Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@17:21:24 GMT

سه اثر میراث طبیعی کرمانشاه ثبت ملی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۷۳۴۹

سه اثر میراث طبیعی کرمانشاه ثبت ملی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کیومرث اعظمی معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه، اظهار کرد: درنشست شورای ثبت آثار کشور، سه پرونده از آثار طبیعی کرمانشاه مورد داوری و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: چشمه سراب قره‌بلاغ و چشمه سراب گرم هر دو در شهرستان سرپل‌ذهاب و چشمه سراب مورت در شهرستان گیلانغرب سه اثر طبیعی کرمانشاه هستند که با تأیید اعضای این شورا به ثبت ملی رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه با اشاره به ارزشمندی این سه اثر طبیعی، عنوان کرد: چشمه سراب قره‌بلاغ به علت اینکه تنها زیستگاه طبیعی گل نیلوفر آبی زرد (Nuphar lutea) در استان کرمانشاه است، اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: چشمه سراب گرم سرپل‌ذهاب هم به دلیل دبی بالای آب و تامین آب شرب سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، سومار، نفت شهر و بخش از گیلانغرب مورد توجه زیادی است.

اعظمی اضافه کرد: ثابت بودن نسبی دمای آب این چشمه در تمام فصول سال باعث شده که در فصل زمستان دمای آن از محیط اطراف گرم‌تر باشد که به این دلیل مردم محلی به آن چشمه گرم می‌گویند.

وی خاطرنشان کرد: در چشمه سراب مورت نیز از آنجایی که یکی از دو زیستگاه طبیعی درختچه مورت در ایران است، از قرون قبل تاکنون مورد توجه بوده است.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس معاون میراث فرهنگی کرمانشاه سه اثر میراث طبیعی چشمه گرم سراب قره بلاغ ثبت ملی سرپل ذهاب گیلانغرب چشمه سراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ نوذر نظری گفت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد غرق شدگی در کانال آب طرح گرمسیری سرپل ذهاب، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با دریافت این گزارش به سرعت در محل حاضر شدند و در تحقیقات ابتدایی دریافتند نوجوان ۱۴ ساله‌ای که به همراه دوستانش برای شنا به کانال آب طرح گرمسیری مراجعه کرده به علت آشنا نبودن با فنون شنا غرق شده و در راه انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده است.
نظری در پایان از تشکیل پرونده‌ای در این راستا خبر داد و گفت: تحقیقات تکمیلی در این رابطه در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب