی، چراکه در سند گفته است که باید نگاشت نهادی داشته باشد؛ نگاشت مدرسه‌ای، یعنی سند وقتی به مدرسه می رود آنجا قرار است چه اتفاقی بیفتد؛ نگاشت حقوقی و قانونی و تقنینی، اجرای این سند به حدود ۲۰ قانون آیین‌نامه یا مقرره نیاز دارد و یک نگاشت رسانه‌ای هم لازم داشته است. در این سالیان هیچکدام از اینها متأسفانه تهیه نشده بود یا اگر هم تهیه شده بود جنبه قانونی پیدا نکرده بود.

او ادامه داد: کاری که ما انجام دادیم و تأکید شورای عالی انقلاب فرهنگی هم بود تهیه نقشه بود. نقشه مبتنی بر همه تجربه‌های پیشین است. برای تهیه آن سندی نبوده است که موجود باشد و از آن بهره نبرده باشیم. از همه وزرا پس از تدوین سند تحول بنیادین هم مستقیم و غیرمستقیم در نشست‌ها مشورت گرفته‌ام و همه آنها دغدغه‌مند تحول بودند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نقشه راه اجرای سند تحول در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و امروز اجرای این نقشه یک تکلیف ملی است افزود: سازمان اداری و استخدامی هر سال بر مبنای این نقشه دستگاه‌های همکار نظام تعلیم و تربیت را ارزشیابی خواهد کرد. سازمان برنامه و بودجه برمبنای این نقشه تخصیص اعتبار خواهد داد و این نقشه، راه را برای ما روشن کرده و اولویت‌های هر سال مشخص شده است.

وی افزود: ترمیم سند هم لازم است و ضمیمه‌ای برای این کار پس از اجرا در دوره‌های یک‌ساله پیش‌بینی شده و توجه به فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی در نقشه راه در نظر گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • اتلتیکو مادرید به سهمیه لیگ قهرمانان نزدیک شد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • ۱۰ نکته از دربی دیده نشده هفته ۲۵ لیگ برتر
  • استارت ستاره بایرن برای بازگشت مقابل رئال (عکس)
  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پرورش یک تکلیف ملی است
  • شکست سنگین خیبر برابر فجر/ رقابت نزدیک قعرنشینان برای بقا
  • چین دقیق‌ترین اطلس ماه را منتشر کرد
  • پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان