Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با در پیش بودن ایام نوروز و در راستای تامین امنیت و نظم عمومی و صیانت از حقوق عامه، دادستان کل کشور در بخشنامه ای ضمن تاکید بر تشکیل کشیک قضائی در تعطیلات نوروزی، دادستان های سراسر کشور را موظف به پیگیری بندهای دهگانه آن نمود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، در این بخشنامه با تبریک اعیاد شعبانیه بویژه ولادت با سعادت حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء و تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت و نوروز 1401 بر پیگیری جدی مراتب ذیل بمنظور ارائه خدمات ویژه قضایی به مردم عزیز در ایام تعطیلات نوروزی تاکید گردیده است:

1) برقراری واحد کشیک نوروزی در دادسراها برای ارائه خدمات قضائی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2) برنامه ریزی برای نظارت بر ضابطین قضائی و بازرسی منظم از بازداشتگاه‌ها.

3) نظارت بر مجرمین سابقه دار و عدم اعطای مرخصی به سارقین حرفه ای بمنظور پیشگری از وقوع جرائم در تعطیلات.

4) اتخاذ تدابیر لازم توسط پلیس راهور در جهت کاهش تصادفات جاده ای و صیانت از جان انسان‌ها.

5) ممانعت از تغییر کاربری اراضی ملّی، منابع طبیعی توسط سودجویان با همکاری سازمان‌های ذی‌مدخل و در صورت ارتکاب جرم، رسیدگی فوری و اتخاذ تصمیمات قضائی لازم در واحد کشیک قضایی.

6) نظارت لازم توسط مسئولین تعزیرات حکومتی، اتحادیه ها و تشکّل­‌های صنفی بر رستوران ها و مراکز توزیع مواد غذایی و برخورد با متخلفین مربوطه.

7) نظارت بر مراکز تفریحی و جشنواره ها بمنظور رعایت اخلاق و شعائر اسلامی.

8) ایجاد هماهنگی لازم با عوامل وزارت نیرو جهت استانداردسازی روشنایی معابر و رصد شبانه ­روزی توسط مأمورین نیروی انتظامی بمنظور کاهش جرائم سرقت.

9) همکاری با مسئولین بهداشت و درمان و تأکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تجمعّات خانوادگی بمنظور کنترل و کاهش ابتلا به کووید 19.

10) رصد مستمر و پایش هدفمند اقدامات احتمالی دشمنان و معاندین نظام بمنظور آلوده سازی افکار عمومی و پیگیری جرائم ارتکابی.

حجت الاسلام سید محسن هاشمی مدیر روابط عمومی دادستانی کل کشور با بیان اینکه این بخشنامه سعی دارد امنیت و نظم عمومی جامعه را در ایام تعطیلات نوروزی ارتقاء بخشد، اظهار داشت: نظارت کارآمد و همه جانبه بر اجرای صحیح این بخشنامه از سوی دادستان های مراکز استان ها به صورت مستمر از سوی دادستان محترم کل کشور پیگیری و دنبال خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دادستان كل كشور معضل سرقت نیروی انتظامی تعطیلات نوروزی بازار شب عید کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد

در پی وقوع حادثه مسمومیت تعدادی در مهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حادثه مذکور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، افشین محمدی دره‌شوری با بیان اینکه در جریان این پرونده تاکنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه مسمومیت افراد حاضر در این مهمانی در بازداشت به سر می‌برند، اظهار کرد: دیگر عوامل، مسببان و معاونان احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در این حادثه در مجموع شش نفر دچار مسمومیت شده‌اند و از این تعداد یک نفر فوت شده و سایر افراد پس از اقدامات پزشکی در ساعات اولیه حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند.

معاون دادستان شیراز با کذب خواندن بخشی از اطلاعات و حاشیه‌های غیر موثق انتشار پیدا کرده در فضای مجازی تأکید کرد: برخی مطالب منتشر شده گمانه‌زنی و اطلاعات فاقد اعتبار است و تنها دستگاه‌های متولی و مسئول با در نظر گرفتن حقوق شهروندی افراد و وضعیت تحقیقات پرونده اجازه ارائه اطلاعات را دارند.

کد خبر 749060

دیگر خبرها

  • عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد
  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار بازداشت شد
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند