Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صندوق‌ها و نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر کشور با اشاره به عضویت ۱۱۰ نهاد در این انجمن، گفت: حجم خدمات مالی اعضای این انجمن در سال ۹۹، ۴۸۷۳ میلیارد تومان و تا کنون تعداد ۲۳۸۰ ضمانت نامه از سوی صندوق‌های پژوهش و فناوری با حجم ۴۵۰۰ میلیارد تومان صادر شده است.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی فریدوند امروز در نشست هم اندیشی اعضای کارگروه با مدیران صندوق‌های پژوهش و فناوری که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، انجمن صنفی کارفرمایی صندوق‌ها و نهادهای سرمایه گذاری خطر پذیر را یک سازمان غیر انتفاعی دانست که از سال ۹۱ به ثبت رسید و افزود: توسعه و ترویج ادبیات تامین مالی نوآوری و سرمایه گذاری خطرپذیر، استانداردسازی رویه‌ها و فعالیت سرمایه‌گذاری خطرپذیر و ارتقای تعاملات بین اعضا و همچنین فعالان صنعت و اشتراک تجربیات و توانمندسازی از اهداف این انجمن صنفی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد اعضای فعلی این انجمن را ۱۱۰ عضو اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون ۶۰ مجوز برای صندوق‌های پژوهش و فناوری صادر شده که تاکنون ۴۳ صندوق به عضویت این انجمن درآمدند و مابقی در حال تاسیس و ثبت و شروع به فعالیت هستند.

فریدوند با اشاره به وضعیت سهامداری صندوق‌های پژوهش و فناوری و با تاکید بر این که ۶۵ درصد از سرمایه این صندوق‌ها از سوی بخش‌خصوصی تامین شده است، اظهار کرد: سرمایه این صندوق‌ها از سوی نهادهایی چون وزارت بهداشت، وزارت نفت، وزارت ICT، وزارت علوم و نهادهای تابعه آن و همچنین با مشارکت نهادهای وابسته به ریاست جمهوری تامین شده است.

به گفته وی، وزارت علوم سهم ۵ درصدی، پژوهشکده‌ها سهم ۵ درصدی، مؤسسات آموزش عالی سهم ۳ درصدی، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سهم یک درصدی و پارک های علم و فناوری سهم ۴۵ درصدی در تاسیس صندوق‌های پژوهش و فناوری داشتند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صندوق‌ها و نهادهای سرمایه‌گذاری با اشاره به عملکرد اعضای انجمن در سال ۹۹، خاطر نشان کرد: حجم کل خدمات ارائه شده در سال ۹۹ از سوی اعضای این انجمن رشد بیش از ۱۲۰ درصدی نسبت به سال ۹۸ داشته است، به گونه‌ای که حجم خدمات مالی اعضای این انجمن در سال ۹۹، ۴۸۷۳ میلیارد تومان بوده است.

فریدوند ادامه داد: در سال ۹۹ بیشترین تسهیلات پرداخت شده در حوزه ماشین آلات با ۲۸.۳۱ درصد بوده و بعد از آن نرم افزار و فناوری اطلاعات با ۲۷.۹۷ درصد، دارو و فرآورده‌های بیولوژیک با ۱۷.۲۸ درصد، برق و الکترونیک با ۸.۹۴ درصد و تجهیزات پزشکی با ۵.۰۸ درصد قرار دارند.

وی رشد سرمایه گذاری خطرپذیر اعضای انجمن درطی سال‌های ۹۱ تا ۹۹ را از دیگر عملکردهای این انجمن نام برد و یادآور شد: علاوه بر آن ضمانت‌نامه‌های صادر شده از سوی صندوق‌های پژوهش و فناوری در سال‌های اخیر جایگاه خود را پیدا کرده، به گونه‌ای که کارفرماها آن را قبول می‌کنند.

به گفته وی تاکنون تعداد ۲۳۸۰ ضمانت‌نامه از سوی صندوق‌های پژوهش و فناوری با حجم ۴۵۰۰ میلیارد تومان صادر شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صندوق‌ها و نهادهای سرمایه‌گذاری ادامه داد: با توجه به این اقدامات پیشنهاداتی برای تقویت صندوق‌های پژوهش و فناوری ارئه می کنیم که یکی از آنها تقویت منابع صندوق‌های پژوهش و فناوری است. منابع محدود غیر متنوع و وابستگی شدید به برخی نهادهای حمایتی مانند معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی و گاها وابستگی منجر به محدودیت در شتاب بخشی به خدمات صندوق‌ها می‌شود از این رو تنوع‌بخشی به خدمات، فعال شدن ظرفیت‌های قانونی کشور برای اعطای منابع، سرمایه و کمک به صندوق‌ها موجب افزایش سرمایه و گردش نقدینگی خواهد شد.

وی همچنین پیشنهاد کرد که نسبت به تقویت جایگاه قانونی صندوق‌های پژوهش و فناوری، ایجاد و تقویت دسترسی‌ها و تسهیل تعاملات اقدام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صندوق های پژوهش و فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی صندوق ها و نهادهای سرمایه گذاری سوی صندوق های پژوهش و فناوری سرمایه گذاری خطرپذیر میلیارد تومان ضمانت نامه انجمن صنفی سال ۹۹ صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان

سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌کوتاه در سال ۱۴۰۳ تا ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافت. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این نهاد سقف حمایت‌های خود از تولید فیلم کوتاه را در همه سطوح تولیدی افزایش داد.

انجمن سینمای جوانان ایران به‌عنوان فراگیرترین مدرسه سینمایی کشور که رسالت خود را آموزش حرفه‌ای سینما و کشف و حمایت از استعدادهای سینمایی ایران می‌داند، از طریق پیچینگ به بررسی طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های کوتاه سینمایی می‌پردازد و بنابر سطح فیلم‌ساز و فیلم‌نامه، در سه قالب «فیلم اولی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» از ساخت فیلم کوتاه جوانان ایران حمایت می‌کند.

طبق مصوبه هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منوط به تایید فیلمنامه‌ها در فرآیند پیچینگ در سال 1403، فیلم‌اولی‌ها تا سقف اعتبار 25 میلیون تومان، فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف 125 میلیون و فیلم‌های حرفه‌ای می‌توانند تا سقف 250 میلیون تومان، بودجه تولید دریافت کنند.

پیش از این انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم اولی‌ها تا سقف 15 میلیون تومان، فیلم‌های نیمه حرفه‌ای تا سقف 75 میلیون تومان و فیلم‌های حرفه‌ای تا سقف 150 میلیون تومان حمایت می‌کرد.

همچنین، هنرمندان پس از ساخت اثر خود، در صورت بالا بودن سطح کیفی اثر و منوط به تایید شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران، امکان درخواست متمم قرارداد را نیز دارند که در مجموع (مبلغ قرارداد بعلاوه متمم) برای فیلم‌اولی‌ها تا سقف 50 میلیون تومان، برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها تا سقف 250 میلیون تومان و برای حرفه‌ای‌ها تا سقف 300 میلیون تومان خواهد بود.

فیلم‌سازان جوان ایران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه «پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران» به نشانی http://production.iycs.ir/ اقدام به ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود کنند.

در آئین نامه جدید تولید، اولویت‌های مضمونی انجمن طبق سنوات گذشته اعلام شده است که مهم‌ترین آن در سال جدید توجه ویژه به موضوع فلسطین و کودکان مظلوم غزه است.

از عموم هنرمندان و متقاضیان جلب حمایت تولید فیلم کوتاه تقاضامند است جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دقیق درخواست خود، حتما پیش از اقدام به ارائه درخواست، آیین نامه تولید 1403 انجمن سینمای جوانان ایران را مطالعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور