Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان گفت: حدود دو سال است که صنعت گردشگری این استان به‌دلیل کرونا از عواید گردشگری بی‌بهره بوده و هتل‌ها و مسافرخانه‌ها کارکنان خود را کاهش داده‌اند. - اخبار استانها -

سیدامین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به ابلاغ مصوبات ستاد سفرهای نوروزی اظهار داشت: تورهای گردشگری غیرمجاز را ضمن شناسایی برای برخورد به مراجع قضایی و انتظامی معرفی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تورهای گردشگری فعال لرستان کسانی را ثبت‌نام می‌کنند که سه دز یا حداقل دو دز واکسن خود را دریافت کرده باشند، افزود: مدیران برگزاری تورها باید کلیه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

گزارش تسنیم از چالش‌های گردشگری در استان زنجان/ رکود و عقب‌ماندگی گردشگری در غفلت مسئولانطرح درآمدزایی گردشگری در اولویت شهرداران و دهیاران استان چهارمحال و بختیاری باشدخدمات گردشگری استان مرکزی در ایام نوروز افزایش می‌یابد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه اتوبوس‌های گردشگری باید با نصف ظرفیت پذیرای گردشگران باشند، عنوان کرد: حدود دو سال است که تورگردانان، مدیران هتل‌ها، رستوران‌ها، تالارها، سفره‌خانه‌ها و کلیه صنعت گردشگری این استان از عواید گردشگری بی‌بهره بوده و تقریباً تعداد کارکنان خود را نیز به‌دلیل ناتوانی از پرداخت هزینه‌ها کاهش داده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی از مدیران هتل‌ها کارکنان خود را با حداقل هزینه‌ها به امید رونق دوباره صنعت گردشگری حفظ کرده‌اند، بیان کرد: ما نمی‌توانیم بیش‌از این گردشگری مردم و حضور در طبیعت و جاذبه‌های گردشگری را منع کنیم، ضمن این‌که حضور در جاذبه‌های طبیعی‌ای که در فضای آزاد است همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیچ مشکلی در انتشار و پیک ویروس ایجاد نمی‌کند.

قاسمی با اشاره به تشکیل ستاد سفرهای نوروزی در کشور گفت: در این راستا دستورات رئیس‌جمهور به وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ابلاغ شده‌است که با همکاری وزیر بهداشت و درمان، گردشگری امسال رونق داشته باشد تا بخشی از ضربه‌هایی که به‌دلیل فعال ‌نبودن صنعت گردشگری به مردم وارد شده‌است، جبران شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان خاطرنشان کرد: کلیه مسافرانی که بدون تزریق واکسن اقدام به سفر کنند مشمول جریمه‌های سنگین رانندگی شده و در مبادی سفر از ادامه مسافرت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

قاسمی با اشاره به تمهیدات ستاد سفرهای نوروزی و ابلاغ آن‌ها اظهار داشت: جلوی فعالیت کمپ‌های اقامتی غیرمجازی که در سال‌های گذشته اصول بهداشتی در آن‌ها رعایت نمی‌شد گرفته می‌شود تا خدمات استاندارد و مطلوبی به مسافران نوروزی ارائه داده شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم پس‌از نابودی کامل ویروس کرونا با ایجاد تورهای گردشگری، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها نگاه ها را به‌سمت لرستان معطوف کنیم و زیرساخت‌هایی که طی دو سال سکوت در شهرستان‌ها ایجاد شده را بهره‌برداری و به مردم معرفی کنیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع دستی و گردشگری گردشگری لرستان صنعت گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،عطا حسن‌پور در این باره گفت : این همایش بین‌المللی با موضوع تاب آوری در برابر مخاطرات، تغییرات اقلیمی و بلایا در آبان‌ماه سال جاری با حضور مهمانان و پژوهشگران داخلی و خارجی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.
وی افزود : این همایش بین‌المللی با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان برگزار می‌شود.
حسن پور تصریح کرد: همایش یاد شده در محورهای مفاهیم و مبانی نظری، بستر فرهنگی و میراث ناملموس، بستر طبیعی در معماری دست‌کند، تجارب و حفاظت از معماری دست‌کند برگزار خواهد شد.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی و گردشگری لرستان در پایان اظهار داشت : پژوهشگران، اساتید دانشگاه و علاقمندان می‌توانند چکیده مقالات خود را در این خصوص تا ۳۰ اردیبهشت به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901666

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد
  • ادامه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از بارندگی در خوزستان
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • انتقاد طلافروشان به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت است
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد