Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@12:26:36 GMT

عمو نوروز و ننه سرما در طرح نوروزی تهران حضور دارند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۶۳۶۴

عمو نوروز و ننه سرما در طرح نوروزی تهران حضور دارند

شهروندان تهرانی، در آستانه فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۱ میهمان جشنواره «لبخند بهار» می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن جعفرزاده مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران درباره رویداد «لبخند بهار» گفت: هر سال با فرا رسیدن جشن‌های نوروزی، شهرداری تهران ویژه برنامه‌هایی برای معرفی و بازنمایی فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال هم در رویدادی با نام «لبخند بهار» به استقبال بهار تازه می‌رود.

وی افزود: هدف این برنامه گسترش شور و نشاط اجتماعی، تزریق امید به شهروندان و نمایش آئین‌ها و سنت‌هایی است که ریشه‌های استوار فرهنگی ما ایرانیان را می‌سازد. امروز، بیش از هر زمان دیگری، نیازمند بها دادن به آن و پررنگ کردن ابعاد مختلف فردی و اجتماعی این مراسم شادی بخش هستیم.

وی ادامه داد: برپایی کاروان‌های شادی در سراسر شهر تهران، برگزاری نمایشگاه‌هایی با هدف معرفی اقوام، خرده فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و صنایع دستی استان‌ها و اجرای برنامه‌های موسیقی سنتی بخشی از رویداد «لبخند بهار» است. در این کارناوال‌ها، ننه سرما و عمو نوروز به عنوان نمادهای ملی، در هزار نقطه از شهر حضور دارند و مراسم استقبال از بهار به واسطه آنها به شکل‌های مختلف انجام می‌شود.

جعفرزاده با اشاره به تنوع بخش‌های مختلف جشنواره آئین‌های نوروزی «لبخند بهار» افزود: در بوستان‌های ملت، خاوران، خلیج فارس و … میزبان شهروندان عزیز تهرانی هستیم. تهران در نوروز، علاوه بر این که زیباست، هوایی پاک و خیابان‌هایی خلوت و آرام دارد و میزبان مسافران بسیاری است، «لبخند بهار» این مسافران را در ضیافت موسیقی و رنگ و شادی همراهی می‌کند.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: مراسم افتتاحیه این جشنواره هفته آینده برگزار می‌شود و جزئیات آن به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: لبخند بهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم

جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: گردنه پیچ‌بن در مسیر قزوین - الموت - تنکابن، هرسال با آغاز فصل سرما و شروع نخستین برف زمستانی به دلیل حجم بالای بارش برف و به منظور حفظ ایمنی تردد کنندگان و جلوگیری از حوادث، توسط عوامل راهداری مسدود و پس از پایان فصل سرما و در اوایل اردیبهشت بازگشایی می‌شود.

وی اضافه کرد: این گردنه با سه هزار و ۳۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا، مرتفع‌ترین گردنه استان قزوین است. 

استان قزوین دارای ۸۷ گردنه برف‌گیر است و بیش از هفت درصد عملیات برف‌روبی راه‌های کشور در این استان انجام می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروندان هدیه می‌دهد
  • اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار
  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست