Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه آمار مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در استان مرکزی به ۱۰۵ هزار نفر رسید گفت: آمار بازنشستگی در استان مرکزی از بیمه‌شدگان پیشی گرفت. - اخبار استانها -

 علیرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  اراک، با اشاره به بهبود معیشت و افزایش مستمری، مستمری بگیران در استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت این قشردر استان  به 105 هزار نفر رسیده که جمعیت خیلی بالایی است و از این 105 هزار نفر 61 هزار نفر بازنشسته، 3 هزار و 580 نفر از کار افتاده و 40 هزار نفر بازمانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی یک سال اخیر تعداد بازنشستگان به میزان 7.43 درصد افزایش داشته است و در خصوص بیمه‌شدگان 3.57 درصد افزایش وجود داشته است یعنی سرعت تعداد بازنشستگان 2 برابر بیمه شدگان ورودی ما بوده است و این حجم و سرعت همچنان ادامه دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: مرحله اول متناسب‌سازی مرداد 99 اجرا شد و مرحله دوم آن با توجه به بودجه 1400 در فروردین 1400 اتفاق افتاد و می‌توانم به جرات بگویم متوسط حقوق دریافتی ماهیانه بازنشستگان در فروردین 1400 نسبت به اسفند 98  دو و نیم برابر افزایش پیدا کرده است، مجموع پرداختی ماهیانه سازمان در اسفند 98 بابت حقوق 3 و نیم میلیون نفر بازنشسته از حدود 6 هزار و 600 میلیارد تومان در فروردین 1400 به 17 هزار میلیارد تومان رسیده است که این نشان دهنده افزایش 2.5 برابری است.

حسینی بیان کرد: سازمان وظیفه دارد اقداماتی را انجام دهد و انجام داده است ولی با این وجود باز هم 50 تا 60 نفر معترض وجود دارد، در بحث بازنشسته‌ها افرادی وجود دارند که با 10 سال سابقه بازنشسته شده‌اند و حداقل حقوق را می‌گیرند و افرادی هم وجود دارند که با دو سال سابقه از کار افتاده شده‌اند که باز هم حداقل حقوق را می‌گیرند و اعتراض می‌کنند که چرا حقوق ما 3 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: سابقه بیمه بیش از 50 درصد از بازنشستگان زیر 30 سال است اما درسطح کشوری 2 درصد زیر 30 سال و 98 درصد آنها 30 سال بازنشستگی را دارند و با اینکه حداقل حقوق امسال 2 میلیون‌ و 600 هزار تومان است اما ما در 30 سال بازنشستگی حقوق زیر 4 میلیون تومان نداریم و اگر همسان‌سازی بین حقوق کارگری که با 10 سال سابقه کار می‌کند با کسانی که حقوق می‌گیرد انجام شود مشاهده می‌کنید چقدر تفاوت وجود دارد.

دولت قبل شرکت‌های زیانده را با قیمت گران به تامین اجتماعی واگذار کرد50 درصد عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی تهران هنوز واریز نشده!/ واریز تا پایان هفته جاری!2 هزار میلیارد تومان مطالبات معوق کارفرمایان به تامین اجتماعی خراسان رضوی است

مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: یکی از وظایفی که سازمان بر عهده داشته و به تکلیف خود عمل کرده است و دولت و مجلس هم مطلع هستند در زمینه عیدی است که سال گذشته مستمری‌بگیران می‌گفتند عیدی ما باید همانند عیدی کارگرها باشد چون عیدی کارگرها دو برابر حداقل است ولی سازمان از عیدی بیمه کسر نمی‌کند اگر از عیدی در پایان سال بیمه کسر می‌کردیم قطعا باید به همان اندازه در پایان سال پرداخت می‌کردیم پس پرداخت نشده و این در قالب یک قانون نیست فقط مصوبه است که سال 69 یا 70 مصوب شد تا عیدی که دولت اعلام می‌کند پرداخت شود.

حسینی خاطرنشان کرد: امسال عیدی به مبلغ یک میلیون و 600 هزار تومان برای کارمندان دولت بود و اتفاق خوبی که رخ داد این بود که سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد علاوه بر یک‌‌ میلیون‌ و 600 هزار تومان به ازای عائله آنها هم 400 هزار تومان و به ازای هر فرزند 150 هزار تومان پرداخت می‌کند، میزان عیدی پرداختی امسال که مسئولان ستاد اعلام کردند به مبلغ 8 هزار میلیارد تومان اعلام شده است و این مبلغ را سازمان باید در سطح کلان پرداخت کند.

وی بیان کرد: با صحبتی که  با بازنشستگان داریم شکوه از معیشت، گرانی و افزایش قیمت‌ها را می‌کنند و این از دست ما خارج است و آنها را درک می‌کنیم ولی کاری از دست ما برنمی‌آید و چیزی که در حوزه درمان تکلیف ماست را همکاران تلاش می‌کنند به درستی انجام دهند و بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: اتفاق خیلی خوبی که در بیمه‌های تکمیلی افتاد 50 درصد هزینه‌های تکمیلی بازنشستگان را خود سازمان پرداخت کرد در گذشته 3 میلیون و 500 هزار تومان بود که بعد به 7 میلیون تومان افزایش پیدا کرد در ادامه  به 21 میلیون تومان رسید و درحال حاضر 50 درصد از هزینه‌های تکمیلی را سازمان پرداخت می‌کند، در حوزه درمان؛ بیمه شده می‌تواند با مراجعه به بیمارستان خصوصی خدمات خود را بگیرد و هزینه ‌کند و سازمان بیمه تکمیلی را تا 50 درصد از سقف تعیین شده پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/712/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تامین اجتماعی استان مرکزی استان مرکزی میلیارد تومان میلیون تومان بیمه شدگان هزار تومان هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ محمدرضا رضایی مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در استان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.
وی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • فرمول اضافه حقوق ۱۴۰۳؛ چقدر به حقوق شما اضافه می‌شود؟ | عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟