Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@06:57:09 GMT

۲۰۰ هکتار در طرح جامع به شهر اراک اضافه شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۶۷۳۱

۲۰۰ هکتار در طرح جامع به شهر اراک اضافه شد

گروه استان‌ها-مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی گفت: به منظور توسعه شهری، ۲۰۰ هکتار در طرح جامع به شهر اراک اضافه شد. - اخبار استانها -

حمیدرضا نوزانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در   اراک ، با اشاره به طرح جامع  شهر اراک اظهار داشت: مشاور طرح هم تاحدودی پذیرفته بود که باید توسعه شهری به میزانی رعایت شود و در بررسی‌های اولیه اذعان داشت که اراک حدود 700 هکتار کمبود فضای آموزشی، تفریحی و عمومی  و حدود 350 هکتار هم فضای مسکونی نیاز دارد اما زمانی که این موضوع به شورای عالی رفت کم شد تا در نهایت حداکثر حدود 200 هکتار اضافه کردند که مقدار مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 600 هکتار گفته می‌شود اما این مقدار بخشی از کاربری‌های موجود شهر هستند به عبارتی پارک شهید باهنر را داخل محدوده قرار دادند درحالیکه این پارک وجود داشته و مردم هم استفاده می‌کردند اما وارد محدوده کردند و 200 هکتار اضافه کردند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی با اشاره به اقدامات حوزه ترافیکی تصریح کرد: در طرح جامع از حدود سه دهه گذشته تقاطع‌هایی در سطح شهر اراک درنظر گرفته شده بود که به صورت غیرهمسطح یا همسطح باید اجرا می‌شد و مفهوم تقاطع غیرهمسطح این است که تقاطع همسطح پاسخگو نبوده و با مشکلاتی در شهر مواجه هستیم که نمی‌توانیم با تقاطع همسطح برطرف کنیم و ناچار به استفاده از گزینه‌های غیرهمسطح می‌شویم.

  همه تقاطع‌های زیرگذر شهر اراک در قالب طرح جامع و طرح تفصیلی شهر هستند  

نوازنی افزود: همه تقاطع‌های زیرگذری که اکنون طراحی و برخی اجرا شدند در قالب طرح جامع و طرح تفصیلی شهر هستند، برخی از افراد به دنبال این هستند که این طرح در چه موقع مطالعه شده درحالی که مطالعات ترافیکی، اجتماعی، اقتصادی و غیره در طرح جامع انجام و درنظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: این طرح پیشنهاد داده که نیاز به تقاطع وجود دارد اما مقیاس طرح جامع درباره ابعاد پل دقیق نیست و به طراحی ویژه نیاز دارد که مشاور باید این کار را انجام دهد و طرح اجرایی را به شهرداری تحویل دهد و این کار انجام شده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی بیان کرد: در قالب طرح جامع مطالعات کلی انجام شده و در طرح تفصیلی با جزئیات بیشتر و سپس در قالب طرح‌های مقطعی از جمله چهارراه گردو، میدان امام حسین(ع) بررسی شده که باید توسط شهرداری تهیه شود.

نوازنی  ادامه داد: هم پیمانکار قرارگاه خاتم که اکنون در شهر اراک کار می‌کند و هم مشاوری که تقاطع‌ها را طراحی می‌کند هر دو از توانمندترین‌ها هستند به طوری که قرارگاه شناخته شده و از نظر اجرایی اثبات شده، در کنار این قرارگاه مشاور طراحی تقاطع‌ها به نام هگزا است که سابقه طولانی در طراحی‌ تقاطع‌های غیرهمسطح و طرح‌های ترافیکی دارد و طرح‌های ترافیکی را برای تقاطع‌ها تهیه کردند و شهرداری هم اجرا کرده است.

مشکلات طرح جامع اراک و آشتیان در وزارت راه بررسی و پیگیری می‌شود شهردار قزوین: مشکلات ترافیکی مرکز شهر با احداث پارکینگ طبقاتی برطرف می‌شود طرح ساماندهی ترافیکی سبزه‌میدان قزوین تا پایان سال تکمیل می‌شود

وی عنوان کرد: در مرحله اجرا در شهرداری تغییراتی دادند اما طرح‌ها همین است، این طرح‌ها لازم بوده و ما از همه تقاطع‌های غیرهمسطحی که در اراک اجرا شده دفاع می‌کنیم زیرا در قالب طرح جامع هستند البته طرح جامع هم بی‌نقص نیست اما طرح جامع ملاک عمل همه بوده و ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی افزود: شهر را برای امروز طراحی نمی‌کنیم بلکه برای آینده می‌سازیم و باید پرسید آیا 10 سال آینده شهر اراک با این مقیاس و مشکلات خواهد ماند یا تعداد وسائل نقلیه و جمعیت بیشتر می‌شود و در آن زمان با بحران ترافیکی مواجه می‌شویم.

  پل ورزش یکی از کارآمدترین پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح است  

نوازنی عنوان کرد: ممکن است اکنون میزان کارایی طرح‌ها به 100 درصد نرسیده باشد اما 5 سال آینده به ظرفیت نهایی می‌رسد به طوری که ممکن است برخی افراد معتقد باشند که پل میدان ورزش در انتهای خیابان هپکو با این پیچیدگی و وسعت نیاز نبوده اما ما یقین داریم که در آینده همه اذعان می‌کنند که این پل یکی از کارآمدترین پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح است که ایجاد شده زیرا آنجا تبادلات زیادی انجام می‌شود و حجم تردد قابل توجه است و حوادث هم زیاد بود.

وی افزود: اشکال کار اینجاست، زمانی که صورت مسئله و معما برطرف می‌شود انتقادات بیشتر می‌شود، ما زمانی را یاد داریم که میدان شریعتی به لحاظ ترافیک قفل می‌شد به عبارتی تداخلات ترافیکی زیاد بود، میدان موجود پاسخگو نبود و کارایی نداشت و پلیس همیشه گله‌مند بود که باید برای این منطقه تدبیری اندیشیده شود.

  پل شریعتی گره ترافیکی این نقطه از شهر را برطرف کرد  

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی بیان کرد: خیابان شریعتی یک گره ترافیکی داشت به همین سبب این پل ساخته شد و ترافیک روان شده که هدف ما همین موضوع و کاهش زمان توقف خودروها در این گره‌های ترافیکی بوده که این اتفاق افتاده و شاهد ترافیک روان هستیم اما بعضی از افراد از شکل پل یا مسائل دیگر دلخور هستند و ایراد می‌گیرند که باید دید آیا نسبت به وضعیت قبل شرایط بهتره شده یا خیر، درحالی که برخی افراد معتقد بودند که شهرهای دیگر تقاطع، پل و زیرگذر زیادی دارند و در اراک کمتر است، این کار انجام شد و قرارگاه پای کار بوده اما انتقادات همیشه وجود دارد.

انتهای پیام/713/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی تقاطع های غیرهمسطح قالب طرح جامع طرح جامع قالب طرح شهر اراک تقاطع ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۶۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس

آفتاب‌‌نیوز :

علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز، امروز در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های استان، گفت: تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت چالوس دقایقی پیش ممنوع شد.

وی افزود: این ممنوعیت تردد به سبب کاهش بار ترافیکی و بازگشت سفر به سمت کرج و تهران صورت گرفته است.

زندی‌فر ادامه داد: تردد انواع وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت تهران و کرج از سه ساعت دیگر به طور کامل یک طرفه می‌شود.

وی گفت: اکنون تردد از میدان امیرکبیر تا شهرستانک فقط برای افراد بومی میسر است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • پایان هیجان در اراک، کنار زدن مدافع عنوان قهرمانی با سخت کوشی آلومینیوم سازان
  • اسدبیگی:سوپرگل مسابقه بعد از سوپرگل تمرین!
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است
  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود