Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تصویر منفی که در گذشته از سیستان و بلوچستان نشان داده شده بود، اصلاح شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ چهارمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در سال ۱۴۰۰ با حضور شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این جلسه اظهار کرد: بعضی اقدامات تأثیر ماندگاری در ذهن گردشگران دارد، بنابراین امیدآفرینی و ایجاد انگیزه توسط اعضای ستاد سفر یک خدمت بزرگ و ارزشمند است.

وی ادامه داد: کرونا در دو سال گذشته مانع سفر شده بود اما اهمیت برنامه‌های امسال آنقدر زیاد بود که معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، معاونان وزیر کشور و غیره جلسات متعددی در این زمینه داشتند چرا که اگر خدمات خوبی ارائه نشود ممکن است موجب ناخرسندی مردم شود.

شالبافیان با اشاره به اینکه هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، یادآور شد: تصویری که در گذشته از این استان نشان داده شده بود، اصلاح شده و بخشی از دلایل آن حضور عموم مردم است.

وی گفت: فرصت خوبی است تا ظهور و بروز فرهنگ، میزبانی و مهمان‌نوازی مردم انعکاس پیدا کند و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا جاذبه‌های استان دیده شود.

معاون گردشگری کشور افزود: کمیته اطلاع‌رسانی یکی از اصلی‌ترین کمیته‌هاست که باید فعالانه رفتار کند بنابراین اطلاع‌رسانی به‌موقع و هماهنگی با دبیرخانه ستاد را در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: حضور و استقرار قضات کشیک در شورای تامین بررسی شود چرا که وقتی اتفاقی برای مسافری پیش بیاید نباید سرگردان شوند.

شالبافیان اذعان کرد: یکی از راه‌های کاهش اتفاقات جاده‌ای توقف خودروها هست و هرچه توقف بیشتر باشد حادثه کمتر است بنابراین برگزاری رویدادهای محلی در روستاها باعث توقف مسافران و خودروها و در نتیجه کاهش حوادث جاده‌ای می‌شود.

وی با بیان اینکه به گروه‌های دانشجویی، راهنماهای گردشگری و بلدهای محلی احتیاج داریم، بیان کرد: به عموم مردم برای آگاهی از میزبانی استان و افزایش حضور مسافران در سال جدید اطلاع‌رسانی شود تا آمادگی لازم برای آنها ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: در شورای فرهنگ عمومی کشور سال جدید که اولین سال قرن جدید است با عنوان «سال جدید قرن جدید» نامگذاری شده است.

حسین مدرس‌خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در بحث نان، ارزاق و کالاهای اساسی در ایام عید سهمیه‌ها افزایش یابد و حتما گشت ویژه فعال باشند.

وی ادامه داد: سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی ملاک کارآمدی مدیریت استان است و باید جدی گرفته شوند.

رئیس ستاد خدمات سفر استان افزود: در بحث امداد جاده‌ای، امداد خودرو و مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی نیز در ایام نوروز تمامی اعضای مربوطه باید در کنار هم مستقر شوند.

وی گفت: بحث استقبال از نوروز به‌ویژه در شهرهای گردشگرپذیر باید در دستور کار شهرداران قرار گیرد.

مدرس‌خیابانی تصریح کرد: امنیت بحث بسیار مهمی است و استقرار نیروی‌های انتظامی و امنیتی در جاده‌ها و راه‌ها به امنیت خاطر مسافران می‌دهد.

وی گفت: نظافت و زیباسازی چهره شهر نکته مهمی بوده که شهرداران باید توجه ویژه داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: از ۲۵ اسفندماه به هیچ وجه خروج سوخت از گذرگاه‌های استان انجام نشود و جلوی ورود و خروج از تمامی گذرگاه‌های استان گرفته شود.

وی با بیان اینکه جلوی هیچ دستفروشی گرفته نشود، تاکید کرد: هیچ شغلی در شب عید تعطیل نشود و نان‌بری انجام نشود چرا که دستفروشان کسب روزی حلال می‌کنند.

مدرس‌خیابانی با اعلام اینکه پروازهای شبانه چابهار راه‌اندازی شده، اذعان کرد: فرصت ۲۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ غنیمت است و باید قدر بدانیم چرا که حوزه گردشگری در ایام عید فرصت بزرگی است تا با ارائه خدمات مطلوب به مسافران و حضور دوباره آنها در طول سال نیز ستاد سفر را تشکیل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد گردشگری خیلی مهم است و این رفت و آمدها باید برای مردم محلی درآمد داشته باشد.

علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال پیگیری برای تخصیص زمین در راستای ایجاد کمپ موقت استراحت در مبادی ورودی شهر هستیم.

وی ادامه داد: قرار است مهمانسراهای تمامی دستگاه‌ها با هماهنگی با دبیرخانه ستاد در اختیار مهمانان نوروزی قرار گیرند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: قرار است فرمانداران سطح استان ضمن ابلاغ به دهیاران و بخشداران تمهیداتی ایجاد کنند تا در هر روستا و بخش حداقل یک اقامتگاه بومگردی راه‌اندازی شود.

دبیر ستاد خدمات سفر استان خاطرنشان کرد: برنامه شبانه ۱۳ قسمتی در ایام عید با همکاری صدا و سیمای استان اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون گردشگری سالن اجتماعات ذهن معاون اول وزیر کشور استان سیستان و بلوچستان مسافران سیستان و بلوچستان کالاهای اساسی ایام عید خودرو ایام نوروز استقبال از نوروز شب عید درآمد زمین مهمانان نوروزی گردشگری سفر کرونا گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان معاون گردشگری میراث فرهنگی اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: با توجه به اینکه تهران پایتخت است این تصور وجود دارد که دارای امکانات مورد نیاز می‌باشد اما یکی از استان‌های محروم کشور، استان تهران است.

به گزارش مشرق، «سپهر خلجی» روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران به یکی از محرومیت‌های بزرگ در استان تهران اشاره کرد و گفت: یکی از این محرومیت ها موضوع آموزش و پرورش و مدارس قدیمی است؛ باید با نگاهی متوازن و با توجه به همه بخش‌ها، محرومیت‌های تهران مورد توجه واقع قرار گیرد.

خلجی افزود که در دولت با این نگاه، برنامه‌ریزی شکل گرفت تا در کنار سفرهای استانی رئیس جمهور، سفر به استان تهران هم مورد توجه قرار گرفته و حوزه‌های مختلف و زیرساخت‌های استان تهران نیز مورد بازدید قرار بگیرد تا تهران هم به صورت ویژه مورد توجه باشد.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: سفرها به استان تهران به دلیل وسعت بالای آن، باید منطقه به منطقه صورت بگیرد و در راستای نیازمندی‌هایی که مردم مناطق مختلف دارند، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

دیگر خبرها

  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان
  • هشدار نارنجی هواشناسی در استان زنجان صادر شد
  • گزارش برنامه توسعه سازمان ملل و کمیته «اسکوا» از اوضاع غزه
  • روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به ایلام سفر کرد
  • کمیته فنی هوای پاک برای ممنوعیت سوزاندن بقایای کشت گندم برگزار شد 
  • ادای احترام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شهدای گمنام ایلام
  • رشد نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد | خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است