Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه سرپرست مدیریت امور عشایر استان کرمانشاه، کوچ زودهنگام عشایر به مناطق ییلاقی استان را ممنوع اعلام کرد.

موسی بیات در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه گاها عشایر زودتر از موعد اقدام به کوچ می کنند، بر لزوم رعایت تاریخ کوچ از سوی عشایر تأکید کرد و افزود: انتظار می‌رود عشایر در تاریخ اعلام شده به سمت مناطق ییلاقی حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زمان آغاز کوچ عشایر استان بر اساس تقویم کوچ از ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ اعلام شده، اظهار کرد: بر اساس تقویم کوچ عشایر استان از 30 فروردین می توانند از مناطق قشلاقی به سمت مناطق ییلاقی حرکت کنند.

 بیات اضافه کرد: از عشایر استان درخواست داریم برای برقراری نظم و امنیت کوچ و همچنین جلوگیری از آسیب رسیدن به منابع طبیعی، در تاریخ اعلام شده اقدام به کوچ کنند.

سرپرست مدیریت امور عشایر استان کرمانشاه، با بیان اینکه کوچ زود هنگام موجب تخریب پوشش گیاهی مراتع خواهد شد، افزود: دامداران و بهره برداران باید از ورود زود هنگام و خارج از تقویم زمان بندی کوچ به مراتع ییلاقی خودداری کنند، در غیر اینصورت برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی هرگونه کوچ چه به روش سنتی و چه از طریق کامیون را تا قبل از این تاریخ غیرقانونی عنوان کرد  و افزود: عشایر قبل از کوچ هماهنگی لازم را با اداره امور عشایر استان و همچنین منابع طبیعی داشته باشند.

بیات اشاره ای هم به تمهیدات اندیشیده برای کوچ عشایر استان داشت و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای کوچ عشایر در زمان مشخص شده انجام گرفته و تلاش خواهیم کرد تا عشایر کوچ بدون مشکلی را داشته باشند.

بیات در ادامه تعداد خانوارهای عشایری استان کرمانشاه را 14 هزار خانوار عنوان کرد و افزود: استان کرمانشاه حدود چهار هزار خانوار عشایری کوچ رو دارد. مابقی عشایر استان نیمه کوچ رو بوده و اغلب ساکن روستاها هستند.

بیات در ادامه اشاره ای هم به تولیدات عشایر استان کرمانشاه داشت و گفت: عشایر این استان سالانه بیش از 27 هزار تن شیر و 13 هزار و 300 تن گوشت قرمز، 900 تن روغن حیوانی، 1650 تن الیاف دامی شامل پشم، کرک، مو و 21 هزار و 900 قطعه صنایع دستی تولید می کنند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه از نظر جمعیت عشایری هشتمین استان کشور است.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کوچ عشایر امور عشایری كرمانشاه استانی اقتصادی استان کرمانشاه مناطق ییلاقی عشایر استان کوچ عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوهنوردی ممنوع!

طی امروز و فردا استقرار هوای پایدار و افزایش دما طی روز در نیمه غربی کشور و تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی و مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، وضعیت جوی مناطق کوهستانی کشور طی روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ٧ اردیبهشت)، طی این مدت استقرار هوای پایدار و افزایش دما طی روز در نیمه غربی کشور و تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی و مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی امروز کماکان بارش‌های رگباری و گاهی شدید همراه با رعدوبرق و تگرگ و وزش تندباد در بخش‌های مرکزی و جنوب شرق کشور به‌ویژه ارتفاعات کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد که می‌تواند منجر به جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، رانش و لغزش زمین و ریزش سنگ شود.

طی این روز همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت شامل کوهنوردی، دره‌نوردی، پرواز‌های تفریحی، تردد در حاشیه رودخانه‌ها و … در این مناطق مخاطره آمیز است.

براین اساس روز جمعه بارش‌ها با شدت کمتر و محدودتر در بخش‌های جنوب شرق کشور به‌صورت رگبار و رعدوبرق ادامه دارد و در سایر مناطق کشور با توجه به استقرار هوای پایدار، افزایش دما طی روز و گاهی وزش باد مهمترین پدیده جوی است.

با توجه به بارش قابل ملاحظه برف طی روز‌های گذشته در قله‌های مرتفع البرز شرقی، شرایط برای وقوع بهمن در این مناطق مهیاست بنابراین از تردد در مسیر‌های مستعد بهمن اجتناب شود.

همچنین وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران، طی این مدت استقرار هوای پایدار پیش‌بینی می‌شود و روز‌ها آفتابی و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • عجیب‌ترین دستور در یک استان؛ منشی‌های خانم ممنوع شدند!
  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوهنوردی ممنوع!
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!