Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اسدآباد از آمادگی مراکز واکسیناسیون این شهرستان برای ارائه خدمات واکسیناسیون به میهمانان نوروزی خبر داد.

ایرج صالحی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال نو، تعداد مسافران و میهمانان نوروزی به شهرستان نسبت به دوسال گذشته افزایش دو چندان خواهد داشت که در همین رابطه دانشکده علوم پزشک  از لحاظ دارویی و پرسنل سناریوهای مختلف را چیده است تا  مشکلی پیش نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمیته بحران دانشکده برای آمادگی لازم در رابطه با احتمال افزایش بیماران تشکیل شده است،خاطر نشان کرد: از لحاظ دارویی مراکز بهداشت آمادگی لازم را  دارند و دپوی کافی دارو انجام گرفته است.

صالحی با اشاره به کاهشی شدن روند پیک ششم کرونا به وسیله واکسیناسیون گسترده افزود: در صورت افزایشی شدن تعداد بیماران پیش‌بینی لازم برای اقدام خاص انجام شده است.

وی در ادامه تعداد افراد بستری در بخش کرونایی شهرستان را ۱۲ نفر برشمرد و یاد آور شد: از این تعداد افراد بستری، ۳ بیمار نسبت به واکسن خود اقدام کرده و ۹ بیمار نیز واکسن نزده‌اند که این امر نشان تاثیر بسزای واکسن در پیشگیری و ابتلا به بیماری و کاهش درصد  مرگ و میر دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد  همچنین از آغاز طرح سلامت نوروزی این شهرستان خبر داد و یاد آور شد:این طرح از  ۲۵ اسفند ماه در شهرستان آغاز و تا ۱۵ فرودین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

صالحی  با اشاره به مشارکت ۱۰ تیم متشکل از کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای در طرح فوق افزود: نظارت و کنترل اماکن و مراکز حساس از جمله اقامتگاه‌ها ، پارک ها ،مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، پایانه‌های مسافربری، رستوران‌های بین راهی، اغذیه فروشی‌ها، نانوایی‌ها و مراکز تهیه و طبخ غذا  از اهداف این طرح بوده  که مورد بازرسی و نظارت مستمر  قرار می‌گیرند.

وی همچنین با بیان اینکه بزودی با دهیاران روستاهای هم در رابطه با  واکسن و سلامت مردم در سطح روستاها جلسه برگزار خواهیم کرد،گفت: در این جلسه از دهیاران درخواست خواهیم کرد که به افرادی که به عنوان میهمان به روستاها سفر می‌کنند حتما تاکید به تزریق واکسن شود.

وی اظهار کرد: مراکز واکسیناسیون شهر اسدآباد به صورت ۲۴ ساعته آمادگی ارائه خدمات به میهمانان نوروزی و کسانی که برای دید و بازدید به شهرستان سفر می‌کنند را دارند.

صالحی همچنین بیان کرد: تاکنون در شهرستان اسدآباد از جمعیت بالای پنج سال واجد شرایط واکسن ۱۸ درصد و از جمعیت واجد شرایط بالای ۶۰ سال ۵ درصد واکسن دریافت نکرده‌اند که از این افراد درخواست داریم برای واکسیناسیون خود به مراکز تعیین شده واکسیناسیون سطح شهرستان  مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها کروناویروس سال نو واکسیناسیون ميهمانان نوروزي میهمانان نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا حسینی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرایندها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری، ارتقای کیفیت زندگی، بهبود خدمت رسانی به مددجویان سالمند (فقط حمایتی) در جهت استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در ارائه خدمت به محرومین، هم افزایی و برون سپاری پرونده‌های مددجویی سالمندان را نیز به مراکز نیکوکاری مددکاری واگذار کرده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد استان هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد بر شمرد و تصریح کرد: خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر، رفع مشکلات نیازمندان و تأمین نیازهای آنها و کوچک‌سازی و چابک‌سازی سازمان از دیگر اهداف واگذاری پرونده‌ها به مراکز نیکوکاری است.

حسینی ادامه داد: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوب‌تر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

کد خبر 6097064

دیگر خبرها

  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد