Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت در نخستین «شورای عمومی وحدت» که با حضور ارکان شورا و نمایندگان شوراهای استانی روز جمعه (۲۰ اسفندماه) برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره «جهاد تبیین» مبنی بر اینکه اگر جمع دانای اهل‌ فکرِ متّکی به مبانی دینی را بگمارید به اینکه آینده را تصویر کنند، آینده‌ روشن و خوبی را تصویر خواهند کرد، گفت: همه ما باید با رفتار و نگاه عاقلانه و متفکرانه و با توجه به مبانی دینی و اسلامی در راستای جهاد تبیین بکوشیم و برای آینده برنامه‌ریزی مناسبی داشته‌ باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: خدا را شاکریم که جمعی از نیروهای انقلابی و ارزشی در جایگاه ریاست‌جمهوری، دولت، مجلس و شوراها و شهرداری‌ها قرار گرفته‌اند و همه ما وظیفه داریم تا با حمایت‌ها و مشاوره‌ها به نیروهای انقلابی کمک کنیم تا نتیجه کار به بهترین صورت رقم بخورد، مردم خوشحال شوند و تصویر زیبا و دلنشینی از مجموعه نیروهای انقلابی و ارزشی ارائه شود.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز در ادامه ضمن تحلیل شرایط عمومی کشور، تصریح کرد: اگر چه مشکلاتی در حوزه‌های مختلف در کشور وجود دارد، اما نباید از ظرفیت‌های بسیار زیاد کشور غافل بود، یکی از مهمترین ظرفیت‌های کشور، وجود رهبر معظم انقلاب است که در دوران‌های مختلف حضور و راهنمایی‌های ایشان بسیار مؤثر و راهگشا بوده است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی در ادامه، وجود نیروهای خلاق، خدوم و دلسوز و جوانان متخصص و باانگیزه را از دیگر ظرفیت‌های کشور برشمرد و گفت: باید از این نیروهای خدوم که ظرفیت کشور هستند استفاده شود.

وی، تصریح کرد: کشور امروز با ۴ مشکل در ساختار، نظامات اداری، مالی، آموزشی و تربیتی، فرهنگ عمومی و همچنین شفافیت فعل و انفعالات سیاسی روبرو است؛ به‌گونه‌ای که اگر بهترین مدیران با بهترین نیروها و بودجه را هم در نظر بگیریم، باز هم تا این مشکلات برطرف نشوند، تغییرات اساسی و تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب میسر نخواهد شد.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز ضمن بیان ابعاد مشکلات ساختاری و دیوان‌سالاری در کشور درباره مسئله فرهنگ عمومی، گفت: فرهنگ عمومی از دیگر مسائلی است که متأسفانه ما از آن غافل بوده و شاهد نوعی رهاشدگی هستیم؛ متأسفانه مدیریت آن در اختیار چهره‌ها و مراجع دیگر قرار گرفته و فرزندان و خانواده‌های ما تحت تأثیر فرهیختگان نیستند؛ اگر همه چیز را درست کنیم، اما فرهنگ عمومی درست نشود، به طور قطع با مشکل مواجه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

پورمحمدی : اعتراضاتی که گاهی در کشور رخ می‌دهد، نشانه زنده بودن جامعه است انتقاد شدید دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز از داستان سرایی درباره رژیم پهلوی

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات ما عدم شفافیت در فعل و انفعالات سیاسی و اجتماعی است و شورای وحدت نیز برای نظم دادن به این فعل و انفعالات و شفافیت شکل گرفته است، به همین دلیل حضور اقشار در آن پیش‌بینی شده تا از ظرفیت‌های عمیق اجتماعی برخوردار شود، جامعه روحانیت مبارز به دنبال تحقق یک جامعه انقلابی و متفکر است و برای همه سلیقه‌های سیاسی که به آرمان‌های انقلاب و رهبری اعتقاد دارند، احترام و ارزش قائل است.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز، در ادامه با اشاره به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسائلی مانند اتحاد، امید و معیشت عمومی که به‌ طور مستقیم به توده‌های مردم بازمی‌گردد در افزایش قدرت ملی بسیار مهم است، تأکید کرد: وحدت ملی برای هر کشوری حیاتی و موجب استحکام نظام سیاسی کشور است و جمهوری اسلامی نیز مهمترین پشتوانه خود را وحدت ملی و حضور یکپارچه مردم در صحنه می‌داند.

پورمحمدی در پایان رویکردهای جامعه روحانیت مبارز در رابطه با «شورای وحدت» و فعالان سیاسی را بیان کرد و گفت: جامعه روحانیت مبارز با تمام توان و همت از نظام جمهوری اسلامی و رهبری حمایت می‌کند و هرگونه انحراف از مواضع رهبری را خلاف و از آن تبری می‌جوید. همچنین تلاش می‌کند تا مدیریت کشور در اختیار نیروهای توانمند، ارزش‌مدار، ولایی و انقلابی قرار گیرد.

وی ادامه داد: جامعه روحانیت مبارز ضمن انجام مسئولیت الهی و روحانیتی خود مبنی بر هدایت معنوی جامعه، رسالت هدایت سیاسی و اجتماعی را با جدیت تعقیب می‌کند و بر وحدت، همگرایی و همکاری همه نیروهای انقلابی، ارزشی و ولایی تأکید دارد و تلاش خود را در این جهت ادامه می‌دهد.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز افزود: با توجه به درخواست مجموعه‌ای از از نیروهای ولایی و انقلابی در قالب شورای وحدت مبنی بر حمایت جامعه روحانیت از آنان، جامعه روحانیت با همکاری در جایگاه هدایت، نظارت و داوری با این مجموعه موافقت می‌کند و چنانچه این مجموعه در خط انقلاب، نظام و رهبری استوار باشد، این حمایت و همکاری ادامه خواهد داشت، البته همکاری با شورای وحدت مانع از تلاش جامعه روحانیت در راستای ایجاد وحدت بین نیروهای انقلابی و ارزشی نخواهد بود.

گفتنی است، در ادامه منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت ضمن تشریح فعالیت‌های این شورا در ایام انتخابات، گفت: شورای عالی وحدت پس از موفقیت در انتخابات، جلسات منظمی را درباره ساختار این شورا در سطوح مختلف محلی، استانی، ملی و همچنین نحوه چینش شورای عالی تشکیل داد که امروز این پیش‌نویس در اختیار اعضای شورای عمومی قرار خواهد گرفت و در کارگروه‌های تخصصی بررسی خواهد شد.

همچینن در بخش بعدی این نشست، کارگروه‌های تخصصی اقشار، احزاب و استان‌ها برگزار شد که گزارش‌های نهایی هر یک از کارگروه‌ها در نشست عمومی عصر مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۲۱۲۳۱

کد خبر 1611796

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مصطفی پورمحمدی احزاب سیاسی جامعه روحانیت مبارز انقلاب اسلامی ایران دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز نیروهای انقلابی فرهنگ عمومی شورای وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رضا ابراهیمی، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی که با موضوع تشریح برنامه‌های هفته ازدواج برگزار شد، با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی جوانان دستگاه‌های دولتی و عمومی باید ۲۰ درصد از امکانات و ظرفیت‌های خود را رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند گفت: در این بین ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان مکلف هستند برای برپایی ازدواج آسان اماکن و سالن‌های خود را در اختیار جوانان قرار دهند.

وی اظهار داشت: ترویج ازدواج اسان یک ضرورت است که لزوم ورود بیشتر و جدی تمامی نهاد‌ها و ادارات را دارد.

وی با بیان اهمیت استفاده از ظرفیت خیرین ازدواج عنوان کرد: لازم است به صورت ساماندهی شده مجمع خیرین امر ازدواج در استان تشکیل شود تا در اوایل زندگی خیرین با حمایت مادی و یا مسکن زوجین را در زندگی مشترک یاری دهند.

ابراهیمی اضافه کرد:مراکز مشاوره غیر مجاز و بدون مجوز شناسایی و با متخلفین برخورد خواهد شد.

سجاد بیرامی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم با ارائه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در بخش‌های مختلف جوانان گفت: در طی سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر در مراکز مشاوره ازدواج ورزش و جوانان استان مشاوره رایگاه پیش، حین و بعد از ازدواج دریافت کرده اند.

بیرامی با اشاره به اینکه هفته ازدواج امسال از ۱۹ تا ۲۵ خرداد با برگزاری برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد اظهار داشت:
طرح " وصال شیرین " که مبنای آن ارزان سازی ازدواج برای جوانان است، را با همکاری یکی از سمن‌های جوانان امسال اجرایی خواهیم کرد.

 وی افزود بر همین اساس، سامانه‌ای طراحی شده که طی آن، خدمات ارزان به جوانان در شُرُف ازدواج ارائه خواهد شد، این خدمات ارزان ازدواج شامل ۱۳ مورد از جمله: گل فروشی، لباس فروشی و ... می‌باشد و در این سامانه، شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه هم برای جوانان وجود دارد

بیرامی اضافه کرد؛ برای توسعه عرصه جوانان، نیاز داریم گه تمام دستگاه‌ها پای کار باشند و انتظار داریم رسانه‌ها و خبرگزاری در مسیر فرهنگ سازی ازدواج آسان، اثر گذاری داشته و مسئولان را یاری دهند

وی با بیان برنامه‌های مصوب هفته ازدواج گفت: سال گذشته در ۹شهرستان آذربایجان غربی برای ۲۸۷ زوج جشن‌های وصال را برگزار کردیم و امسال بنا داریم در ۱۷ شهرستان استان جشن‌های وصال را برگزار کنیم.

بیرامی اضافه کرد:با همکاری سمن‌های مربوطه و همکاران اداره کل، توانستیم سال گذشته رتبه اول کشور را در برپایی جشن‌های وصال کسب کنیم.

دیگر خبرها

  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد