Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش‌آموخته دانشکده فنی دانشگاه تهران و دانشجوی کنونی دانشگاه تربیت مدرس، موفق به کسب یک کرسی در هیئت رئیسه سازمان بین‌المللی آیسته( IAESTE) شد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمدرضا گلدانساز، دانش‌آموخته دانشکده فنی دانشگاه تهران و دانشجوی فعلی دانشگاه تربیت مدرس، موفق به کسب یک کرسی در هیئت رئیسه سازمان بین‌المللی آیسته  (IAESTE)  شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیسته  (IAESTE) یک انجمن بین المللی تبادل دانشجو برای تجربه فنی است که در حدود ۹۰ کشور دنیا، با پوشش تمامی قاره‌ها، شعبه فعال دارد. این سازمان، دارای حدود 2000 نیرو در سراسر دنیا است و تاکنون حدود ۳۷۰ هزار دانشجو در دنیا در رشته‌های مختلف(فنی مهندسی، علوم، هنر، مدیریت و کشاورزی) موفق به گذراندن دوره‌های علمی از طریق این موسسه شده‌اند.

آیسته، که به سبب کم‌نظیر بودن در وسعت پراکندگی در دنیا به سازمان ملل کوچک معروف است، در حیطه فعالیت خود جزو بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین موسسات دنیا محسوب می‌شود (تأسیس از سال ۱۹۴۸). این موسسه، یک NGO ثبت شده در کشور لوکزامبورگ و شناخته شده توسط سازمان ملل و یونسکو است.

کشور ایران نیز، زیر نظر دانشگاه تهران، عضویت این موسسه علمی را دارد. در سالیان اخیر، کمیته آیسته ایران موفق به تبادل بیش از ۳۰۰ دانشجو در رشته‌های مذکور با کشورهای مختلف دنیا شده است.

دانشجویان ایرانی، در صورت انتخاب شدن توسط این کمیته، فرصت گذراندن دوره علمی از طریق برترین دانشگاه‌ها و موسسات هر کشور را بدست می‌آورند، دانشگاه‌های همکار مانند موسسه دآآد   (DAAD) آلمان، دانشگاه والنسیا اسپانیا، دانشگاه فنی استامبول ترکیه، دانشگاه سلطان قابوس عمان، دانشگاه وین و لینز اتریش، دانشگاه گرونوبل فرانسه، دانشگاه ETH سوئیس، دانشگاه گنت بلژیک، دانشگاه کیتو اکوادور، دانشگاه بنین نیجریه، دانشگاه Kwame Nkrumah غنا، دانشگاه شیلی، و ... (نمایندگی این موسسه علمی در تمامی کشورها زیر نظر برترین دانشگاه‌های هر کشور است).

از طرف دیگر، دانشجویان ورودی به ایران نیز، علاوه‌بر کسب تجربیات علمی، فرصت منحصر به فردی برای آشنایی با فرهنگ، زبان، و آداب و رسوم غنی کشور ایران را بدست می‌آورند. کمیته آیسته ایران، در این تبادل علمی بین‌المللی میان دانشگاه‌ها و موسسات برتر دنیا، سالانه به طور میانگین ۵۰ دانشجو اعزام، و ۵۰ دانشجوی خارجی دریافت می‌کند.

هیئت رئیسه این سازمان علمی بین‌المللی، که وظیفه برنامه‌ریزی و توسعه در سطح کلان، بودجه‌ریزی، تدوین استراتژی و موارد مشابه را دارد، متشکل از ۵ نفر، چند سال یک بار در اجلاس سالانه این سازمان با رأی‌گیری توسط کشورهای عضو انتخاب می‌شوند.

در سال جاری، کنفرانس سالانه این سازمان اواخر ماه ژانویه میلادی سال جدید ۲۰۲۲ در شهر وین اتریش، با حضور نمایندگان تمامی کشورها از سراسر دنیا برگزار شد.

در این کنفرانس، سیدمحمدرضا گلدانساز با کاندیدا شدن برای یک کرسی در هیئت رئیسه این نهاد بین‌المللی، موفق به کسب آرا حداکثری و به‌عنوان یکی از ۵ عضو هیئت رئیسه انتخاب شد. پس از انتخاب شدن ایشان در این جایگاه بین‌المللی، لقب جوان‌ترین عضو هیئت رئیسه نیز به وی تعلق گرفت.

حضور ایران در عرصه‌های بین‌المللی و داشتن کرسی و حق رأی، در نهادهای مختلف اعم از علمی، ورزشی، فرهنگی، سیاسی، بهداشت و درمان و ...، اهمیت ویژه‌ای دارد و حضور جوانان توانمند ایرانی در چنین سطحی از مسئولیت در نهادهای برجسته دنیا باعث افتخار است. امید می‌رود تدوام این موفقیت‌ها و حضور پررنگ، به دور از نگاه و امید به عناصر خارج از کشور، بستر رشد و توسعه کشور را هر چه بهتر و بیشتر میسر کند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران هیئت رئیسه بین المللی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند

محسن مسلمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اعزام دانشجویان به عمره مفرده گفت: در این مرحله از عمره مفرده ۱۷۰ نفر از دانشجویان نخبه (دانشجویان پسر) تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان در قالب دو کاروان امروز به عمره مفرده اعزام می شوند.

وی ادامه داد: عملیات عمره دانشجویی در بازه محدود امسال انجام شد و فردا آخرین کاروان عمره اعزام می شود بعد از اتمام عملیات حج تمتع زائران عادی عمره اعزام می شوند که دانشجویان نیز اعزام خواهند شد.

معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: برنامه ریزی شده است احتمالا اعزام دانشجویان مهرماه با شروع دانشگاه ها انجام شود رایزنی ها و هماهنگی ها انجام شده که تمام طیف های دانشگاهی اعم از دانشجویان دختر و پسر اساتید و دانشجویان متاهل را دربرمی گیرد.

حجت الاسلام مرتضی مطهری پور رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نیز به مهر گفت: عملیات عمره دانشجویی در دوره بعدی بعد از اتمام عملیات حج تمتع انجام می شود، سهمیه، ثبت نام و اعزام دانشجویان انجام می گیرد.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: خداوند را بخاطر این نعمت که بعد از ۹ سال وقفه آغاز شد شاکر هستیم که بعد از وقفه طولانی این توفیق حاصل شد.

وی گفت: ستاد عمره در سال ۷۶ با یک کاروان استادی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر تنها مجموعه رسمی و متولی اعزام دانشگاهیان به حج و عتبات مقدسه است و تا به امروز بیش از دو دهه در حال فعالیت است.

کد خبر 6093795

دیگر خبرها

  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به حج عمره اعزام می‌شوند
  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • چرا کسی برای دختران دانشجوی آمریکایی شعر برای خواهرم نمی‌خواند!
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • اعطای جایزه ملی البرز به ۱۶۰۰ نخبه علمی
  • قدردانی فرمانده کل انتظامی کشور از نمایندگان مجلس
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر