Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@07:35:10 GMT

آیا بیمه بدنه خسارت ترکیدن لاستیک را می دهد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۶۰۶۴

خبرگزاری آریا- در زمان تصادفات رانندگی ممکن است خسارات بسیاری به خودرو وارد شود، در این میان ترکیدن لاستیک خودرو یکی از این خسارات است. اما آیا ترکیدت لاستیک تحت پوشش بیمه بدنه قرار دارد؟ آیا بیمه بدنه خسارت ناشی از این حادثه را پرداخت می‌کند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با مقوله ترکیدن لاستیک در بیمه بدنه بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا بیمه بدنه ترکیدن لاستیک ماشین را پوشش میدهد؟

بیمه بدنه خسارت وارد شده در تصادفات رانندگی را طبق آنچه در بیمه نامه عنوان شده است پرداخت می‌کند. در واقع تمام خسارات تحت پوشش بیمه بدنه نیست، تنها خساراتی که در بیمه نامه عنوان شده است تحت پوشش بیمه بدنه قرار می‌گیرد. پرداخت خسارت ترکیدن لاستیک هم جز پوشش‌های فرعی بوده و در صورت خرید پوشش‌های فرعی، خسارت وارد شده پرداخت خواهد شد.

سقف خسارت و نحوه دریافت خسارت برای ترکیدن لاستیک در بیمه بدنه

در زمان ترکیدن لاستیک هم بیمه بدنه خسارت وارد شده به خودرو را طبق آنچه در بیمه نامه عنوان شده است پرداخت می‌کند. شرکت‌های بیمه معمولا 50 درصد ارزش لاستیک را محاسبه کرده و بعد از کسر فرانشیز آن را پرداخت می‌کنند. در برخی مواقع قیمت لاستیک خودرو بسیار کمتر از میزان فرانشیز است، در این مواقع معمولا افراد از دریافت خسارت صرف ‌نظر خواهند کرد.

پوشش های بیمه بدنه

بیمه بدنه خودرو دارای دو نوع پوشش اصلی و فرعی است.

پوشش اصلی: این پوشش شامل حادثه، آتش‌سوزی و سرقت کلی خواهد بود. پوشش فرعی: این نوع پوشش شامل بلایای طبیعی، هزینه رفت و آمد، سرقت لوازم جانبی، حذف استهلاک، حذف فرانشیز، پاشیدن مایعات و اسید، شکستن شیشه، ترانزیت، پوشش نوسانات بازار و هزینه توقف می‌باشد. خرید بیمه بدنه

خرید بیمه بدنه خودرو با بیمه بدنه موتورسیکلت متفاوت است، از طرفی میزان پرداخت خسارت این دو بیمه هم تفاوت دارند. قطعا میزان پرداختی بیمه بدنه خودرو با موتورسیکلت تفاوت‌های بسیاری خواهند داشت.

بیمه بدنه خودرو: بیمه بدنه خودرو خسارات وارد شده به بدنه خودرو را طبق آنچه در بیمه نامه عنوان شده است پرداخت خواهد کرد. بیمه بدنه خودرو هم دارای پوشش‌های اصلی و فرعی بوده که در ابتدای این مطلب در رابطه با آن‌ها صحبت کردیم.

بیمه بدنه موتورسیکلت

 بیمه بدنه خسارت وارد شده به بدنه موتور سیکلت را در تصادفات رانندگی پرداخت می‌کند. ازجمله این خسارات می‌توان به تصادفات موتور، واژگونی موتور سیکلت، آتش‌سوزی و... اشاره کرد. اما شاید این سوال برای شما مطرح شود که قیمت بیمه بدنه موتورسیکلت چقدر است؟ آنچه در محاسبه قیمت بیمه ‌بدنه موتورسیکلت تاثیرگذار است، ارزش موتور است. قیمت موتور باید دقیقا همان قیمتی باشد که در بازار خرید و فروش می‌شود. البته که اگر این قیمت بعد از شروع بیمه‌نامه به علت نوسانات بازار افزایش پیدا کند، باید الحاقیه افزایش قیمت مورد بیمه دریافت شود. با توجه به مطالب منتشر شده در رابطه با خرید بیمه موتور سیکلت: همانگونه که اتومبیل ها دارای بیمه شخص ثالث اجباری هستند، این بیمه برای موتورها نیز اجباری است. با این حال، بسیاری از موتورسواران فاقد بیمه شخص ثالث برای موتور خود هستند. متاسفانه طبق آمار، بین 80 تا 90 درصد از موتورسیکلت های ایران تحت پوشش بیمه موتور قرار ندارند. این امر، زمینه ساز وقوع خسارات چند میلیونی درصورت بروز حوادث برای موتور سوار است. دو نوع بیمه توسط شرکت های بیمه برای موتور سواران ارائه می شود: بیمه بدنه موتور و بیمه شخص ثالث موتور.
بیمه بدنه که تنها خسارت وارد شده به بدنه موتور را پرداخت می‌کند. اما بیمه شخص ثالث موتورسیکلت خسارات وارد شده به سرنشینان را در زمان وقوع حریق، برخورد صاعقه، انفجار و برخورد با جسم متحرک پرداخت خواهد کرد.

محبوبترین ها در بیمه بدنه

برای انتخاب بهترین و محبوب‌ترین شرکت بیمه بدنه باید به نکات بسیاری توجه کنید. رضایت مشتریان، تعداد بیمه نامه‌های صادر شده، تعداد نمایندگی‌های مجاز در سطح کشور، تعداد مراکز سیار شرکت بیمه، سهم شرکت بیمه از بازار، زمان پرداخت خسارت و.... همه از عواملی هستند که در زمان خرید بیمه بدنه باید به آن‌ها توجه داشته باشید. در میان شرکت‌های بیمه بسیاری که در سطح کشور وجود دارد، می‌توانیم بگوییم که شرکت بیمه پارسیان و شرکت بیمه کوثر از لحاظ بیمه بدنه خودرو به عنوان بهترین شرکت بیمه معرفی شدند.

بیمه بدنه پارسیان: این بیمه می‌تواند تمام خسارت‌های وارد شده به خودروی شما را در مواقعی که خودتان مقصر در حادثه هستید، پرداخت نماید. یکی دیگر از مزایای خرید بیمه بدنه پارسیان در مواقعی است که شما در حادثه تصادف، تقصیری ندارید، اما خسارت‌های وارد شده به خودروی شما از میزان سقف تعهدات بیمه شخص ثالث بالاتر است.
از طرف دیگر باخرید بیمه بدنه از شرکت پارسیان این امکان برای شما فراهم خواهد شد که خودروی خود را در برابر بسیاری از آسیب‌ها و خطرات، تحت پوشش بیمه قرار دهید. دارا بودن مراکز پرداخت خسارت متعدد یکی دیگر از مزایای بیمه بدنه شرکت پارسیان است. لازم است بدانید که این شرکت چیزی در حدود 62 مرکز پرداخت خسارت دارد. بنابراین می‌توانید به‌ راحتی به یکی از مراکز مورد نظر خود مراجعه کنید و خسارت خود را دریافت نمایید. ارائه طرح‌های تخفیفی بسیار متنوع و ویژه، یکی دیگر از مزایای بیمه بدنه پارسیان است.

بیمه بدنه کوثر: بیمه کوثر را می‌توان یکی از جدیدترین شرکت‌های فعال در صنعت بیمه‌ای کشور دانست که فعالیت خود را از سال 1389 آغاز کرده است. این شرکت خدمات بیمه‌ای خود را با شرایطی خاص به مشتریان ارائه می‌دهد و در مدت زمانی کوتاه، توانسته به جایگاهی مناسب در بازار برسد. یکی از جذاب ترین خدمات بیمه‌ای کوثر، مربوط به بیمه بدنه است. اگرچه استفاده از بیمه بدنه اختیاری است، اما برای پوشش خطرات احتمالی ناشی از تصادف به آن نیاز داریم. چون اگر خودروی شما در یک تصادف آسیب ببیند و مقصر حادثه شما باشید، باید تمامی خسارت‌های مربوط به وسیله نقلیه را از جیب خود بپردازید. خسارت مالی که شاید با وجود افزایش سرسام آور قیمت خودرو و قطعات آن در کشور، جبران آن سخت باشد. بیمه بدنه کوثر، یکی از کاملترین نوع این بیمه نامه است که مزایای بسیاری دارد.

و در آخر اینکه

خرید بیمه بدنه با وجود اینکه ضروری نیست اما می‌تواند در این روزها که قیمت خودرو و قطعات اولیه آن افزایش چشمگیری پیدا کرده است، می‌تواند موجب کاهش فشار مالی به مالک خودرو شود. از این رو پیشنهاد می‌کنیم با وجود اینکه خرید آن ضروری نبوده برای خودرو یا وسیله نقلیه خود این بیمه را خریداری کنید. در این بخش سعی کردیم تا شما را با بیمه بدنه خودرو و بهترین شرکت‌ها در زمینه خرید بیمه بدنه آشنا کنیم. برای اینکه بدانید برای بیمه بدنه چقدر باید هزینه کنید می توانید به وبسایت بیمه باما (bimebama.com) مراجعه کنید و قیمت بیمه بدنه شرکتهای بیمه از جمله بیمه ایران، بیمه آسیا، بیمه البرز، بیمه پارسیان و ... به راحتی محاسبه و مقایسه کنید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بیمه بدنه خسارت ترکیدن لاستیک بدنه موتورسیکلت بیمه بدنه خودرو بیمه بدنه موتور بیمه بدنه خسارت خرید بیمه بدنه خسارت وارد شده ترکیدن لاستیک بیمه شخص ثالث تحت پوشش بیمه پرداخت خسارت وارد شده برای موتور شرکت بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۶۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در دولت سیزدهم ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند در حالی که دولت‌های گذشته زیر بار این مسئولیت نرفته بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید محمد پاکمهر امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: ۴.۵ میلیون زوج نابارور در کشور داریم که دولت سیزدهم این افراد را تحت پوشش قرار داد و این درحالی است که هیچ دولتی زیر بار این موضوع نرفته بود.

وی تحقق بیمه رایگان در کشور را دیگر دستاورد دولت سیزدهم دانست و افزود: ۱۲ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند که این موارد در راستای تحقق عدالت اجتماعی بود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رکورد ایجاد تخت فعال بیمارستانی با ایجاد ۱۵ هزار تخت توسط این دولت شکسته شد و ۱۰ هزار تخت بیمارستانی دیگر در حال ایجاد است.

پاکمهر فعال شدن سه دستگاه ام آر ای به صورت همزمان در استان را دیگر اقدام مهم دولت در خراسان شمالی دانست و عنوان کرد: باید خدمات به مردم گفته شود تا حس ناامیدی به مردم منتقل نشود.

وی با انتقاد از کسانی که خدمات حوزه بهداشت و درمان را زیر سوال می‌برند، افزود: اگر با اشخاص مشکل دارید نباید خدمات به مردم را نادیده بگیرید.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: بیمارستان مادر و کودک مصوبه ۱۴۰۰ بود اما اکنون کلنگ زنی می‌شود در حالی که بیمارستان راز و جرگلان همزمان با این پروژه اعتبار گرفت و اکنون به حد قابل قبولی رسیده است.

پاکمهر با تاکید بر اینکه پروژه‌های بزرگی در حوزه بهداشت و درمان در خراسان شمالی در حال انجام است، گفت: اتفاقات خوب دیگری نیز در راه است اما هنوز هم سطح استان‌های دیگر نیستیم و باید بیشتر تلاش کنیم.

کد خبر 748464

دیگر خبرها

  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • رنگ بدنه خودرو با روش غوطه وری در استخر (فیلم)
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند