Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اداره کل ورزش و جوانان اردبیل ، علی تقی‌زاده روز شنبه در همایش پایان سال هیات روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اردبیل اظهار کرد: وظیفه اصلی هیات‌های شهرستانی به عنوان نمایندگان هیات استان گسترش و رونق ورزش در روستاها و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی برای کشف استعداد جوانان در ورزش می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به برگزاری مسابقات مینی‌فوتبال ویژه روستاییان و عشایر اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که برای بسط ورزش روستایی در کشور از طرف وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون روستایی برنامه‌ریزی شده مسابقات مینی‌فوتبال است که در ۲ بخش آقایان و بانوان برگزای خواهد شد.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۷۰۰ روستا در استان وجود دارد ،گفت: امیدواریم که ۵۰۰ روستا در این مسابقات که بصورت رایگان می‌باشدحاضر شوند.

وی اضافه کرد: شرایط حضور تیم‌هایی روستایی در این مسابقات این است که بازیکنان باید ساکن روستایی باشند که تیم با نام آن روستا تشکیل شده است.

 رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل یادآور شد: هر تیم متشکل از ۱۲ نفر شامل ۱۰ بازیکن ، مربی و سرپرست خواهد بود ، یک بازیکن نمی‌تواند همزمان عضو ۲ تیم باشد،مسابقات در رده بزرگسالان بالای ۱۵ سال

(متولدین قبل از سال ۱۳۸۶ ) بوده و داشتن رضایت نامه والدین برای بازیکنان زیر ۱۸ سال الزامی است.

نقی زاده بیان کرد: اعضای تیم باید دارای کارت بیمه ورزشی معتبر باشند، همه اعضا تیم باید کارت ۲ دوز تزریق واکسن کرونا را به همراه داشته باشند، داشتن تاییدیه از دهیاری و خانه بهداشت روستا مبنی بر ساکن بودن در روستا الزامی است و مبلغ ورودی هرتیم برای حضور در مسابقات رایگان است.

وی گفت: علاقه‌مندان با مراجعه به سایت https://iranminifootball.ir  می‌توانند نسبت به ثبت‌نام تیم روستایی اقدام نمایند و آخرین مهلت ثبت‌نام ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ می‌باشد و ثبت‌نام فقط در بستر سایت امکان‌پذیر خواهد بود.

او با اشاره به اینکه حضور بانوان روستا در جشنواره‌ها و همایش‌های روستایی جهت برگزاری بازی‌های بومی و محلی کم‌رنگ می باشد، افزود: باید انگیزه‌های لازم را برای احیای ورزش روستایی در بخش بانوان تدوین بکنیم تا بتوانیم نقش بسزایی را برای درود بانوان روستا به ورزش ایفا بکنیم.

تقی‌زاده همچنین به جلسه معاون وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون با وزیر ورزش جمهوری آذربایجان اشاره و اضافه کرد: جشنواره ورزشی بازی‌های روستایی بین کشور ایران و آذربایجان در این جلسه مطرح و قرار شد این جشنواره در چهارشنبه‌سوری با محوریت شهرستان بیله‌سوار و در روستای دمیرچیلو برگزار شود که شهرستان‌های پارس‌آباد و گرمی به عنوان شهرستان معین در این جشنواره نقش مهمی خواهند داشت.

بازی‌های بومی و محلی جزو ساختارهای زندگی روستایی و شادی‌آفرین بوده و در بیشتر روستاهای استان اردبیل در سال‌های گذشته رونق داشته است، بازی‌های چلینگ آغاچ، قیش وردی، بورک آپاردی ، طناب‌کشی ، بش داش (پنج سنگ) ، بازی گیزلَن پاچ ، لی لی و دستمال قاپدی از جمله بازی‌های بومی و محلی استان می‌باشد.

برچسب‌ها فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان اردبیل وزارت ورزش و جوانان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان اردبیل وزارت ورزش و جوانان فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان اردبیل وزارت ورزش و جوانان بازی های بومی و محلی ورزش و جوانان استان اردبیل ورزش روستایی محلی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان

محمدرضا ولی الهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار در سفرهای ریاست جمهور به استان گلستان برای عمران و توسعه روستاها مصوب شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: در سفر اول ریاست جمهوری به استان گلستان مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای استان در قالب تهیه و اجرای طرح‌های هادی، اجرای بافت باارزش روستایی و ایمن سازی روستاهای در معرض خطر مصوب شد که ۲۶۹ روستای استان از آن بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه از محل مجموع این اعتبارات ۲۲۸ روستا از نعمت طرح هادی برخوردار می‌شوند، افزود: طرح بهسازی بافت ۱۲ روستا اجرایی و همچنین ایمن سازی ۲۵ روستا در دستور کار قرار گرفت.

ولی الهی با بیان اینکه تا کنون ۱۱۵ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص و به بنیاد مسکن استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این اعتبارات در قالب پروژه‌های عمرانی در روستاهای استان هزینه شده و یا در حال کارسازی است.

کد خبر 6090056

دیگر خبرها

  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد