Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:03:08 GMT

تزریق دُز سوم کرونا در خراسان شمالی شتاب می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۸۶۴۳

تزریق دُز سوم کرونا در خراسان شمالی شتاب می‌گیرد

طاهر رستمی روز شنبه در حاشیه نشست مقابله با کرونای خراسان شمالی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با همراهی مردم و تدابیر دانشگاه علوم پزشکی هم اکنون شیوع اُمیکرون در این استان به ثبات رسیده، ولی با شیب کمتری رو به کاهش است.

وی تصریح کرد: در آستانه سفرهای نوروزی از عموم و مردم تقاضا داریم تا شیوه نامه ها را رعایت کنند تا شاهد افزایش این شیوع مجدد نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی گفت: مجموع بیماران بستری کرونا نیز در استان کاهش یافته است و بررسی ها نشان می دهد تا ۲ هفته دیگر آمار کاهشی باشد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بیان کرد: با توجه به اینکه در مسیر زائران رضوی قرار داریم دُز سوم و بوستر برای مسافران ضروری است که باید مردم همچنان پایبند به شیوه نامه های بهداشتی باشند.

وی افزود: غیر از مقطع ابتدایی مدارس شهری که تعطیل است سایر مقاطع روستایی و شهری باز و مقاطع تعطیل نیز بعد از تعطیلات نوروزی بازگشایی می شود.

تاکنون حدود یک میلیون و  ۴۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است به گونه ای که ۹۵ درصد جمعیت هدف دُز اول، ۸۶ درصد جمعیت هدف دُز دوم و حدود ۵۰درصد جمعیت هدف نیز در استان دُز سوم را دریافت کرده اند.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، ۷ شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم در وضعیت قرمز کرونایی و تنها شهرستان مانه و سملقان  در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا ستاد پیشگیری خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد پیشگیری خراسان شمالی ویروس کرونا ستاد پیشگیری خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از به صدا در آمد زنگ خطر جمعیتی در کاشان به صدا درآمد و گفت: زایمان در سال ۱۴۰۲، پنج درصد کاهش یافت. - اخبار استانها -

عباس آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به هفته سلامت و کاهش پنج درصدی زایمان در سال 1402،  اظهار داشت: در سال 1401، هفت هزار و 325 زایمان در کاشان انجام شده بود که این تعداد در سال 1402 به شش هزار و 931 نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای افزایش زایمان طبیعی و کاهش عمل سزارین، ابراز داشت: تعداد زایمان طبیعی در سال 1401، سه هزار و 187 نفر بود که این تعداد در سال 1402 به سه هزار و 317 نفر افزایش یافته است.

آزادی همچنین از افزایش زایمان‌های بی‌درد در کاشان خبر داد و گفت: با استفاده از روش‌های مختلف، زایمان‌های بی‌درد از 3.67 به 4.58 درصد افزایش یافته است در حالی که این رقم باید به 40 تا 50 درصد برسد تا بانوان خاطره خوشی از زایمان داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش زایمان طبیعی با قرار دادن مشوق‌های مختلف تاکید کرد: تلاش برای افزایش زایمان طبیعی و بی درد در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وی نیروی جوان را عامل پیشرفت در همه عرصه‌ها دانست و گفت: اگر جمعیت نداشته باشیم، هر چقدر هم تکنولوژی داشته باشیم موفق نخواهیم بود و از این رو افزایش زاد و ولد جوانی جمعیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

آزادی با اشاره به احترام و حمایت‌های لازم از مادران باردار، بر لزوم ترویج فرهنگ قناعت در جامعه تأکید کرد و گفت: در قدیم چندین خانوار در یک خانه سکونت داشتند و قناعت داشتند، اما امروز معتقدند هر یک نفر از فرزندان خانواده باید یک اتاق مجزا با همه امکانات داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه امروز با پدیده پیری جمعیت و کهنسالی روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: نیروی کار در کشورهای در حال توسعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از این رو جوانی جمعیت نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • حمایت‌های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌گیرد
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است