Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی ماهنامه مدیریت ارتباطات، شماره ویژه پایان سال ۱۴۰۰ ماهنامه مدیریت ارتباطات با صفحات و مقالاتی درباره مصائب کار روزنامه‌نگاری و برند شخصی هوشنگ ابتهاج (سایه) به تازگی منتشر شده و روی پیشخان مطبوعات آمده است.

دوستی یکی از معدود و شاید تنها رابطه خودگزین آدمی باشد که فارغ از جبر و نیروهای بیرونی برقرار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فرهنگ ما ایرانیان دوستی همیشه آمیخته با زندگی‌مان بوده و مایه شگفت در فرهنگی که «دوستی» در حوزه عمل، زندگی روزمره و تاریخش بسیار پررنگ است، در نظر و گفتار کمتر درباره آن بحث شده باشد.

ماهنامه مدیریت ارتباطات، پرونده ویژه شماره آخر سال خود را به «دوستی» اختصاص داده. در این پرونده دوستی از منظرهای فلسفه، جامعه‌شناسی، روانپزشکی، تاریخ فلسفه، تفکر انتقادی، روانشناسی، سیاست و.... مورد مداقه قرار گرفته و نویسندگانی مانند عبدالحسین آذرنگ، موسی اکرمی، کاوه بهبهانی، میلاد نوری، دکتر بابک زمانی، تورج صابری‌وند، دکتر علی فیروزآبادی و… از لایه‌های دوستی گفته‌اند. همچنین ترجمه‌هایی هم از سیسرو و دوروتی روو درباره این پدیده آورده شده است.

مصائب کار روزنامه‌نگاری

ماهنامه مدیریت ارتباطات در این یازده سالی که از عمرش می‌گذرد، همیشه به مسائل و مصائب کار روزنامه‌نگاری توجه داشته است. در ادامه همین مسیر بیشتر از گذشته «کار روزنامه‌نگاری» را بررسی کردیم، کاری که بعضی معتقدند دیگر رو به پایان است و بعضی هم باور دارند شکلش عوض شده و ذات کماکان باقی می‌ماند. فارغ از نظر هر دو طیف شاید بتوان بر سر دو نکته اجماع داشت، یک اینکه روزنامه از مهم‌ترین نهادها و روزنامه‌نگار به معنای حرفه‌ای آن از مهم‌ترینِ نخبگان برای حراست و تقویت جامعه مدنی است و دوم اینکه روزنامه‌نگاری اول از همه باید مسائل خودش را حل کند تا بعد بتواند بهتر و تاثیرگذارتر جامعه را یاری کند. اگر سر این دو نکته توافق کنیم پس در ضرورت واکاوی و آسیب‌شناسی مسئله روزنامه‌نگاری همدل می‌شویم.

در این شماره میزگردی در آسیب‌شناسی کار روزنامه‌نگاری در اکنون ایران با حضور اساتید روزنامه‌نگاری؛ علی اکبر قاضی‌زاده و فریدون صدیقی و پیشکسوتان این حوزه؛ سیدعلی میرفتاح و آرش خوشخو برگزار شد. مجید رضائیان، استاد روزنامه‌نگاری و پژوهشگر ژورنالیسم و همچنین فروازن آصف نخعی هم با یادداشت‌هایی خواندنی به غنای این پرونده افزوده‌اند.

در بخش‌های دیگر این ماهنامه، طبق روال صفحات ثابت روزنامه نیوشا طبیبی در زیبایی‌شناسی غذا به سراغ نخل و خرما رفته، حسین گنجی برند شخصی سایه، شاعر نامی معاصر را بررسی کرده، اشکان قشقایی از ارتباطات و معماری و مسعود سپهر از سیاست و شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند.

کد خبر 5445011 فاطمه ترکاشوند

منبع: مهر

کلیدواژه: ارتباطات مدیریت ارتباطات روزنامه نگاری هوشنگ ابتهاج کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب رایزنی فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور تازه های نشر نظامی گنجوی انقلاب اسلامی ایران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سعید تشکری انتشارات سروش ترجمه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادبیات جهان نقد کتاب ماهنامه مدیریت ارتباطات کار روزنامه نگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ هدیه وزیر ارتباطات برای معلمان

وزیر ارتباطات: معلمانی که از طریق شاد با دانش‌آموزان در ارتباط هستند تا سقف ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند. بسته به شکل اتوماتیک فعال می‌شود.

دریافت 796 KB

دیگر خبرها

  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • فیلم/ هدیه وزیر ارتباطات برای معلمان
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • سنوار در مدیریت جنگ برتر از همه سران اسرائیلی است
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • هاآرتص: سنوار در مدیریت جنگ برتر از همه سران اسرائیلی است
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»