Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@15:58:56 GMT

چگونه سال آينده از طرح ترافيک استفاده کنيم ؟

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۹۶۵۸

خبرگزاری آریا-سرپرست معاونت بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران؛ ساعت اجرای طرح ترافیک تا شرایط شیوع بیماری کرونا در سال 1401 را از 7:30 صبح الی 17 عصر ( با یک خروج رایگان بعد از ساعت 14:30) اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، عمار سعیدیان‌فر با بیان اینکه همزمان با آغاز سال 1401 طرح ترافیک اجرا می‌شود، افزود : ساز و کار اجرایی مصوبه مدیریت محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در سال 1401 مطابق با طرح ترافیک سال 1400 است و تنها تفاوت آن نسبت به سال 1400، افزایش تعرفه‌ها طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته سرپرست معاونت بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران؛ طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک در سال 1401، 25 درصد نسبت به سال 1400 افزایش یافته است.
سعیدیان‌فر درباره نرخ عوارض پایه سال جدید، تاکید کرد : نرخ پایه عوارض سال 1401 مبلغ 43هزار و 800 تومان است که نسبت به سال 1400،  25 درصد افزایش یافته است. اگر متقاضیان در محدوده طرح ترافیک تردد کنند ضریب محدوده تردد 1/5 و اگر در محدوده کنترل آلودگی هوا تردد کنند ضریب 0/75 محاسبه می‌شود. اما در محدوده کنترل آلودگی هوا هر شهروند دارای پلاک با سر شماره شهر تهران، 20 روز سهمیه تردد فصلی رایگان دارد که در صورت اتمام 20 روز سهمیه مذکور،عوارض تردد از وی دریافت می‌شود.
سعیدیان‌فر گفت: چنانچه شهروندان تا ساعت 24 همان روز ورود خود به محدوده طرح ترافیک رزرو را انجام ندهند، مبلغ 98هزارو550 تومان به بدهی عوارض تردد در طرح ترافیک آن‌ها در سامانه «تهران من» اضافه می‌شود.
وی با تأکید براینکه نخستین ورود و آخرین خروج خودروها ملاک محاسبه میزان پرداختی عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هواست، افزود : اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت 10 وارد محدوده و پیش از ساعت 16 از محدوده خارج شود باید مبلغ 321 هزار و 930 ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 160 هزار و 965 ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.
سرپرست معاونت بهره برداری از سیستم های حمل و نقل و محدوده های ترافیکی شهرداری تهران در ادامه چگونگی عوارض خودروهای دارای معاینه فنی برتر را هم بیان کرد و افزود :اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر پیش از ساعت 10 وارد محدوده و پیش از ساعت 16 از محدوده خارج شود باید مبلغ 459 هزار و 900 ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 229 هزار و 950 ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.
اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر پیش از ساعت 10 وارد و پس از ساعت 16 خارج از محدوده شود باید مبلغ 689 هزار و 850 ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 344 هزار و 925 ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.
اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت 10 وارد و پس از ساعت 16 از محدوده خارج شود باید مبلغ 459 هزار و 900 ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 229 هزار و 950 ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.
اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت 10 ورود و خروج از محدوده داشته باشد باید مبلغ 459 هزار و 900 ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 229 هزار و 950 ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.
اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت 10 وارد و پیش از ساعت 16 از محدوده خارج شود باید مبلغ 321 هزار و 930 ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 160 هزار و 965 ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.
همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت 16 ورود و خروج داشته باشد باید مبلغ 459 هزار و 900 ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 328 هزارو 500 ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.
عوارض خودروهای فاقد معاینه فنی برتر نیز از خودروهای دارای معاینه فنی برتر بیشتر و به شرح جدول زیر است:
سعیدیان‌فر با بیان اینکه ساکنان محدوده کنترل آلودگی هوا و طرح ترافیک پیش از ساعت 9 می‌توانند یک خروج رایگان داشته باشند و پس از ساعت 14:30 نیز در شرایط شیوع بیماری کرونا می‌توانند یک ورود رایگان داشته باشند، افزود: امکان تردد بین این 2 ساعات برای ساکنان محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیم بها محاسبه می‌شود و نیازی به رزرو طرح ندارند.
وی در ادامه تأکید کرد که مستاجران نیز باید قرارداد اجاره و مالکین سند مالکیت خود را به دفتر خدمات الکترونیک شهرداری ارائه دهند تا پس از تأیید، سکونت در محدوده‌های دوگانه برای آن‌ها درج شود. افرادی هم که اکنون در حال استفاده از امتیاز ساکنان هستند باید عوارض نوسازی، پسماند ملک، بدهی عوارض سالیانه خودرو و بدهی عوارض طرح ترافیک خود را پرداخت کنند در غیراین‌صورت از این امتیاز برخوردار نمی‌شوند.
سرپرست معاونت بهره برداری از سیستم های حمل و نقل و محدوده های ترافیکی شهرداری تهران با بیان اینکه بسته‌های یک‌ماهه، سه‌ماهه و شش ماهه برای شهروندان با مبالغ مختلف در نظر گرفته‌ شده است، افزود: شهروندان می‌توانند با توجه به نوع خودرو و معاینه فنی، بسته مورد نظر را خریداری کنند.
سعیدیان‌فر درباره هزینه بسته‌ها برای خودروهای دارای معاینه فنی عادی، توضیح داد: تعرفه بسته یک ماهه برای خودروی دارای معاینه فنی عادی برابر با یک میلیون و 110 هزار تومان، بسته سه ماهه برابر با سه میلیون و 140 هزار تومان و بسته شش ماهه برابر با پنج میلیون و 910 هزار تومان است.
وی درباره هزینه بسته‌ها برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر هم گفت: تعرفه بسته یک ماهه برای خودروی دارای معاینه فنی برتر برابر با 776 هزار تومان، بسته سه ماهه برابر با دو میلیون و 200 هزار تومان و بسته شش ماهه برابر با چهار میلیون و 136 هزار تومان است.
سرپرست معاونت بهره برداری از سیستم های حمل و نقل و محدوده های ترافیکی شهرداری تهران درباره هزینه بسته‌ها برای خودروهای برقی و هیبریدی، عنوان کرد: تعرفه بسته یک ماهه برای خودروهای برقی و هیبریدی برابر با 111 هزار تومان، بسته سه ماهه برابر با 314 هزار تومان و بسته شش ماهه برابر با 591 هزار تومان است.
سعیدیان‌فر با بیان اینکه همچنان طرح ترافیک در روز پنجشنبه اجرا نمی‌شود و محدوده های دوگانه کنترل آلودگی هوا و طرح ترافیک در روز پنجشنبه تبدیل به یک محدوده کنترل آلودگی هوا می شوند، افزود: اگر سهمیه 20 روز تردد فصلی تمام شده باشد در صورت تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا، نصف تعرفه محدوده طرح ترافیک به حساب شهروند منظور می‌شود؛ چنانچه سهمیه 20 روز تردد فصلی تمام نشده باشد به صورت رایگان می‌توانند وارد محدوده کنترل آلودگی هوا شوند.
وی در ادامه یادآور شد: شهروندان در صورتی‌که در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کرده باشند، در هر فصل سهمیه 20 روز تردد رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا دارند، این سهمیه برای محدوده طرح ترافیک نیست.
سرپرست معاونت بهره برداری از سیستم های حمل و نقل و محدوده های ترافیکی شهرداری تهران درباره اعتبار سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران، بیان کرد: تا زمانی که سهمیه طرح ترافیک 1401 خبرنگاران اختصاص پیدا کند، سهمیه طرح ترافیک سال 1400 آنان معتبر است.
سعیدیان‌فر درباره چگونگی تخصیص یافتن سهمیه طرح ترافیک به خبرنگاران متقاضی گفت: ابتدا خبرنگاران باید در سامانه «تهران من» ثبت‌نام را به صورت کامل به همراه بارگذاری مدارک، انجام دهند. زمان ثبت‌نام خبرنگاران تا 30 فروردین 1401 درنظر گرفته شده است. برای بررسی مدارک و سپس تخصیص سهمیه تا 2 ماه پس از اردیبهشت نیز زمان لازم است. البته تخصیص کارت بلیت خبرنگاری در زمان کوتاه تری انجام خواهد پذیرفت.
به گفته وی؛ خبرنگارانی که متقاضی دریافت کارت بلیت مترو و اتوبوس هستند نیز باید تا 30 فروردین ثبت‌نام خود را انجام دهند.
سرپرست معاونت بهره برداری از سیستم های حمل و نقل و محدوده های ترافیکی شهرداری تهران در ادامه تأکید کرد: ثبت‌نام خبرنگاران در سامانه «تهران من» به معنای اختصاص سهمیه نیست و در صورت تایید مدارک خبرنگاری، باید از سمت رسانه مورد نظر با توجه به سهمیه تخصیصی، معرفی شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طرح ترافیک محدوده کنترل آلودگی هوا محدوده طرح ترافیک محدوده طرح ترافیک عوارض تردد سال 1401 سال 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری

سرهنگ اسماعیل احسان‌پور درباره ترافیک صبحگاهی شهر تهران گفت: «در رصد‌های پلیسی مشخص شد که از حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز، ترافیک در بیشتر معابر پر تردد پایتخت آغاز شده است. این ترافیک از غرب، شرق و جنوب تهران به سمت مراکز و شمال شکل گرفته و در حال حاضر از حجم آن کاسته شده است. با این وجود با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود از حدود ساعت ۱۷ ترافیک عصرگاهی آغاز شود، ماموران پلیس راهور از آمادگی لازم برای مدیریت ترافیک برخوردارند. لازم است مردم نیز از تردد‌های غیرضروری با خودروی شخصی خود در ساعات پیک ترافیک خودداری کنند.»

به گزارش ایسنا، وی درباره معابر و بزرگراه‌های دارای بار ترافیک صبحگاهی نیز گفت: در بزرگراه تهران - کرج، بزرگراه شهید سلیمانی در محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی، بزرگراه شهید بابایی محدوده خیابان نیروی زمینی، بزرگراه شهید زین الدین در محدوده صدف، بزرگراه علامه جعفری در محدوده شقایق، بزرگراه امام علی (ع) در محدوده جانبازان، بزرگراه شهید لشگری در محدوده شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان ترافیک پرحجم، اما روان بود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در بزرگراه‌های شیخ فضل الله نوری در محدوده بزرگراه یادگار امام (ره)، بزرگراه شهید آبشناسان در محدوده سردار جنگل، بزرگراه شهید همت در محدوده جنت آباد، بزرگراه شهید چمران در محدوده پارک نهج البلاغه ترافیک نیمه سنگین بود. همچنین در مسیر غرب به شرق خیابان آزادی در محدوده شهیدان، خیابان جانبازان در محدوده میدان میدان امام رضا (ع) نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

احسان‌پور افزود: در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید نواب صفوی از انتهای بزرگراه شهید چراغی تا ورودی تونل توحید، بزرگراه آیت‌الله سعیدی از میدان فتح تا میدان آزادی و بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در محدوده ستاری نیز ترافیک صبحگاهی نیمه سنگین بود.

وی با تاکید بر اینکه تردد موتورسیکلت از تونل‌های درون شهری ممنوع است، گفت: لازم است موتورسواران از تردد از داخل تونل‌های شهری پرهیز کنند. همچنین عابران پیاده نیز حتما از گذرگاه‌های مخصوص عابرپیاده تردد کنند.

دیگر خبرها

  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • اجرایی شدن طرح ترافیک جدید از سال آینده
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • خبر مهم درباره اجرای طرح ترافیک جدید
  • «طرح ترافیک جدید» امسال اجرایی می‌شود؟
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور