Web Analytics Made Easy - Statcounter

این گفته را روابط عمومی شهرداری شیراز  از غلامرضا شریف نقل کرده با یادآوری اینکه امروز در معابر دارالرحمه نیز شاهد دفن متوفیان در قبرهای چند طبقه هستیم که با توجه به تکمیل ظرفیت، اجازه دفن اموات در معابر دارالرحمه را نمی‌دهیم چرا که با بسته شدن مسیرهای دسترسی، تردد خانواده‌های متوفیان و افراد کم توان برای زیارت قبور با مشکل مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریف ادامه داد که شیراز ۴۶ آرامستان دارد که ۳۳ آرامستان آن محلی و فعال است.

او به ظرفیت‌های آرامستان بهشت احمدی و مساحت صد هکتاری سایت فضای سبز این محل نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به نیاز شهر در حال حاضر سایت آرامستان بهشت احمدی با ۴۶۶هکتار وسعت آماده انتقال و دفن اموات است تاکنون ۸ هزار مورد از اموات در این آرامستان دفن شده اند.

او با بیان اینکه دارالرحمه شیراز یک فضای ۴۲ هکتاری‌ است که دفن اموات در آن از سال ۱۳۴۶ آغاز شده و ۵۴ سال فعال بوده است، گفت: آرامستان بهشت احمدی، به بهترین امکانات روز مورد نیاز در آرامستان‌ها مجهز شده است.

شریف با اشاره به ایجاد بزرگترین سردخانه کشور در بهشت احمدی، گفت: این سردخانه به سنسور علائم حیاتی مجهز شده به این معنا که اگر میتی به سردخانه منتقل شد و علائم حیاتی داد، اعلام هشدار روشن می‌شود.

او با بیان اینکه غسالخانه مدرن، محل برگزاری نماز و سایر بخش‌های مورد نیاز در بهشت احمدی فراهم است، گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های این سایت استفاده از تکنولوژی روز است که در آینده نزدیک و حتی نزدیکان افراد می‌توانند از راه دور و از طریق شبکه مجازی در مراسم حضور داشته باشند.

به گفته او، پایانه حمل متوفیان، ایستگاهای رفاهی، ایجاد خط اتوبوس از پایانه شهرک سعدی تا آرامستان از دیگر امکانات آرامستان بهشت احمدی است.

شریف گفت: قطعه شهدا و دفن دو شهید گمنام در آرامستان بهشت احمدی در نظر گرفته شده و تا آخر فروردین ۱۴۰۱ طبقه اول قبور در آرامستان بهشت احمدی رایگان است، اما بعد از این زمان باید برای خرید قبور هزینه پرداخت کرد.

برچسب‌ها شیراز مدیریت شهری شهرداری شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز مدیریت شهری شهرداری شیراز شیراز مدیریت شهری شهرداری شیراز آرامستان بهشت احمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۸۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان

تجمع دانشگاهیان دانشگاه شریف در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین ظهر امروز برگزار شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دانشجویان دانشگاه‌های کشور این هفته در حمایت از  خیزش جهانی برای محکومیت رژیم صهیونیستی تجمعات اعتراضی برگزار و جنایات این رژیم را محکوم کردند.

در همین راستا ظهر امروز در ادامه این تجمعات اعتراضی در حمایت از خیزش دانشجویان جهان، دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه شریف تجمع و ضمن حمایت از خیزش دانشجویان جهان و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

به گزارش تسنیم، تظاهرات گسترده دانشجویان علیه تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، در مدت کوتاهی به چهل دانشگاه دیگر در آمریکا و سایر کشور‌ها از جمله فرانسه، کانادا و استرالیا نیز سرایت کرده است.

علاوه بر این، مردم برخی از کشور‌های جهان همچون اسپانیا، ژاپن، یونان و آلمان با گذشت 205 روز از این جنایت‌ها، در حمایت از فلسطین دست به اعتراض زدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • تجمع دانشجویان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
  • ادامه حمایت دانشجویان ایرانی از خیزش دانشجویان در جهان/ دانشجویان شریف تجمع کردند+ فیلم
  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • (تصاویر) بهشت اردیبهشت اصفهان
  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • بهشت اردیبهشت اصفهان