Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت در نخستین «شورای عمومی وحدت» که با حضور ارکان شورا و نمایندگان شوراهای استانی روز جمعه (۲۰ اسفندماه) برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره «جهاد تبیین» مبنی بر اینکه اگر جمع دانای اهل‌ فکرِ متّکی به مبانی دینی را بگمارید به اینکه آینده را تصویر کنند، آینده‌ روشن و خوبی را تصویر خواهند کرد، گفت: همه ما باید با رفتار و نگاه عاقلانه و متفکرانه و با توجه به مبانی دینی و اسلامی در راستای جهاد تبیین بکوشیم و برای آینده برنامه‌ریزی مناسبی داشته‌ باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: خدا را شاکریم که جمعی از نیروهای انقلابی و ارزشی در جایگاه ریاست‌جمهوری، دولت، مجلس و شوراها و شهرداری‌ها قرار گرفته‌اند و همه ما وظیفه داریم تا با حمایت‌ها و مشاوره‌ها به نیروهای انقلابی کمک کنیم تا نتیجه کار به بهترین صورت رقم بخورد، مردم خوشحال شوند و تصویر زیبا و دلنشینی از مجموعه نیروهای انقلابی و ارزشی ارائه شود.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز در ادامه ضمن تحلیل شرایط عمومی کشور، تصریح کرد: اگر چه مشکلاتی در حوزه‌های مختلف در کشور وجود دارد، اما نباید از ظرفیت‌های بسیار زیاد کشور غافل بود، یکی از مهمترین ظرفیت‌های کشور، وجود رهبر معظم انقلاب است که در دوران‌های مختلف حضور و راهنمایی‌های ایشان بسیار مؤثر و راهگشا بوده است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی در ادامه، وجود نیروهای خلاق، خدوم و دلسوز و جوانان متخصص و باانگیزه را از دیگر ظرفیت‌های کشور برشمرد و گفت: باید از این نیروهای خدوم که ظرفیت کشور هستند استفاده شود.

وی، تصریح کرد: کشور امروز با ۴ مشکل در ساختار، نظامات اداری، مالی، آموزشی و تربیتی، فرهنگ عمومی و همچنین شفافیت فعل و انفعالات سیاسی روبرو است؛ به‌گونه‌ای که اگر بهترین مدیران با بهترین نیروها و بودجه را هم در نظر بگیریم، باز هم تا این مشکلات برطرف نشوند، تغییرات اساسی و تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب میسر نخواهد شد.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز ضمن بیان ابعاد مشکلات ساختاری و دیوان‌سالاری در کشور درباره مسئله فرهنگ عمومی، گفت: فرهنگ عمومی از دیگر مسائلی است که متأسفانه ما از آن غافل بوده و شاهد نوعی رهاشدگی هستیم؛ متأسفانه مدیریت آن در اختیار چهره‌ها و مراجع دیگر قرار گرفته و فرزندان و خانواده‌های ما تحت تأثیر فرهیختگان نیستند؛ اگر همه چیز را درست کنیم، اما فرهنگ عمومی درست نشود، به طور قطع با مشکل مواجه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات ما عدم شفافیت در فعل و انفعالات سیاسی و اجتماعی است و شورای وحدت نیز برای نظم دادن به این فعل و انفعالات و شفافیت شکل گرفته است، به همین دلیل حضور اقشار در آن پیش‌بینی شده تا از ظرفیت‌های عمیق اجتماعی برخوردار شود، جامعه روحانیت مبارز به دنبال تحقق یک جامعه انقلابی و متفکر است و برای همه سلیقه‌های سیاسی که به آرمان‌های انقلاب و رهبری اعتقاد دارند، احترام و ارزش قائل است.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز، در ادامه با اشاره به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسائلی مانند اتحاد، امید و معیشت عمومی که به‌ طور مستقیم به توده‌های مردم بازمی‌گردد در افزایش قدرت ملی بسیار مهم است، تأکید کرد: وحدت ملی برای هر کشوری حیاتی و موجب استحکام نظام سیاسی کشور است و جمهوری اسلامی نیز مهمترین پشتوانه خود را وحدت ملی و حضور یکپارچه مردم در صحنه می‌داند.

پورمحمدی در پایان رویکردهای جامعه روحانیت مبارز در رابطه با «شورای وحدت» و فعالان سیاسی را بیان کرد و گفت: جامعه روحانیت مبارز با تمام توان و همت از نظام جمهوری اسلامی و رهبری حمایت می‌کند و هرگونه انحراف از مواضع رهبری را خلاف و از آن تبری می‌جوید. همچنین تلاش می‌کند تا مدیریت کشور در اختیار نیروهای توانمند، ارزش‌مدار، ولایی و انقلابی قرار گیرد.

وی ادامه داد: جامعه روحانیت مبارز ضمن انجام مسئولیت الهی و روحانیتی خود مبنی بر هدایت معنوی جامعه، رسالت هدایت سیاسی و اجتماعی را با جدیت تعقیب می‌کند و بر وحدت، همگرایی و همکاری همه نیروهای انقلابی، ارزشی و ولایی تأکید دارد و تلاش خود را در این جهت ادامه می‌دهد.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز افزود: با توجه به درخواست مجموعه‌ای از از نیروهای ولایی و انقلابی در قالب شورای وحدت مبنی بر حمایت جامعه روحانیت از آنان، جامعه روحانیت با همکاری در جایگاه هدایت، نظارت و داوری با این مجموعه موافقت می‌کند و چنانچه این مجموعه در خط انقلاب، نظام و رهبری استوار باشد، این حمایت و همکاری ادامه خواهد داشت، البته همکاری با شورای وحدت مانع از تلاش جامعه روحانیت در راستای ایجاد وحدت بین نیروهای انقلابی و ارزشی نخواهد بود.

گفتنی است، در ادامه منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت ضمن تشریح فعالیت‌های این شورا در ایام انتخابات، گفت: شورای عالی وحدت پس از موفقیت در انتخابات، جلسات منظمی را درباره ساختار این شورا در سطوح مختلف محلی، استانی، ملی و همچنین نحوه چینش شورای عالی تشکیل داد که امروز این پیش‌نویس در اختیار اعضای شورای عمومی قرار خواهد گرفت و در کارگروه‌های تخصصی بررسی خواهد شد.

همچینن در بخش بعدی این نشست، کارگروه‌های تخصصی اقشار، احزاب و استان‌ها برگزار شد که گزارش‌های نهایی هر یک از کارگروه‌ها در نشست عمومی عصر مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 5444824

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای شورای وحدت جامعه روحانیت مبارز مصطفی پورمحمدی جهاد تبیین لایحه بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه صحن مجلس مجلس خبرگان رهبری ایران محمد باقر قالیباف علی بهادری جهرمی جمهوری اسلامی ایران محمد مخبر مذاکرات وین انقلاب اسلامی ایران اوکراین آیت الله خامنه ای دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز نیروهای انقلابی فرهنگ عمومی شورای وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۸۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

آقای محمدرضا هراتی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما درباره دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: شاخص‌های کتابخانه‌ای در دو سال گذشته در بخش‌های کتابخانه‌های عمومی، منابع، سیار و عضو فعال افزایش یافته است.

وی گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیش از سه هزار هشتصد کتابخانه، ۱۲۰ سالن مطالعه و بیش از ۱۲ میلیون نفر عضو و منابع متنوع تخصصی و عمومی، به عنوان بزرگترین شبکه مویرگی فرهنگی کشور، متولی اصلی کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است.

وی افزایش ۶۴ باب کتابخانه عمومی، افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار، افزایش منابع کتاب کتابخانه‌ها و رشد ۲۴۵ درصدی تعداد عضو فعال کتابخانه‌ها را از دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در ۲ سال گذشته بیان کرد و گفت: کتابخانه‌ها از عضویت و امانت فراتر رفته و خدمات فرهنگی از جمله ۶۰ خدمت در جهت توانمندسازی و بهینه‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ارایه می‌کنند.

هراتی با بیان اینکه همه کتابخانه‌های عمومی کشور بخش جداگانه کودک و نوجوان دارند و برای گروه‌های خاص نیز برنامه ریزی شده است افزود: در حال تجهیز بخش‌های سالمندان، نابینایان و مادران در کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم.

وی اظهار داشت: از این ۱۲ میلیون عضو فعال نزدیک به ۶۰ درصد کودکان و نوجوانان هستند که در همین راستا برنامه‌های گسترده‌ای مانند جشنواره‌ها و جایزه‌های داستان نویسی و قصه گویی، محافل ادبی، پویش‌های کتابخوانی و مسابقات تلویزیونی را برای مخاطب کودک و نوجوان برگزار می‌کنیم.

معاون توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار به ویژه در روستا‌ها و نقاط کم برخوردار از دیگر دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ۲ سال گذشته دانست و گفت: در کنار بهره برداری از کتابخانه‌های مرکزی، ۱۳۲ کتابخانه غیر مرکزی شامل ۵۸ کتابخانه شهری و ۷۴ کتابخانه روستایی است.

وی گفت: علاوه بر افتتاح کتابخانه در روستا‌ها جشنواره‌هایی هم برای روستائیان و عشایر مانند جشنواره عشایر با طعم کتاب یا طرح حایی مانند مجموعه کوله کتاب ویژه مناطق صعب العبور را برگزار کردیم که با استقبال خوب مردم آن مناطق مواجه شد.

هراتی با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران از لحاظ توسعه شبکه کتابخانه‌ای در بین کشور‌های برتر منطقه قرار دارد افزود: ایران از لحاظ توسعه شبکه‌های کتابخانه‌ای دارای رتبه اول در میان کشور‌های منطقه و در جمع ۲۰ کشور برتر دنیا است.

دیگر خبرها

  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل
  • انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران