Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره‌کل زندان‌های استان تهران، گروهی از طلاب و نمایندگان دفاتر «نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها» از بازداشتگاه اوین بازدید کردند و ضمن گفت‌و گوی صمیمی با مددجویان در جریان اقدامات، امکانات و خدمات ارائه‌شده به آنان نیز قرار گرفتند.

در این بازدید علی هاشمی مدیر بازداشتگاه اوین گفت: با وجود اینکه اوین بازداشتگاه است و نه زندان و اصولا زندانیان به طور دائم در اینجا اسکان ندارند اما باز هم موضوع اشتغال و حرفه‌آموزی آنان را جدی گرفته‌ایم به نحوی‌که اکنون بیشتر مددجویان در بخش‌های مختلف کارگاهی مثل مکانیکی، سراجی، نجاری، مونتاز یا آهنگری داوطلبانه و با دریافت دستمزد، به اشتغال می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرفه‌آموزی برای زندانیان در ۴۳ رشته مهارتی
وی افزود: ماهیانه چند ۱۰میلیون به عنوان دستمزد به مددجویان شاغل پرداخت می‌شود و به افراد تحت حرفه‌آموزی در ۴۶ رشته مهارتی نیز بدون قید زندانی‌بودن و حضورشان در اینجا، مدرک فنی‌وحرفه‌ای اعطا می‌شود.  

هاشمی تأکید کرد: در قسمت‌های مختلف اوین و برای رفاه زندانیان، اماکنی مانند حسینیه با مساحت کلی بیش از هزار و ۵۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده تا سالن‌های ورزشی، کتابخانه، زورخانه و سالن‌های آمفی‌تئاتر که فعال است و پرسنل و سایر مددجویان از این امکانات استفاده می‌کنند. در روزهای مختلف سال نیز سایر برنامه‌های مذهبی و مفرح هنری ویژه مددجویان برقرار است.

تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی‌ها
همچنین حمیدرضا عزیزیان مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها در این بازدید تأکید کرد: نگاه ما به زندان‌ها بفرموده رهبر معظم انقلاب، تبدیل آن به آموزشگاه نیکی‌هاست.

وی افزود: زندان نقش اصلاح و تربیت مددجویان را عهده‌دار است تا هم موجبات بازاجتماعی شدن آنان را فراهم کند و هم با خدمات و آموزش‌های لازم، عدم بازگشت مجددشان را میسر سازد. سعی می‌کنیم ضرورت و فوریت‌ها را بشناسیم و جهادی عمل کنیم. انتظار داریم که در دفاع و شرح حال آنچه در زندان می‌بینید، با تبلیغ درست، اقدام دشمن را خنثی کنید.

عزیزیان با تأکید بر اینکه لازم است از خدمات‌رسانی به مددجویان تبیین و روشنگری درستی شکل گیرد، گفت: امروز شاهد حضور گروه‌های مردمی و جهادی در خدمت‌رسانی به زندان‌ها و مددجویان از بهداشت و درمان گرفته تا مددکاری و حوزه اشتغال هستیم و تاکنون میزبان نزدیک به ۱۷۰۰ گروه بوده‌ایم.  

وی یادآور شد: شیوه کار ما در زندان‌ها همانند شیوه پیامبر بزرگ اسلام است. انتظار داریم دیگران نیز باید پای کار بیایند زیرا بنابر قول بزرگان، نجات یک فرد را نجات یک جامعه می‌دانیم. از همین رو نه فقط در حوزه بازدید بلکه در شکل گیری تعامل و همکاری‌های هرچه بهتر از گروه‌های مختلف دانشجویی در حوزه زندان و کمک به پیشبرد اهداف اصلاحی و تربیتی زندانیان استقبال می‌کنیم.

در اوین حقوق زندانی به احسن‌وجه رعایت می‌شود
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی ساداتی‌نژاد رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان تهران پس از بازدید و سرکشی از اوین با ابراز شگفتی از تنوع خدمات‌رسانی به زندانیان گفت: بازدید از بازداشتگاه اوین، تصورات هربازدیدکننده‌ای از مفهوم زندان و زندانی را در اذهان تغییر می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به مفاهیمی همچون عبرت، مجازات و مکافات و با بیان اینکه به زندان باید از دو منظر نگاه کرد، گفت: از یک طرف انسانی که از نعمت آزادی محروم می‌شود و بزرگترین مجازات برای او همین جدایی از نعمت در جامعه بودن است که اقتضائات زندگی اجتماعی می‌طلبد که با مجرمان جامعه چنین رفتاری کرد.

وی افزود: منظر دیگر تلاش‌ها، خدمات و زحمات متصدیان امور زندان است که در اوین، الحق و الانصاف برخلاف تبلیغات مسموم مغرضان و معاندان نظام جمهوری اسلامی، حقوق زندانی به احسن‌وجه رعایت و براساس روش‌های علمی، تمام اصول و امکانات در راستای اصلاح و تربیت درنظر گرفته شده است.

براساس این گزارش، مهمانان و نمایندگان نهاد ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها از بخش‌های مختلف بازداشتگاه اوین از جمله اندرزگاه‌ها و اتاق‌های مددجویان، کتابخانه‌ها، کلاس‌های آموزشی، آشپزخانه، آمفی‌تئاتر، سالن ملاقات مددجویان، کارگاه‌های اشتغال و زورخانه بازدید کردند.  

در بخشی از این بازدید از بنای یادبود شهید کچویی از شهدای ترور همچنین شهید حوزه زندانبانی، در محل شهادتش در بازداشتگاه اوین رونمایی شد.

برچسب‌ها زندان اوین قوه قضاییه اداره ‌کل زندان های استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندان اوین قوه قضاییه اداره کل زندان های استان تهران زندان اوین قوه قضاییه اداره کل زندان های استان تهران بازداشتگاه اوین دانشگاه ها زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 6090588 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • شیرین سعیدی: از شنیده شدن خبر بازداشت خود شوکه شدم!
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان