Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: به زودی حدود ۱۱۷۰ هکتار از اراضی شهر قم برای احداث فضای سبز به شهرداری قم واگذار می‌شود.

ابراهیم قاضیان در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: کلان‌شهر قم با تراکم بالای جمعیت، اقلیم گرم و خشک و توسعه شهرک صنعتی و به تبع آن آلودگی هوا، نیازمند توسعه فضای سبز شهری به عنوان ریه‌های تنفسی است که این اداره کل در راستای ماموریت سازمانی خود اقدام به واگذاری زمین با کاربری فضای سبز به شهرداری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که همزمان با توسعه شوارع و معابر شهر می‌بایست توجه ویژه به فضای سبز شهری شود اظهار کرد: به زودی و با تلاش و پیگیری کارکنان این اداره کل، حدود یک هزار هکتار از اراضی محدوده کوه دو برادران قم برای احداث و توسعه شبکه فضای سبز شهری به شهرداری واگذار می‌شود.

قاضیان در خصوص جزییات واگذاری این اراضی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای تخصیص ۱۵۸ هکتار اراضی بوستان ولایت در ابتدای قم-تهران و ۱۱ هکتار اراضی در شرق بوستان پرندگان حدفاصل صفاشهر و شهرک قدس از جمله اقدامات این اداره کل برای توسعه فضای سبز شهر است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان گفت: این اداره کل از تمام ظرفیت‌های موجود و قانونی خود برای تامین اراضی سرانه‌ها و کاربرهای مختلف شهر از جمله مسکن، تجاری، ورزشی، آموزشی و فرهنگی و فضای سبز در راستای خدمت رسانی به همشهریان استفاده خواهد کرد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه قم استان قم اداره راه و شهرسازي فضای سبز شهر اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان ،گفت: احداث سه هزار و ۸۱۱ واحد از پروژه‌های نهضت ملی استان به بنیاد مسکن واگذار شده است. - اخبار استانها -

سعید رسولی در حاشیه بازدید استاندار و جمعی از اعضای شورای مسکن استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم کردستان، اظهار داشت: تا به امروز سه هزار و 811 واحد از پروژه‌های نهضت ملی به بنیاد مسکن واگذار شده که در شهرستان‌های استان توزیع شده است.

وی افزود: مهمترین پروژه‌ ما انبوه‌سازی بوده که 200 واحدی نهضت ملی تافگه در شهرک بهاران سنندج احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان تصریح کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 9 هزار متر مربع و در دو فاز 80 و 120 واحدی تعریف شده است.

وی گفت: فاز اول که 80 واحد است جزو پروژه‌های پیشران انبوه‌‌ ساز استان است که خوشبختانه 71 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بنا به زمانبندی انجام شده در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رسولی خاطر نشان کرد: پروژه فاز دوم 120 واحدی، امروز برای انجام نازک‌کاری تعیین پیمانکار می‌شود و امیدواریم در هفته دولت سال آینده افتتاح شود.

وی اذعان کرد: زمین این پروژه در سال‌های گذشته توسط راه‌ و شهرسازی جهت اجرای پروژه‌های مسکن شهری به بنیاد مسکن واگذار شده و جزو زمین‌های مازاد بنیاد مسکن بود که در آن پروژه نهضت ملی تعریف شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان اعلام کرد: مابقی پروژه‌های 3611 واحد بنیاد مسکن در پنج شهر دیگر استان توزیع شده که جزئیات آن در زمان دیگری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری
  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها