Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با در پیش بودن ایام نوروز و در راستای تامین امنیت و نظم عمومی و صیانت از حقوق عامه، دادستان کل کشور در بخشنامه ای ضمن تاکید بر تشکیل کشیک قضایی در تعطیلات نوروزی، دادستان های سراسر کشور را موظف به پیگیری بندهای دهگانه آن کرد.

خبرگزاری میزان _ همزمان با در پیش بودن ایام نوروز و در راستای تامین امنیت و نظم عمومی و صیانت از حقوق عامه، دادستان کل کشور در بخشنامه‌ای ضمن تاکید بر تشکیل کشیک قضایی در تعطیلات نوروزی، دادستان‌های سراسر کشور را موظف به پیگیری بند‌های دهگانه آن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخشنامه با تبریک اعیاد شعبانیه بویژه ولادت با سعادت حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء و تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت و نوروز ۱۴۰۱ بر ارائه خدمات ویژه قضایی به مردم عزیز در ایام تعطیلات نوروزی تاکید شده است.

در این بخشنامه به برقراری واحد کشیک نوروزی در دادسرا‌ها برای ارائه خدمات قضایی، برنامه ریزی برای نظارت بر ضابطین قضائی و بازرسی منظم از بازداشتگاه‌ها، نظارت بر مجرمین سابقه دار و عدم اعطای مرخصی به سارقین حرفه‌ای بمنظور پیشگری از وقوع جرائم در تعطیلات و اتخاذ تدابیر لازم توسط پلیس راهور در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای و صیانت از جان انسان‌ها تاکید شده است.

همچنین، ممانعت از تغییر کاربری اراضی ملّی، منابع طبیعی توسط سودجویان با همکاری سازمان‌های ذی مدخل و در صورت ارتکاب جرم، رسیدگی فوری و اتخاذ تصمیمات قضائی لازم در واحد کشیک قضایی، نظارت لازم توسط مسئولین تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌ها و تشکّل­های صنفی بر رستوران‌ها و مراکز توزیع مواد غذایی و برخورد با متخلفین مربوطه، ایجاد هماهنگی لازم با عوامل وزارت نیرو جهت استانداردسازی روشنایی معابر و رصد شبانه ­روزی توسط مأمورین نیروی انتظامی بمنظور کاهش جرایم سرقت. از جمله موارد دیگری است که در این بخشنامه بر آنها تاکید شده است.

همکاری با مسئولین بهداشت و درمان و تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تجمعّات خانوادگی بمنظور کنترل و کاهش ابتلا به کووید ۱۹ و رصد مستمر و پایش هدفمند اقدامات احتمالی دشمنان و معاندین نظام بمنظور آلوده سازی افکار عمومی و پیگیری جرایم ارتکابی از جمله موراد دیگری است که در این بخشنامه آمده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادستان کل کشور بخشنامه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان کل کشور بخشنامه دادستان کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان

ایسنا/گلستان دادستان مرکز استان گلستان  از تشکیل دفتر پیگیری پرونده‌های مهم و موادمخدر در دادسرای گرگان  خبر داد.

محمود اسپانلو  طهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت در جلسه‌ای که با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در گرگان برگزار شد این خبر را اعلام و اظهار کرد: با تشکیل این دفتر که اقدام ابتکاری در کشور محسوب می شود انسجام و تمرکز  بر مبارزه با بینان های مالی قاچاقچیان موادمخدر و پرونده های مربوط به پولشویی است .

وی بیان کرد: سال گذشته در نتیجه اقدامات این دفتر که زیر نظر یکی از معاونان دادسرای مرکز استان انجام شد  ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق  و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد.

دادستان مرکز گلستان از اجرای طرح پایش پرونده‌های اجرای احکام نیز خبر داد و گفت: در این طرح همه پرونده های موجود در واحدهای اجرای احکام استان به ویژه در موارد مربوط به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز  که سالهای گذشته مختومه شده است، دوباره بررسی و نظارت می شود.

این مقام مسئول راه اندازی مجتمع شوق زندگی و افزایش ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد اجباری در گرگان و گنبدکاووس را دو اقدام مهم و شاخص در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در استان عنوان کرد.

وی ادامه داد:  سال گذشته با همت دادستان های سراسر استان ۴۲۹ بازدید میدانی از واحدهای تولیدی انجام شد که در نتیجه آن  مشکلات بخش تولید استان از دستگاه های اجرایی پیگیری و رفع شد.

گفتنی است، تعیین تکلیف حدود ۲۲ هزار دستگاه موتورسیکلت، خلع ید ۸۰ هکتار جنگل و ۴۹۸ هکتار مرتع، مسدود کردن ۴۵۰ حلقه چاه غیرمجاز، پیگیری لایروبی مسیر خلیج گرگان و خلع ید اسکله بندرترکمن از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته بود که در این جلسه دادستان مرکز استان به آن اشاره کرد.

جلسه داستان‌های سراسر استان با معاون قضایی دادستان کل کشور امروز در دادگستری کل استان برگزار شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود