Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: سمن ها همیشه به دولت و مردم کمک کرده اند و در سفرهای نوروزی و تعطیلات نوروزی نیز می توان از ظرفیت سمن ها برای کنترل کرونا استفاده کرد که قطعا نتیجه خوبی خواهد داشت.

بهروز اکرمی روز شنبه ۲۱ اسفند در ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی اظهار کرد: در آستانه سفرهای نوروری هستیم و اگر این سفرها به شایستگی مدیریت نشود بیم آن می رود که مجددا درگیر پیک جدید شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توان جامعه برای درگیر شدن با پیک جدید ضعیف شده، لذا مراقبت ها باید افزایش یابد.

وی افزود: دولت سیزدهم در حوزه واکسیناسیون اقدام بزرگی انجام داد، اگر این میزان واکسن موجود نبود قطعا تلفات زیادی در پیک ششم داشتیم اما با همکاری مردم و تدابیر دولت کارنامه درخشانی از دولت سیزدهم در حوزه واکسیناسیون ارائه شد و این پیک نسبت به پیک های قبلی بهتر مدیریت شد.

اکرمی به مردم تاکید کرد که حتما موارد بهداشتی و رعایت پروتکل ها را در دستور کار قرار دهند و گفت: مردم حتما خودمراقبتی را مدنظر قرار دهند تا شاهد آسیب کمتری در این حوزه باشیم‌.

وی اضافه کرد: استان مرکزی اولین ستاد مدیریت کرونا را در ۶ اسفندماه سال ۹۸ برگزار کرد و اولین استانی بود که این ستاد را شکل داد و همه نیز در این مهم پای کار بودند. استان مرکزی به عنوان اولین استان دبیرخانه مدیریت این بیماری را در سال ۹۸ تشکیل داد.

اکرمی تاکید کرد: ریاست ستاد ملی در آن روزهای نخست با وزیر بهداشت بود که مشکلاتی در این خصوص وجود داشت لذا تنها استانی که پیشنهاد تغییر رئیس ستاد ملی را ارائه کرد، استان مرکزی بود و در نهایت رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد مشخص شد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیمات و اقدامات در استان مرکزی به گونه ای بوده که بعضا ستاد ملی از استان مرکزی الگوبرداری داشته است، برخی تصمیماتی که در ستاد استان مرکزی گرفته می شد حدود یک یا دو هفته بعد در سطح ملی تصمیم گیری می شد.

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: مردم همراهی خوبی داشتند تا توانستیم دستاورد خوبی در حوزه مدیریت بیماری کرونا داشته باشیم، کادر بهداشت و درمان استان مرکزی به طور ویژه در این حوزه فعالیت داشت و صادقانه و صمیمانه پای کار بودند که امروز حاصل این تلاش ها دستاوردهای مشهود در سطح استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استان مرکزی کرونا در ایران سمن استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم

دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در مجلس برگزار شد. 

قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد گفت:، زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

 قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفتگو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکار‌ها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی‌ها در قیمت ارز تاثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با یادآوری اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر تصمیم‌های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد. 

وی افزود: همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است. 

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیار‌های موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم، اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است. 

وی با اشاره به تورم کالا‌های اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکرد‌های اقتصادی در این زمینه، گفت: به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد. 

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

در این جلسه محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و روسای کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکار‌های خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران