Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، محمدمهدی فریدوند روز شنبه در نشست مجازی هم اندیشی اعضای کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری با مدیران عامل این صندوق ها در محل صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: انجمن صنفی کارفرمایی صندوق‌ها و نهادهای سرمایه گذاری خطر پذیر یک سازمان غیر انتفاعی است که از سال ۹۱ به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: استاندارد سازی رویه‌ها و فعالیت سرمایه گذاری خطر پذیر، توسعه و ترویج ادبیات تامین مالی نوآوری و سرمایه گذاری خطرپذیر، اشتراک تجربیات و توانمند سازی و ارتقای تعاملات بین اعضا و فعالان صنعت از اهداف این انجمن صنفی است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی صندوق‌های پژوهش و فناوری و نهادهای سرمایه گذاری خطر پذیر با بیان اینکه ۱۱۰ نفر اعضای فعلی این انجمن هستند،  گفت: تاکنون ۶۰ مجوز برای صندوق ‌های پژوهش و فناوری صادر شده که ۴۳ صندوق به عضویت این انجمن درآمده اند و مابقی در حال تاسیس و ثبت و شروع فعالیت هستند.

فریدوند درباره وضعیت سهامداری صندوق‌های پژوهش و فناوری گفت: ۶۵ درصد از سرمایه این صندوق‌ها از سوی بخش‌خصوصی تامین شده است.

وی ادامه داد: سرمایه این صندوق‌ها از سوی نهادهایی مانند وزارت بهداشت، وزارت نفت، وزارت ارتباطات، وزارت علوم، و نهادهای تابعه آن و همچنین مشارکت نهادهای وابسته به ریاست جمهوری تامین می شود.

فریدوند گفت:‌ وزارت علوم سهم پنج درصدی، پژوهشکده ها سهم پنج درصدی، موسسات آموزش عالی سهم سه درصدی، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سهم یک درصدی و پارک های علم و فناوری سهم ۴۵ درصدی در تاسیس صندوق‌های پژوهش و فناوری داشتند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی صندوق‌ها و نهادهای سرمایه گذاری درباره عملکرد اعضای انجمن در سال ۹۹، خاطر نشان کرد: حجم کل خدمات ارائه شده در سال ۹۹ از سوی اعضای این انجمن نسبت به سال ۹۸ رشد بیش از ۱۲۰ درصدی داشته است؛ به گونه ای که حجم خدمات مالی اعضای این انجمن در سال۹۹، ۴۸۷۳ میلیارد تومان بوده است.

پرداخت بیشترین تسهیلات به بخش تجهیزات و ماشین آلات

فریدوند یادآور شد: در سال ۹۹ بیشترین تسهیلات پرداخت شده در حوزه ماشین آلات ۲۸.۳۱ درصد بوده است. بعد از آن نرم افزار و فناوری اطلاعات با ۲۷.۹۷ درصد، دارو و فراورده‌های بیولوژیک با ۱۷.۲۸ درصد، برق و الکترونیک با ۸.۹۴ درصد و تجهیزات پزشکی با ۵.۰۸ درصد قرار دارند.

وی رشد سرمایه گذاری خطرپذیر اعضای انجمن در سال‌های ۹۱ تا ۹۹ را از دیگر عملکردهای این انجمن بیان کرد و گفت: ضمانت نامه‌های صادر شده از سوی صندوق‌های پژوهش و فناوری در سال‌های اخیر جایگاه خود را پیدا کرده است؛ به گونه‌ای که کارفرماها آن را قبول می‌کنند.

فریدوند تصریح کرد: تاکنون تعداد ۲۳۸۰ ضمانت نامه از سوی صندوق‌های پژوهش و فناوری با حجم ۴۵۰۰ میلیارد تومان صادر شده است.

تقویت منابع، جایگاه و تعاملات صندوق های پژوهش 

رییس هیات مدیره انجمن صنفی صندوق‌ها و نهادهای سرمایه گذاری، با توجه به این اقدامات پیشنهادهایی برای تقویت صندوق‌های پژوهش و فناوری مطرح کرد که یکی از آنها تقویت منابع صندوق‌های پژوهش و فناوری است.

وی گفت: منابع محدود غیر متنوع و وابستگی شدید به برخی نهادهای حمایتی مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی به محدودیت در شتاب بخشی به خدمات صندوق‌ها منجر می‌شود. از این رو تنوع بخشی به خدمات، فعال شدن ظرفیت‌های قانونی کشور برای اعطای منابع، سرمایه و کمک به صندوق‌ها موجب افزایش سرمایه و گردش نقدینگی خواهد شد.

فریدوند یادآور شد: باید نسبت به تقویت جایگاه قانونی صندوق‌های پژوهش و فناوری، ایجاد و تقویت دسترسی‌ها و تسهیل تعاملات صندوق ها در دور جدید اقدام شود.

برچسب‌ها صندوق سرمایه گذاری جسورانه وزارت علوم تحقیقات و فناوری پژوهش صندوق نوآوری و شکوفایی دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق سرمایه گذاری جسورانه وزارت علوم تحقیقات و فناوری پژوهش صندوق سرمایه گذاری جسورانه وزارت علوم تحقیقات و فناوری پژوهش صندوق نوآوری و شکوفایی دانش بنیان ها صندوق های پژوهش و فناوری نهادهای سرمایه گذاری انجمن صنفی صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۸۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند

بر اساس تفاهم صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات، صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در حاشیه نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، تفاهم نامه‌ همکاری با هدف توسعه صادرات در حوزه صنایع پیشرفته؛ میان صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد.

از مهم‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه همکاری مشارکت در زمینه شناسایی و تعریف مدل‌های جدید حمایتی و ابزارهای نوین تامین مالی و فراهم نمودن ساز و کارهای اجرایی با محوریت توسعه صادرا است.

از دیگر محورهای مهم این تفاهم نامه می توان به تامین مالی فعالیت های صادراتی و تضامین و  تمرکز بر سیاست گذاری حمایتی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته است.

 انتقال دانش فنی و تبادل اطلاعات و تجارب مشترک در تدوین گزارشات تخصصی و ارزیابی ریسک از سایر موارد تفاهم است.

این تفاهم نامه به امضای محسن نادری منش رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و سید امیر برهانی نایینی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران رسید.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ◄ معرفی شرکت های کشتیرانی در ایران
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل