Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-03@11:31:56 GMT

اقدام تلافی‌جویانه روسیه علیه اینستاگرام

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۸۷۴۷

اقدام تلافی‌جویانه روسیه علیه اینستاگرام

ایتنا - دولت روسیه تصمیم گرفت اینستاگرام را به علت مجاز کردن توهین به روس‌ها محدود کند و تحقیقات قضائی را بر علیه متا مالک آن آغاز کند.
روسیه اعلام کرده که قصد دارد دسترسی به اینستاگرام را مسدود کند و رسیدگی جنایی علیه مالک آن، متا را آغاز کرده است. علت این رویکرد آن است که بر اساس اعلام متا پست‌هایی که کاربران در آنها خواهان مرگ رئیس جمهور روسیه شده و به روس‌ها توهین کنند، مجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از مهر، این اقدام روز جمعه روسیه جدیدترین رویارویی کرملین با شبکه‌های اجتماعی مستقر در ایالات متحده است که از زمان تهاجم روسیه به اوکراین تشدید شده است.

مسکو در حال حاضر دسترسی به توئیتر را محدود کرده و فیس‌بوک را که همچنین متعلق به متا است، مسدود کرده است. رگولاتور ارتباطات و رسانه روسیه موسوم به Roskomnadzor، گفت که دسترسی به اینستاگرام را محدود می‌کند، زیرا این پلتفرم در حال ترویج "درخواست‌هایی برای انجام اعمال خشونت‌آمیز علیه شهروندان روسیه، از جمله پرسنل نظامی" است.

این ممنوعیت از روز دوشنبه اجرایی خواهد شد و به کاربران فعال اینستاگرام تا آن زمان فرصت دارند تا عکس‌ها و ویدئوهای خود را به سایر شبکه‌های اجتماعی منتقل کنند و به دنبال‌کنندگان خود اطلاع دهند.

در پاسخ، نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا، از آنچه که تصمیمی موقت نامید که در شرایط فوق‌العاده و بی‌سابقه گرفته شده، دفاع کرد. او در بیانیه‌ای گفت: «می‌خواهم کاملاً واضح بگویم: سیاست‌های ما بر حمایت از حقوق مردم برای اظهار نظر در جهت دفاع از خود در واکنش به تهاجم نظامی به کشورشان متمرکز است».

وی افزود: واقعیت این است که اگر سیاست‌های استاندارد محتوایی خود را بدون هیچ گونه تعدیلی اعمال می‌کردیم، باید محتوایی را که اوکراینی‌های عادی برای ابراز مقاومت و خشم خود ارسال می‌کنند، حذف می‌کردیم و این کار به درستی غیرقابل قبول تلقی می‌شود.

اما کمیته تحقیقات روسیه، که جنایات و تحقیقات بزرگ را بررسی می‌کند، قبلاً گفته بود تحقیقاتی را در مورد متا آغاز کرده و دادستان‌های این کشور تلاش دارند تا این غول سیلیکون ولی «افراطی» شناخته شود.

این کمیته که مستقیماً به رئیس جمهور روسیه گزارش می‌دهد، اظهار داشته: «یک پرونده جنایی در رابطه با درخواست غیرقانونی برای قتل و خشونت علیه شهروندان فدراسیون روسیه توسط کارمندان شرکت آمریکایی متا، که مالک شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام است، تشکیل شده است. هنوز مشخص نیست که عواقب این پرونده جنایی ممکن است چه باشد.

سرویس‌های فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ متا همگی در روسیه محبوب هستند و بر اساس بررسی‌های اینسایدر اینتلیجنس به‌ترتیب ۷.۵ میلیون، ۵۰.۸ میلیون و ۶۷ میلیون کاربر در سال گذشته، در روسیه داشته‌اند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اینستاگرام روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۸۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را به صورت موقت کاهش داده است.

بنابراین، خزانه داری ایالات متحده اجازه معامله نفت، گاز و الوار با بانک‌های روسیه را صادر کرده است.

 این تصمیم موقت است و تا ۱ نوامبر ۲۰۲۴ معتبر است با این حال، احتمال تمدید آن وجود دارد.

کاهش تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه شامل بانک دولتی توسعه و امور اقتصادی خارجی، شرکت سهامی عام اوتکریتی، شرکت سهامی ساوکومبانک، سبربانک روسیه، بانک وی تی بی سهامی عام، آلفابانک، روسبانک سهامی عام، بانک زنیت، بانک سن پترزبورگ و بانک مرکزی فدراسیون روسیه می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا اخیرا اعلام کرد دولت جو بایدن احتمال اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که نفت روسیه را در بحبوحه جنگ اوکراین می‌خرند، منتفی ندانسته است، ولی درباره تاثیر این اقدام روی بازار‌های نفت دقت دارد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا همراه با انگلیس و کانادا ممنوعیت‌هایی درباره خرید نفت روسیه اعمال کرده اند، ولی واشنگتن تحریم‌های ثانویه علیه کشور‌هایی وضع نکرده است که نفت مسکو را می‌خرند. این مدل تحریم اقدامی است که آمریکا علیه کشور‌هایی که نفت از ایران می‌خرند، اتخاذ کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • فیلم بسیار زشت از اقدام هواداران سپاهان علیه دختران پرسپولیسی!
  • قدردانی حماس از اقدام کلمبیا در قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد