Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-02@05:31:21 GMT

عدم تخصیص کامل نهاده‌ها عامل گرانی اخیر تخم مرغ!

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۷۰۵۳

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار گفت: با توجه به اینکه سهمیه نهاده‌ها در بازارگاه برای اسفندماه تقریبا ۶۰ درصد نیاز مرغداران را پوشش داد، بنابراین مرغدار از عدم تحویل مابقی نهاده‌ها نگران شده و قیمت‌ها افزایش یافته است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی درباره دلایل گرانی تخم مرغ در کشور گفت: با توجه به اینکه سهمیه نهاده‌ها در بازارگاه برای اسفندماه برای همه ماه را ندادند و تقریبا ۶۰ درصد نیاز مرغداران تخصیص پیدا کرده، این مسال باعث شده مرغدار از عدم تحویل مابقی نهاده‌ها نگران شوند، به همین دلیل قیمت‌ها افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسین موسوی نژاد با بیان اینکه قیمت تمام شده‌ای تخم مرغ در ماه‌های اخیر افزایش یافته است، افزود: البته نباید گرانی قیمت نهاده‌ها در ماه‌های اخیر را نادیده گرفت، چراکه هزینه مرغدار‌ها بالا رفته و برای ادامه تولید باید هزینه‌ها در قیمت‌ها پیش بینی شود.



آیا عدم تخصیص کامل نهاده‌ها در اسفندماه به موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ارتباط دارد؟
او درباره اینکه آیا عدم تخصیص کامل نهاده‌ها در اسفندماه به موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ارتباط دارد یا خیر؟ گفت: در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی درباره این مساله چیزی نگفته است، به همین دلیل نمی‌توان با قاطعیت گفت این عدم تخصیص به حذف ارز ترجیحی ارتباط دارد.

در ماه‌های اخیر به دلیل افزایش تولید و همچنین واردات ۱۰۰ تن تخم مرغ میزان عرضه این محصول در بازار افزایش پیدا کرد، به همین دلیل بسیاری از مرغدار‌ها حتی ۱۰۰ تومان هم زیر قیمت مصوب محصول خود را می‌فروختند تا بتوانند همچنان به عرضه در بازار ادامه دهند و با سایر مرغداری‌ها رقابت کنند، اما در شرایط کنونی به یکباره سیاست‌های دولت در زمینه عدم تخصیص کامل نهاده‌ها منجر به موج جدید گرانی شد.

البته وزارت جهاد کشاورزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده فروش تخم مرغ با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب تخلف است و با افرادی که هر شانه تخم مرغ را با قیمتی بالاتر از ۴۳ هزار تومان بفروشند برخورد می‌شود.

در شرایط کنونی در تولید مرغ تعادل کافی به وجود آمده و مرغ تخم گذار در یک دوره دو ساله استفاده می‌شود، به همین دلیل تا پایان سال ۱۴۰۱ تولید تخم مرغ ایران کاهشی نخواهد داشت، اما درباره قیمت گوشت مرغ عواملی مانند نرخ دان و تقاضا موثر است، برای نمونه در فصل‌هایی مانند رمضان و ربیع الاول و... که جشن‌های عروسی بیشتر میزان تقاضا هم بالا می‌روند و تولیدکننده‌ها هم برای این فصل‌ها جوجه ریزی بیشتری خواهند داشت؛ البته در مقطع کنونی از نظر مرغ اجداد برای تولید مشکلی نداریم مگر اینکه در تقاضا یا قیمت نهاده‌ها و... تغییراتی به وجود بیاید و منجر شود تا قیمت تمام شده هم بالا برود در غیر اینصورت تغییر در قیمت‌ها غیر منطقی است به عبارت دیگر وقتی قیمت نهاده‌ها یا جوجه یک روزه بالا می‌رود قیمت تمام شده هر کیلو گوشت مرغ بالا می‌رود و در آن صورت دیگر قیمت مصوب برای مرغدار‌ها به صرفه نخواهد بود و اگر دولت اصرار داشته باشد قیمت مرغ و تخم مرغ را ثابت نگه دارد به طور قطع مرغدار جوجه ریزی نخواهد کرد و کاهش تولید رقم می‌خورد از این رو باید همواره سیاست متعادل سازی را اجرایی کند.


/ موج

برچسب ها: عدم تخصیص کامل نهاده‌ها ، عامل گرانی ، تخم مرغ لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QwW

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: عامل گرانی تخم مرغ همین دلیل نهاده ها تخم مرغ قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۷۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟

آفتاب‌‌نیوز :

در روز‌های اخیر و همزمان با کاهش نوسانات ارزی و تخلیه هیجانات کاذب از بازار، برخی نمایندگان در اظهارنظر‌هایی عجیب سعی در تخریب ارزش پول ملی کشورمان دارند.

البته که انتقاداتی به افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی وارد است، ولی نباید فراموش کرد که آنچه در هفته‌های اخیر موجب افزایش قیمت ارز شد، تشدید تنش‌های سیاسی در منطقه بود و با آرام شدن فضا از شدت نوسانات ارزی هم کاسته شد.

مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل بانک مرکزی، اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند، چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

قمری‌وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به اظهارات اخیر میرسلیم گفت: عقل سلیم حکم می‌کند انسان قبل از گفتار و نوشتار، کمی فکر کند!

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • آقای بهرام افشاری، در ماجرای اخیر پایتخت، بی‌معرفتی کردید
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر